Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter

Дев’ять кіл «пекла»: де дешево придбати вживане авто з Європи

16:26 28.02.2017
2022

Українці мають змогу купувати вживані автомобілі з митних складів за зниженими ставками акцизного збору.

Свого часу, під приводом захисту національного виробника, Верховна Рада встановила високі ставки акцизного збору для тих, хто хоче придбати вживаний автомобіль із Європи. Такі умови розмитнення іномарок призвели до того, що донедавна для більшості українців транспортні засоби з Європи залишалися розкішшю.

Лише навесні 2016 року в Україні зробили чималий крок на зустріч покупцям та ухвалили законопроект, який дозволив купувати автомобілі за пільговими ставками.

Підписаний Президентом закон передбачає знижений акциз для транспортних засобів в залежності від об’єму двигуна автомобіля. Щоправда, авто має відповідати екологічним нормам «Євро-5» та не може перепродаватися протягом року. Попередньо передбачається, що діятиме закон лише до 31 грудня 2018 року.

Попри певні обмеження щодо характеристик транспортних засобів, українці уже відчули переваги нової системи розмитнення. За даними державної фіскальної служби, з 1 серпня по 4 грудня 2016 року, за пільговими ставками розмитнили більше 11 тисяч іномарок, що вдвічі перевищило показники минулих років.

Таке пожвавлення пояснюється тим, що так звана пільга на розмитнення дозволила українцям економити на покупці тисячі гривень. Для порівняння акцизних ставок до та після дії закону про пільгове розмитнення наведемо таблицю.

Так, за підрахунками Гроші.UA, кінцева вартість VOLKSWAGEN Golf (1,4) знизилася більш, ніж на дві тисячі євро.

Проте, аби пройти процедуру розмитнення, бажане авто ще потрібно пошукати за кордоном. А для багатьох українців саме неможливість поїздки до Європи ставала перепоною на шляху до покупки автомобіля.

Та, як виявилося, вирішити цю проблему можна завдяки митним складам. Підприємці з Європи готові привозити туди іномарки, а покупець, не перетинаючи кордон, може оглянути автівку та оформити її за зниженим акцизом.

Вперше таку покупку здійснила лучанка Людмила Ульчак та показала державній фіскальній службі, що придбання автомобіля саме з митного складу – законне. Щоправда, доводити свою правоту довелося протягом тривалого часу та за допомогою суду.

Читайте також: Лучанка, яка придбала авто на митному складі, півроку судилася з фіскалами.

Працівники митниці своє небажання оформити авто за пільговим акцизом мотивували тим, що громадянка не особисто перетнула кордон на придбаному авто. Натомість, Волинський окружний адміністративний суд, а згодом і Львівський апеляційний суд стали на сторону жінки. Представники Феміди стверджують – оскільки у законі не йдеться про те, що аби розмитнити авто за пільговими ставками покупець повинен самостійно ввезти іномарку на територію України, то покупка на митному складі – правомірна.

Попри це, за словами адвоката лучанки Богдана Ульчака, митниця і досі не виконала рішення суду добровільним шляхом.

«Митниця після апеляційного суду була зобов’язана виконати судове рішення, але вже протягом 20 днів вони його не виконали. Я вже взяв наказ про примусове виконання і вже скеровую у виконавчу службу», – повідомив Богдан Ульчак.

Читайте також: Митне беззаконня: фіскали не виконують рішення суду щодо розмитнення іномарки.

Аби роз’яснити ситуацію щодо діяльності ДФС, яка вирішила на власний розсуд трактувати закон, перший заступник Голови комітету з питань запобігання і протидії корупції Юрій Савчук ще на початку лютого звернувся до голови фіскальної служби Романа Насірова та міністра Юстиції України Петра Петренка. Проте відповіді посадовців щодо діяльності підконтрольної їм структури нардеп і досі не отримав.


«У людини можуть бути фізичні вади, або інші причини, через які вона не може поїхати за кордон. То чому вона не може використати ці пільги? Тобто питання стоїть таким чином – якщо є митні склади, які існують відповідно до законодавства, то ми не можемо порушувати Конституцію і не надати можливість людині їх використати», – пояснює Юрій Савчук.

Про цілковиту законність процедури придбання авто з митних складів говорить і сам автор закону про пільгове розмитнення, народний депутат України Роберт Горват.

«В законі не сказано про те, що не можна купувати авто з митного складу. А якщо немає заборони, тоді дозволено. Бо це дурниця, коли людина має їхати за кордон, тратити гроші, жити в готелях і везти по одній машині. Краще 10 чи 12 машин доставляти машиновозом, економлячи багато грошей», – стверджує народний депутат.

Крім того, Робер Горват переконаний, що позитивне рішення суду у справі Людмили Ульчак має стати зеленим світлом для того, аби на митні склади почали завозити іномарки. Там українці не перетинаючи кордону зможуть придбати омріяне авто, скориставшись при цьому правом на пільгове розмитнення.

До слова, за даними ДФС в Україні нараховують близько 300 митних складів. Саме туди бізнесмени з Польщі, Литви, Словаччини та інших прикордонних країн готові доставляти партії вживаних іномарок. І у парламеті стверджують, що чим більше українців почнуть доводити своє право на покупку авто саме з митного складу, тим швидше фіскали зрозуміють, що не мають підстав ставати на заваді громадянам.

До слова, у Верховній Раді обговорення розмитнення автомобілів також не вщухає. Наразі серед двох десятків законопроектів знаходяться і такі, що мають на меті допомогти українцям користуватися пільгами на розмитнення авто і після закінчення дії закону.

Зокрема, група депутатів разом з громадськими організаціями напрацювали законопроект, що передбачає продовження пільгового періоду на ввезення вживаних іномарок за зниженими акцизними ставками до 31 грудня 2020 року.

Окрім того, за словами Роберта Горвата, готується законопроект, який має на меті відтермінувати введення екологічної вимоги «Євро-6» до 2020 року.

Софія СІЧКУН

Використання цього матеріалу без дозволу редакції «Район.Луцьк» заборонене. Авторські права захищені українським і міжнародним законодавством. Під «використанням» мається на увазі повна або часткова републікація цього матеріалу на сторінках інших інтернет-видань (окрім соціальних медіа). Щодо використання матеріалу телефонуйте +38 066 413 29 28 або пишіть на редакційну електронну адресу [email protected]

Коментарі
22 вересня
Вчора
20.09.2018
Підписатися на наші новини
*ви у будь-який момент зможете відписатися від наших новин