«Настільки люблю роботу, що зроблю тату з кактусом», – директор агентства інтернет-маркетингу

28 Лютого 2017, 17:25
2174

Десять років! Десять років уже пройшло з того часу, як у Луцьк створилося, чи, краще, організувалося агентство «ARTEFACT.St». Його засновник та директор Андрій Сірук ще й досі не може повірити, що пройшло стільки часу, за який змінилося дуже багато – від кількості працівників до повної зміни концепції роботи.

Як все починалося?

– Одного дня я вирішив вийти за межі квартири і нарешті заснував тепер вже відоме «ARTEFACT.St». Зняли невеличкий офіс. Почали з порталу «Ділова Волинь», колись такий був. Взяли свої домашні комп’ютери, столи, стільці, зняли офіс і вирішили займатися розробкою сайтів. Звісно, до того часу я вдома займався розробкою сайтів, але на офісі ми всі вже були як повноцінна фірма, яка брала замовлення на розробку сайтів. Але смішніше те, що в нас замовлень було мало, і ми більше грали в Сounter Strike(сміється).

Чому саме така назва, де вона взялася і до чого взагалі тут кактус?

– Чому «Artefact» – здавалося б питання просте, але, насправді, дуже складне. У нас все сталося випадково: і назва, і логотип. Ім’я придумав наш колишній дизайнер – підібрав слово, і воно нам сподобалося. Артефакт – це якась цінна річ, важлива знахідка, яку довго шукали. Так само і наше агентство цінне для людей – у цьому напрямку ми постійно й працюємо. А кактус прийшов із сайту. Ми робили сайт, де на задньому фоні був кактус, який мені дуже приглянувся. Його перенесли на передній фон, а згодом саме він став красуватися поруч із назвою «ARTEFACT.St».

Коли ти зрозумів, що IT-сфера це твоє?

– Це було ще в школі, коли дуже модними були комп'ютерні клуби. Я там проводив надто багато часу, цілими днями грав в ігри. Але з появою інтернету зрозумів, що це дуже круто. Зависав у чаті телеканалу «1+1», потім ще з’явився такий сайт «народ.ру», який легко дозволяв зробити свій ресурс. І я зробив свою першу web-розробку – це було в 2002 році. Про себе ж любимого. В школі я вчився погано, але на уроках читав книги по програмуванню.

Яким був перший заробіток? І на що пішли ці гроші?

– Перший свій сайт у ролі повноцінного web-розробника зробив на замовлення для фірми, де працювала моя сестра. Мені тоді заплатили, здається, аж 400 гривень, за які я купив стілець, який, на диво, ще й досі служить у нас на офісі і дуже подобається одному працівнику, збережемо інтригу (сміється).

Як розвивалося агентство 10 років тому?

– Ми займалися розробкою в той час, коли було важко знайти хоч якесь замовлення. Люди всього-на-всього не розуміли, що сайт потрібен для бізнесу. Необізнаність людей нам заважала, але ми з нею боролися. На щастя, зараз люди розуміють, що за інтернетом, сайтами і соцмережами наше майбутнє. Все робили самі, ходили до клієнтів, фірм і просто впрошували зробити їм сайт. На той час це був основний наш підхід.

Чому з розробки перейшли на просування?

– Від просування я отримую більше задоволення, це мені близько до серця. Коли працювали над розробкою сайтів, люди почали звертатися за просуванням, з часом їх ставало все більше. На той час ми близько 8 років займалися написанням сайтів. І рішення про закриття відділу розробки було дуже важким. Це як частинка тебе, яку треба відкинути. Але ми з цим впоралися, і, направду, жодного разу про зміни не шкодував. Бо саме в просуванні я вбачав більше перспектив і розвитку на всеукраїнському рівні.

Чим відрізняється «ARTEFACT.St»  10 років тому і тепер?

– Наше агентство стало більш професійним, налагодили системність роботи. Ми вийшли за рамки Луцька і думаємо більш глобальніше ніж тоді, коли орієнтувалися лише на одне місто. Постійно розвиваємося, навчаємося, бо в цій сфері просто не можуть працювати ті, хто не хоче вчитися. Занадто багато новинок. Стали єдиними в Західній Україні сертифіковані компаніями Google та Яндекс. Тепер ціль увійти у топ компаній України. Також активно рухаємось на Європу, Америку, Британію.

Секрет успіху: як створити свою IT-компанію?

– Слідкувати за ринком, потребою клієнтів, розуміти, яку вигоду ти можеш дати клієнту, і не боятись – треба пробувати, щось робити, і тоді все вийде. Не пробуючи, нічого не зробиш. Ми починали з домашніх столів і комп’ютерів. У нас не було підтримки батьків, спонсорів, мами чи тата, які засипали нас замовленнями. Все робили своїми силами. І в цьому секрет успіху – головне не боятися.

Як описати старшому поколінню те, чим ти займаєшся?

– Допомагаємо бізнесу отримати більше прибутків за допомогою інтернету. А також подаємо руку у прагненнях ставати більш глобальними.

Як вважаєш, у майбутньому агентства інтернет-маркетингу будуть потрібні людям?

– Думаю, у майбутньому все більше людей буде звертатися до таких, як ми. Звісно, навіть сьогодні є фірми, які самі себе рекламують. Але агентства інтернет-маркетингу роблять це все швидше, професійніше, і часом навіть дешевше, ніж штатний працівник. Бо лише командою можна вслідкувати за всіма новинками ринку, і в той же час якісно надавати послуги. Одна людина не може робити і знати все, універсальних всебічно розвинених спеціалістів не існує – це нереально.

Чого вимагаєш від працівників?

– Головне – це бажання навчатись. В нашій справі, якщо ти не хочеш вчитися, ти ніколи не станеш спеціалістом. Це така сфера, яка постійно потребує бажання отримувати нові знання.

Для працівників ти друг чи бос?

– Сподіваюся, що більше все ж таки друг, ніж бос. Намагаюся підтримувати своїх працівників, допомагати. Не хочу бути таким собі гестапо, який тільки сварить і карає. Ми разом приходимо до спільного рішення, ми – команда. І завжди «ми», а не «я».

Фішки компанії що дозволяєш таке, чого немає в інших?

– Недавно мене питала працівниця, чи можна приводити з собою на роботу собаку. Я, звичайно ж, дозволив, бо і сам приводжу свою собаку. В обід у нас можна поспати (сміється), один працівник саме так і робить – спить на м’яких кріслах-мішках. Ми завжди лояльно ставимося до ідей, пропозицій, які надходять від працівників.

Хто твоя права рука, нога, очі?

– Колектив і тільки. Я не відокремлюю когось одного – ми всі працюємо і вдосконалюємось разом.

Які курйози траплялися в роботі?

– Напевно, найбільше курйозів, від яких дуже смішно, це по ключових словах. Підбираємо такі слова, орієнтуючись абсолютно на всіх. Наприклад, перші, що спадають на згадку: беха, сімьорка, атзіві о бензопилі, бензо коса щиль, детский стол айкал, фабрикасігналстільціціни, коарикі на мерсидес, пороги киииииииа соренто.

Як ставляться працівники до хвостатого «першого заступника після директора»?

– Працівники дуже позитивно ставляться до моєї собачки Луни. Клієнти, навпаки, дивуються, багато хто її боїться, хоч собака дуже маленька. Одного разу на співбесіді дівчина дуже дивно дивилась на мене, коли я зайшов в кабінет з собакою. Направду, коли «заступник директора» приходить на офіс – це дуже розряджає атмосферу і додає позитиву.

Плани на майбутнє: як бачиш агентство через 5 років?

– Плани дуже оптимістичні. Бачу, через 5 років офіси в різних країнах. Постійне бажання рости і розвиватись. Постійна співпраця з Google, Яндекс, Facebook та іншими світовими компаніями. Але основна ціль – робити так, щоб клієнти отримували користь від наших послуг, а працівники любили свою роботу. Дуже приємно, коли клієнти збільшують свої прибутки в рази завдяки нам. І не менш приємно, коли працівники скидають в соцмережі  фотки з підписом, що це ледь не найкраща робота в світі. Це основне, заради чого я працюю і по-справжньому кайфую.

Наостанок Андрій Сірук, директор і засновник агентства інтернет-маркетингу «ARTEFACT.St» радить займатися тільки улюбленою справою. Такою улюбленою справою як і у нього. Андрій настільки гордиться своїм «дітищем», що навіть хоче зробити тату з кактусом, аби показати наскільки любить свою роботу.

Коментар
19/04/2024 П'ятниця
19.04.2024
Афіша
  • Сьогодні
  • Завтра
  • Незабаром