Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter

Автостоянки, евакуатор та «чорні» паркувальники – директор «АвтоПаркСервіс» поділився секретами підприємства

11:49 17.11.2016
1585

КП «АвтоПаркСервіс» стало тим підприємством, яке взяло на себе відповідальність за вирішення великої інфраструктурної проблеми міста – організації системи парковок.

Останнім часом робота КП дещо пожвавилася – обмеження руху у Старому місті, відкриття першої комунальної парковки, обслуговування евакуатора – одні з найважливіших завдань, якими займалася установа у 2016 році.

Попри помітні досягнення, підприємство продовжує отримувати невдоволенні відгуки від міської влади, яка переконана, що «АвтоПаркСервіс» не до кінця справляється з основним завданням – наповненням міського бюджету.

Директор комунального підприємства Олександр Мартинюк розповів Район.Луцьк чим живе підприємство, які плани реалізовує, та як ставиться до звинувачень міської ради.

На посаді директора ви працюєте досить недавно. Чи змінювали політику підприємства, коли стали керівником і які проблеми взялися вирішувати першочергово?

– Раніше я тут працював юристом, тому для мене підприємство не нове. Я був у курсі всіх справ, лишалося продовжити почате. Напрямків діяльності не змінювали, от як в 2014 році взялися за паркування, так і зараз продовжуємо йти тим шляхом. Ще тоді ми прийняли рішення про перелік спеціально відведених земельних ділянок для паркування. А коли я заступив, ми прийняли положення про проведення конкурсу, провели перший конкурс з визначення паркувальників, затвердили першу схему організації дорожнього руху. Добре, що прийшла Нова поліція, якби не вони, то проблема паркування і далі стояла б у глухому куті. Раніше погодити схему організації дорожнього руху було практично нереально – корумпованість системи зашкалювала. Хоча в превентивній діяльності і залишилися працівники старого формату, бо це структурний підрозділ ГУНП, але амбітність їхня уже не та. Проте знову ж таки погодження по одній схемі триває десь до трьох місяців, а по іншій – п’ять місяців. Я розумію людей, які там працюють – одна людина на область розглядає ці схеми, то вона навіть фізично не може їх всіх розглянути. Хоча, я чув, що з нового року цим займеться патрульна поліція – той відділ, який займається безпекою дорожнього руху, тоді буде набагато простіше.

Підприємство часто звинувачують в тому, що воно мало заробляє і не виконує завдання по наповненню міського бюджету. Чи справедливі ці звинувачення?

– Знаєте, у вересні я звітувався у міській раді і мені Муковоз (Ігор Муковоз – член виконавчого комітету Луцької міської ради, екс-начальник Луцького міського відділу УМВС України у Волинській області – авт.) задав питання, чому підприємство так мало заробляє порівняно з аналогічними підприємствами в інших містах. Так, порівняно з іншими містами можливо. Але кажу – зважайте на те, що підприємствам в інших містах земельні ділянки були не тільки передані, а ще й облаштовані і їхня функція була – прийти і збирати виручку. А тут з 2008 року кошти з бюджету ніхто не виділяв. До 2012 року ще якісь парковки працювали, потім пішли зміни у законодавство, потрібно було ставити паркомати, а ціна їхня була близько 6 тисяч євро. На 2012 рік то практично непідйомна ціна. І ніхто з бюджету не захотів ці кошти виділяти. Ну то вибачте, але що ви хочете від підприємства, яке не розвивали? Навіть в цю парковку (перша комунальна парковка, облаштована парокматом на вулиці Карпенка-Карого – авт.) ми не вклали жодної копійки з бюджету. Замовили паркомат за свої обігові кошти. Так, ми взяли його у розстрочку, але ж вирулили цю ситуацію.

Після того, як мені задали питання по прибутковості-неприбутковості, я не полінився і почав шукати звіт аналогічних підприємств. Знайшов звіт «Автопарк-Сервіс» міста Києва за перше півріччя 2016 року. Збиток від діяльності більше 800 тисяч гривень. Не знаю за рахунок чого, бо це монстр-монополіст на все місто. Тому знущатися з «АвтоПаркСервіс» і говорити про те, що воно дає в бюджет копійки - неправильно. Мені за це прикро. Ніхто ж не знає, скільки заробляють підприємства в інших містах. Не взявши нічого, ми ще й приносимо у міський бюджет.

Читайте також: Члени виконкому не розуміють, навіщо місту КП «АвтоПаркСервіс»

Наступного року ви плануєте відкрити ще одну комунальну парковку на вулиці Кривий Вал. Це буде чергова розстрочка?

– Якщо все буде добре, то відкриємо її ще й цього року і навіть з двома паркоматами. Зараз там вже розроблена схема, яку затвердили в липні на засіданні виконкому. Якщо депутати підтримають, то нам мають виділити 80 тисяч гривень на перший внесок для закупівлі двох паркоматів. Далі уже від надходжень підприємство буде виплачувати кредит. Львів теж так починав і за такою програмою за рік закупив 17 паркоматів. Розумієте, ніхто ж не думав, що візовий центр туди переїде. Якби ми знали, то мабуть облаштовували б все-таки швидше Кривий Вал, ніж Завокзальний ринок. Микола Ярославович (Луцький міський голова Микола Романюк – авт.) дав завдання навести лад з паркуванням біля ринків, то ми цим і зайнялися. Першим пішов Старий ринок з системою обмеженого в’їзду, потім навели лад біля Варшавського ринку. Крім того, основна маса людей їздить саме на ринки, то вирішили, що краще почати саме з цього, щоби привчалися до системи.

Читайте також: На вулиці Карпенка-Карого відкрили першу у місті платну комунальну парковку на 25 паркомісць.

Який дохід підприємства від парковки? Грошей на виплату розстрочки вистачатиме?

– Вистачатиме. Ми запустилися і бачимо, що можемо платити, тут небагато виходить. По доходу від парковки ще поки не робили порівняльної таблиці, оскільки треба попрацювати місяць, щоб побачити дохідну і витратну частину. Але паркувальний збір ми вже заплатили. З одного паркувального збору комунальна праковка приносить місту 5 тисяч гривень в місяць, в рік це 60 тисяч. Ніби за місць і небагато, але за рік якась копійка назбирається.

Нещодавно Сергій Григоренко наголосив, що приватні підприємці мають встановити на своїх стоянках паркомати. В іншому випадку міська рада розірве з ними договори оренди і передасть пароквки вам. Чи готове підприємство їх обслуговувати?

– Ну скажемо так – підприємство ні в кого не хоче забирати бізнес. Але є правила паркування у місті Луцьку, є правила паркування транспортних засобів в Україні. Чому я маю вкладати 150 тисяч на обладнання того майданчика, а підприємець приходить з касовим апаратом за 5 тисяч гривень? Якщо ми в одних умовах, то ми працюємо за одними правилами. Якщо не працюємо за правилами, то не працюємо взагалі. Або ти в системі, або поза системою – третього тут не дано. Зараз мають прийти відомості, кому які земельні ділянки виділяли, на який строк – будемо займатися.

Чому раніше ніхто цим не займався? Мене питали неодноразово, чи знаю я про «чорних» паркувальників. Так, я знаю, який тариф, хто і де здійснює діяльність. Але для того, щоб когось карати або розказувати, як працювати, повинен бути наочний приклад. Зараз ми запустили парковочку з усіма атрибутами, відповідно з документацією, рішеннями, тарифами. Тому, хочете працювати – візьміть участь в конкурсі, облаштуйте ділянку, поставте знаки, розміточку, купіть сертифікований паркомат, затвердіть режим роботи, погодьте тариф у міській раді і на антимонопольному комітеті – і, будь ласка, – виходьте та працюйте. Я думаю, що містяни та депутати побачили, у чому різниця між облаштованою парковкою і невідомо яким паркуванням.

Зараз на сайті Верховної Ради законопроект з’явився такий дуже цікавий. Якщо його приймуть, то паркувальний бізнес піде вгору. Суть його в тому, щоби забрати від органів національної поліції повноваження накладання адмінстягнень за неправильну парковку, за неоплачену парковку, за порушення правил зупинки і стоянки. Це буде робити паркувальний інспектор. Передбачається взаємодія з поліцією, доступ до бази даних власників транспортних засобів, єдина база притягнення осіб до відповідальності. Тобто паркувальник підходить, бачить, що машина неоплачена, і виносить постанову навіть без прізвища власника. Крім того, передбачається евакуація транспортних засобів. Одним словом, взяли європейський досвід. Якщо приймуть законопроект, то буде паркувальний бізнес, бо зараз притягнути водія до відповідальності дуже важко. Всі розуміють, що приватний оператор немає права скласти жодного протоколу про адміністративне порушення. Рішенням виконавчого комітету ми уповноважені давати такі протоколи на розгляд адмінкомісії. Якщо законопроект приймуть, то забереться ланка адмінкомісії. Тобто, якщо написано, що ти повинен заплатити, то плати, а як ні – будь добрий отримай постанову. Ніхто з тобою не буде гратися.

Читайте також: Міська рада напише звернення до приватних підприємців, котрі мають на своїй території стоянки, аби там встановили паркомати.

У місті 24 земельні ділянки відведені під парковки. Серед них будуть безкоштовні?

– Ні, вони всі будуть платні. Ми повинні відходити від того радянського розуміння, що хтось щось повинен робити безплатно. Та ніхто вам нічого не повинен робити. Місто хоче розвивати систему парковок, туди вкладаються кошти і вони, відповідно, повинні повертатися. Я кажу, що комунальна земля повинна заробляти кошти. Заїзні кармани, парковки супермаркетів поки що так і залишаться. Хоча, мабуть, я буду таки виносити пропозицію, аби всі ці діляночки внести у список земельних ділянок, призначених для паркування. Нехай підприємство стає оператором обслуговування, робить там паркувальний збір за місця. А там вже вирішує, чи брати гроші з клієнтів, чи включити вартість за парковку у свої послуги.

На одній з комісій депутат Луцькради Андрій Козюра казав, що штат підприємства, цитую «роздутий і утримувати його недоцільно». Чи дослухалися до рекомендацій щодо оптимізації чисельності персоналу?

– От в нас працівників багато настільки, що аж не знаємо, чим же людей зайняти. Ну от не знаю, і все. Заступник директора вже четвертий тиждень працює з парковкою на Карпенка-Карого. Далі система буде розвиватися. Зараз на затвердження у поліцію пішло вісім паспортів стоянок таксі із 42 можливих. Сам я не можу охопити всі структурні підрозділи. Заступник у мене тільки з 18 жовтня перейшов на восьмигодинний робочий день, до того працював на шестигодинному, як бухгалтери. А бухгалтери так і залишилися на шестигодинному. Більше скорочувати нікуди.

Читайте також: Депутати порекомендували директору КП «АвтоПаркСервіс» скоротити штат підприємства.

Чимало обговорень у місті викликав евакуатор. Його довго чекали, але виявилося, що вантажопідйомність не дозволяє евакуювати всі автомобілі. Чому стався такий прорахунок?

– По-перше, у місті так само, як і з парковками, ніхто цим питанням до «АвтоПаркСервіс» не займався. Ми як піонери-першопрохідці і в питанні парковок, і у питання евакуатора. По характеристиках ми подивилися, що він підходить, що все нормально. Впринципі, вантажопідйомність дозволяла піднімати, але на практиці виявилося трохи інакше. В одному положенні він бере 2,5 тони, в іншому 1,7, а ще в іншому - 1 тону. Не завжди можна під’їхати до машини на зручну відстань і коли піднімаєш, то її починає кренити. Цього ніхто не врахував і в місті порадитися немає з ким. Якщо брали автомобіль з більшої відстані, то це інша маса. Ми побачили, що є технічний прорахунок, і зараз цей недолік усувається. Є інший кран, нормальної потужності. Ми його знайшли і йдуть перемовини, щоб машину замінити. Евакуатор нікуди не дінеться.

Читайте також: У місті почав працювати евакуатор з маніпулятором вантажною підйомністю 3,5 тонни.

А чому за весь час на штрафмайданчик забрали тільки один автомобіль?

– Не можна людей відразу карати. Їм треба дати звикнути, що ось таке є, і що воно працює. Ми виїжджали разом з поліцією на відпрацювання до Візового центру. Поставили евакуатор і не треба було нічого більше робити. І у водіїв питань ніяких не виникало – сів в автомобіль і поїхав. Це дисциплінує. Так само, як інспектор на пароквці.

Ще одне важливе завдання підприємства – це організація мережі стоянок таксі. Є результати у цьому напрямку?

– Зараз немає нормального ринку, таксисти, як не платили, так і не платять. На папері система є, але на практиці вона не працює. Перше положення підприємство подало ще в 2012 році. Пройшли всю регуляторну процедуру, залишилося провести круглий стіл з перевізниками. А не провели. Абсолютно нікому не цікаво, у них позиція – ніколи нікому не платили і платити не будемо. Система рушилася у 2015 році. На засіданні виконкому питання підняв Сергій Романчук – голова «Волинської асоціації перевізників таксі». Ми з ним із січня, закачавши рукава, почали працювати над системою. Потрібно було переписувати положення, бо було багато змін у законодавстві. Ми знайшли взаєморозуміння, пройшли регуляторну процедуру, прийняли у липні положення про мережу стоянок таксі. Наразі розробляються перші паспорти стоянок таксі. Бо жодна стоянка таксі у місті немає паспорта. А це є обов’язковий документ, який регламентує її створення, законність встановлення знаків і взагалі право називатися стоянкою. Знову ж таки, «АвтоПаркСервіс» - піонер у цій галузі. Зараз ми замовили документацію на перші 10 паспортів. Вісім уже розроблені, погоджені, й мають іти на погодження до поліції. За скільки часу поліція їх погодить – невідомо. Але без схеми організації дорожнього руху стоянки організувати неможливо. Пізніше перевізники укладатимуть з нашим комунальним підприємством договір на право стоянки. За одне машиномісце повинні будуть оплатити шість гривень у день. Ми виходили просто з суми паркувального збору – не більше і не менше. Бо є проект Закону про таксі, де передбачається, що плата за стоянку таксі не повинна бути більша розміру паркувального збору. То ми так на майбутнє передбачили, бо всі розуміють, що рано чи пізно цей закон приймуть.

Розмовляла Софія СІЧКУН

Використання цього матеріалу без дозволу редакції «Район.Луцьк» заборонене. Авторські права захищені українським і міжнародним законодавством. Під «використанням» мається на увазі повна або часткова републікація цього матеріалу на сторінках інших інтернет-видань (окрім соціальних медіа). Щодо використання матеріалу телефонуйте +38 066 413 29 28 або пишіть на редакційну електронну адресу [email protected]

Коментарі

Микола

14:07 29.11.2016

Прорахунок з евакуатором це повна бездарність, якщо у таких елементарних питаннях недопрацювання то як справи з іншими роботами, а те що порадитись не було з ким то це абсурд повний ( підходиш до кранівника і він тобі все розкладе по полицях). А так тільки кошти на вітер у приватних підприємствах такого нема, а в комунальному можна кошти не ваші, а людські.

центр

12:05 12.08.2017

Нехай такий виконком виздихає увесь за те ,що прийняв таке рішення по парковці на Кривому Валу!!! Всі до останньої лапки, і собі біля місця свого обітанія облаштують ПАРКОВКУ З ВАНТАЖНИМИ АВТОМОБІЛЯМИ Як ви вже достали всіх жителів центру з такими фокусами. Зробили вулицю , гарно - зробіть її пішохідною!!!

19 серпня
Вчора
17.08.2018
Підписатися на наші новини
*ви у будь-який момент зможете відписатися від наших новин