Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter

«Вуличне радіо» Луцька: чи потрібне воно місту?

13:16 01.10.2015
1250

Питання про те, щоб дати можливість луцьким зупинкам «говорити», виникло кілька років тому. Проте у 2013 році відмовили підприємцеві, який мав намір змонтувати на опорних лініях тролейбусної мережі аудіоапаратуру.

Місцевий бізнесмен хотів розмістити колонки на стовпах, з яких лунали б рекламні оголошення. Такі конструкції мали бути на зупинках на вулицях Глушець, Конякіна, проспектах Грушевського та Волі. До міського бюджету підприємець планував сплачувати 30 гривень на місяць. Зважаючи на таку «щедрість», міськвиконком ухвалив рішення про відмову.

«На нашу думку, зважаючи на ту суму, яку вони будуть сплачувати за рекламу, її розміщення не є доцільним. Тим більше, що вона буде впливати на свідомість громадян, постійно транслюючи звукові ефекти», – пояснив на засіданні виконкому у червні 2013 року директор КП «Луцькреклама» Олександр Ковальський.

За рік міська влада змінила думку. Зважаючи на тривожну ситуацію в державі, міські чиновники вирішили, що мати систему аудіосповіщення – не така вже й погана ідея.

«Зваживши на можливість використання системи масового сповіщення оперативно інформувати населення міста та гостей про надзвичайні ситуації, про важливі події, про маршрути транспортних засобів перевезення пасажирів та надавати іншу корисну інформацію, Луцька міська рада не заперечила щодо впровадження проекту та розміщення на зупинках громадського транспорту відповідного обладнання i рекомендувала звернутися до власників місць щодо вирішення договірних i технічних питань», – пояснив у відповіді на інформаційний запит заступник Луцького міського голови Тарас Яковлев.

За спорудження відповідної техніки на міських зупинках взялося ТзОВ «Брендборд». Фірма багато років працює на місцевому ринку зовнішньої реклами, а також в інших регіонах України.

На деяких зупинках громадського транспорту в місті Луцьку розміщено звукові колонки системи міського мовлення «розумні зупинки». Ініціатор проекту організації мережі «розумних зупинок» – ТзОВ «Брендборд» – є власником обладнання i апаратури та надавачем інформації. ТзОВ «Брендборд» здійснює власну господарську діяльність відповідно до чинного законодавства. Пропозицію фірми щодо запровадження цього проекту, який успішно функціонує в інших містах України, у нашому місті Луцька міська рада розглядала ще у 2014 році, розповіли у міськраді.

Як пояснила заступник начальника управління розвитку підприємництва та реклами Наталія Рибай, спорудження таких аудіоприладів на зупинках не потребувало спеціальних дозволів, адже не вважається зовнішньою рекламою.

«Опори належать Луцькому підприємству електротранспорту та «Луцьксвітлу». Ми рекомендували «Брендборду» оформити господарські відносини з цими комунальними підприємствами. Відповідно за оренду вони сплачують не в міський бюджет, а цим підприємствам», – зазначила вона.

«Оформлення усіх документів зайняло якийсь час. Проводили «круглий стіл» з цього питання, брали участь чиновники, «Луцькреклама», проходили етап погодження із власниками опор, на яких розміщуються аудіодинаміки, зрештою отримали дозвіл», – розповів комерційний директор та співзасновник «Брендборду» Павло Цапюк.

Наразі в Луцьку працює 10 «радіоточок» на зупинках. Зокрема, в районі залізничного вокзалу, автостанції № 1, двох найбільших міських ринків – Центрального і Залізничного, а також ринків біля готелю «Лучеськ» та на вулиці Львівській, у районі заводу «Електротермометрія», на зупинці «Братській міст» та на двох зупинках в центрі міста – біля готелю «Україна» та на проспекті Волі, 4.

У найближчих планах – ще шість зупинок: Центральний універмаг, 40-й квартал, ринок «Північний», бульвар Дружби народів, проспект Волі, 66 та автостанція № 2.

Як зазначається в комерційній пропозиції однієї піар-компанії, що є посередником із розміщення реклами на зупинках, вартість десятисекундного ролика, який транслюватимуть протягом місяця, коливається від 700 до 1 500 гривень, залежно від кількості виходів (пропонується від двох до шести на годину).

Рекламуючи послуги «вуличного радіо» в мережі інтернет, обіцяють «незліченну кількість постійних та потенційних слухачів», адже «більш як 70% лучан користуються громадським транспортом». Проте слухачами часто стають не лише люди, які чекають маршрутний автобус чи тролейбус, а й місцеві мешканці, під чиїми вікнами розташовані такі, віднедавна «наділені голосом», зупинки.

«З ранку до вечора слухаю про ковбасу, вікна і ще купу всього непотрібного. Говорить не замовкаючи. Мало того, що постійно гамірно від автомобілів, які гасають проспектом, тепер маємо ще й таку «радість», – скаржиться мешканка будинку № 4 на проспекті Волі.

«Про якісь фестивалі влітку постійно крутили. Навіть не знаю таких співаків, яких там оголошували, а ще постійно: Микола Романюк зробив те, Микола Романюк поїхав туди… Якщо це – міське радіо, то хай би спитали міських мешканців, що вони хочуть там слухати», – підтримує жінку сусідка.

Попри частоту звучання імені Миколи Романюка в ефірі «зупинкового радіо», у Луцькій міській раді запевнили, що міський голова не зловживає співпрацею із оператором реклами і не використовує гучномовці на зупинках як майданчик для політичної реклами.

«На сьогодні Луцька міська рада не виступає замовником інформаційної продукції, яка транслюється через мережу «розумних зупинок», уся інформація про діяльність міської ради розміщена на офіційному сайті lutskrada.gov.ua», – йдеться у листі за підписом Тараса Яковлева.

Такий механізм співпраці підтвердив і комерційний директор «Брендборду».

«Перед тим як зайти в місто із цим проектом, ми обіцяли міській раді будь-яку інформацію розміщувати безплатно. Це вигідно місту і нам теж цікаво, щоб в ефірі було побільше корисної інформації. Тексти беремо з офіційного сайту міської ради. Для того щоб вони самі надавали інформацію, треба укладати відповідні угоди, простіше за власною ініціативою відібрати новини», – пояснив Павло Цапюк.

Співзасновник «Брендборду» запевняє, що «зупинкове радіо» відкрите до співпраці з соціальними проектами. Зараз розробляють кілька культурних проектів, наприклад, організовуватимуть конкурс віршів. Також подали запити, щоб з’ясувати рух транспорту і оголошувати.


Коментарі

Микола

02:29 28.12.2015

В багатьох містах бачив таке... Не так скучно стояти на зупинці)

15 серпня
Сьогодні
Вчора
Підписатися на наші новини
*ви у будь-який момент зможете відписатися від наших новин