Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter
доступно про е-квиток у Луцьку
доступно про е-квиток у Луцьку

Їхати чи йти пішки: доступно про е-квиток у Луцьку

10:52 11.12.2019
2328

Система автоматизованого обліку оплати проїзду у громадському транспорті міста у народі зветься значно простіше – електронний квиток. Зрозуміла назва, однак, не робить абсолютно зрозумілими механізми впровадження системи. Минув місяць, відколи е-квиток працює у місті в тестовому режимі. За цей час у маршрутках картками розраховувалися всього 160 разів. Відсьогодні за проїзд у місті можна буде розрахуватися ТІЛЬКИ електронним квитком.

У цьому матеріалі Район.Луцьк коротко розповість історію впровадження електронних квитків, а також зведе докупи актуальну інформацію про стан справ.

АКТУАЛЬНО ПРО ЕЛЕКТРОННІ КВИТКИ

За рішенням міської ради, з 11 грудня система автоматизованого обліку оплати проїзду у громадському транспорті запрацює повністю. Це означає, що від цього часу у тролейбусах та автобусах міста можна буде розраховуватися виключно електронним квитком.

Заборонене також використання двох і більше автоматизованих систем обліку оплати проїзду, електронних квитків чи інших способів оплати проїзду, які не передбачені двостороннім договором. «СІТІ КАРД СИСТЕМ» буде єдиною особою, уповноваженою здійснювати оплату за транспортні перевезення. Відтак усіх перевізників міського пасажирського транспорту, незалежно від форм власності, зобов'яжуть приєднатися до автоматизованої системи обліку оплати проїзду, надати транспорт для встановлення валідаторів.

І якщо з Луцьким підприємством електротранспорту все погоджено, то з перевізниками в маршрутках ситуація доволі напружена.

Перший заступник Луцького міського голови Григорій Недопад ще 6 грудня говорив, що перевізники відмовляються встановлювати валідатори у своїх маршрутках. З одним із них, що обслуговував маршрути №3, №9, №18 та №26а, навіть розірвали договір. Ситуація критично загострилася напередодні запуску системи. З'ясувалося, що тільки 45 тролейбусів і 48 автобусів обладнані системою. Протягом дня валідатори мали встановити на ще 14 автобусах. За різними даними, це половина автобусів, які здійснюють перевезення пасажирів у місті.

Через припинення перевезень пасажирів за автобусними маршрутами №№ 3, 9, 9-а, 11, 17-а, 19, 24, 25, 26, 26-а, 28, 29, 32 з 11 грудня не забезпечені пасажирськими перевезеннями лишилися мікрорайони Вересневе, Вишків, ЛПЗ, вулиці Володимирська, Рівненська, Ковельська.

Для того, аби уникнути транспортного колапсу, у міськраді змінили графік курсування тролейбусів.

  • на тролейбусних маршрутах № 15 та № 15-а залишиться по чотири тролейбуси, замість 7.
  • на тролейбусні маршрути № 1, 2, додатково буде залучений по 2 тролейбуси до 9 одиниць на маршрут.
  • на тролейбусний маршрут № 3 додатково буде залучений 1 тролейбус та буде вкорочений до кінця вулиці Рівненської (готель Околиця).
  • на тролейбусні маршрути № 4,4а додатково буде залучений 1 тролейбус.
  • на тролейбусний маршрут № 12 додатково буде залучений 1 тролейбус.

По обіді 10 грудня запрацював мобільний додаток, який дозволяє розраховуватися за проїзд через смартфон. Уважні лучани, однак, з'ясували, що додаток платний, і окрім поповнення свого е-квитка, доведеться також щомісяця платити гривню. Вказано також, що Citycard зможе змінювати умови договору, і ціну на додаток також.

Установити додаток на телефон можна за посиланням:
IOS: https://apps.apple.com/tr/app/citycard-lutsk/id1487659360
Android: https://play.google.com/store/apps/details…

Ближче до кінця робочого дня ситуація все більше загостювалася. Управлінці навіть дозволили ще тиждень користуватися готівкою, аби перевізники мали час перелаштуватися на нову систему, а лучани – оформити е-квитки. Це, однак, не врятувало ситуацію, і зранку 11 грудня лучани почали публікувати світлини натовпу на зупинках.

У фейсбук-спільнотах Луцька з'являється все більше обурених дописів або дописів з проханням порадити маршрут. І тут згадуються слова радника міського голови Анатолія Миронюка, який ще на прес-конференції 6 грудня закликав лучан трохи потерпіти, аби разом побороти ситуацію, коли умови диктує тільки перевізник.

Закликаю лучан разом побороти цю картину. Ми хочемо всі жити в європейському місті. Можливо, комусь доведеться піти пішки з 12 грудня», – зазначив радник міського голови.

ЕПІК-ФЕЙЛИ

З початком впровадження системи почалися і перші збої та хвиля критики. Це не дивно, адже Луцьк – у числі перших міст України, що налагоджують таку форму обліку пасажирів.

Найбільше нарікань на початку отримали величезні черги за електронним квитком та вартість стандартної картки. Мовляв, 35 гривень – забагато за шматок пластику, який у масовому виробництві вартує копійки.

Також лучани хвилювалися, від чого працюватимуть валідатори, зважаючи на часті збої в електропостачанні та поломки транспорту. У міськраді запевняють, що пристрої мають автономні джерела енергії, що дозволять обліковувати пасажирів незалежно від різних несправностей транспорту.

Часто лучани нарікали на ситуацію, коли за один проїзд стягували два платежі. Для того, аби повернути «зайвий» платіж на свій рахунок, потрібно було робити низку тривалих і незручних процедур.

Обурила багатьох ціна за користування мобільним додатком. Те, що він буде платним, здивувало багатьох лучан. Але найбільше всім не сподобалося, що компанія Citycard може змінювати умови договору, і навіть встановити іншу ціну за користування додатком.

Ще один фейл трапився зранку 11 грудня. Напередодні міська рада розірвала договір за маршрутом №28, але лучани були здивовані, коли побачили автобуси перевізника зранку на рейсах.

Читайте також: Коли запустять мобільний додаток для оплати проїзду у Луцьку

НАВІЩО ЦЕ ВСЕ

Необхідність якимось чином обліковувати пасажирів, що їздять громадським транспортом міста, назрівала вже давно. За даними волинських медіа, на пільговий проїзд пасажирів у тролейбусах Луцького підприємства електротранспорту тільки цього року виділили 45 мільйонів гривень. В той же час, реальної кількості перевезених пасажирів ніхто не знає.

Кілька років тому вже була спроба налагодити облік пасажирів у тролейбусах за допомогою ручних валідаторів. На це навіть витратили мільйон з міського бюджету, закупивши більше сотні ґаджетів, які виявилися застарілими.

Схожа ситуація і з обліком пасажиропотоку у міських маршрутках. Перевізники з року в рік підвищують вартість проїзду, не покращуючи при цьому умови. Оскільки одним з основних чинників формування ціни на проїзд є кількість пасажирів на маршруті, для того, щоб уникнути неприємних маніпуляцій, потрібно порахувати цих пасажирів.

Читайте також: Лучанам пояснили, як користуватися електронним квитком

З 11 листопада у місті працює електронна система обліку Cityсard. Вона передбачає 4 види карток для проїзду: неперсоніфікована стандартна картка та персоніфіковані – студентська, пільгова та картка для працівників транспортної системи.

Гості міста зможуть купити тимчасову карту на обмежену кількість проїздів.

Вартість стандартної картки становить 35 гривень. Придбати та поповнити стандартну картку можна у терміналах або центрах продажу Сitycard. Представники пільгових категорій зможуть отримати картки у Кард Центрі (вул. Лесі Українки, 16а), у ЦНАПі (вул. Лесі Українки, 35) та у Департаменті соціальної політики (пр. Волі, 4а).

Меню валідатора доступне двома мовами: українською та англійською. Коли пасажир підносить картку для оплати проїзду, на екрані пристрою з’являється також і доступний баланс на картці.

Наявність карток не змінює вартість проїзду у громадському транспорті, а також не впливає на суму штрафу у разі «безквиткового» проїзду. Як і було раніше, штраф сплачується у 20-кратному розмірі від вартості проїзду.

Читайте також: Пільгові електронні квитки для проїзду в луцькому транспорті діятимуть лише рік

Людмила РОСПОПА

загрузка...
Коментарі

оооо

13:25 11.12.2019

а пільговики іншим міст як мають їздити , хтось поянить?

лучанин

18:14 11.12.2019

Пустоцвіт і компанія, чому вас мама ще маленькими не потопила, як кошенят?

18 січня
Вчора
16.01.2020
15.01.2020
Підписатися на наші новини
*ви у будь-який момент зможете відписатися від наших новин