Їзда наосліп: чому у Луцьку нікому немає діла до дорожніх знаків?
Луцькі водії скаржаться на те, що більшість дорожніх знаків у місті знаходяться в кущах, повернуті від дороги чи закриті гілками дерев.
Про це розповів Район.Луцьк власник авто Віктор, який звернувся до редакції із проханням з’ясувати, чому ніхто не слідкує за організацією дорожнього руху та належним облаштуванням дорожніх знаків.
«Щодня сотні водіїв проїжджають центральними вулицями й проспектами. На підйомі на ківерцівському мості майже не видно знаку, який вказує, що попереду крутий поворот. Проїдьтесь по Соборності від мосту до кільця: всі знаки в деревах», – обурюється водій.
Екскурсія містом, яку влаштував журналіст нашого видання, наочно показала, що проблема має критичні масштаби: фактично половина знаків розміщена не за «ГОСТом», як кажуть в народі.
«Дорожні знаки потрібно розташовувати так, щоб їх добре бачили учасники дорожнього руху як у світлий, так і у темний час доби, була забезпечена зручність експлуатування та обслуговування, а також було неможливе їх навмисне пошкодження. При цьому вони не повинні бути затулені від учасників дорожнього руху будь-якими перешкодами (зеленими насадженнями, щоглами зовнішнього освітлення тощо)», – йдеться в ГОСТ ДСТУ 4100:2014.
Крім того, у цьому документі зазначено, що дорожні знаки повинні бути видимі на відстані не менше ніж 100 метрів за напрямком руху.
Схоже, про державні стандарти органи відповідальні за належну організацію дорожнього руху або не знають, або знати не хочуть.
Яскравий приклад перехрестя Шопена-Огієнка. Тут щодня проїжджають сотні, а то й тисячі машин, адже це зручний шлях з і до центру міста. Але автомобілісту доведеться здогадуватися, що в кроні дерева сховався дорожній знак «Дати дорогу», якщо він рухається зі сторони Палацу учнівської молоді й намагається потрапити на кільце.
Зовсім неподалік, до речі, по сусідству із міським відділком поліції на вулиці Грибоєдова також не видно знаку. Цього разу мова йде про дорожній знак «Зупинку заборонено». Дуже зручно: сховати дорожній знак в гіллі дерев та відразу штрафувати порушників, які його не змогли там розгледіти.
Така сама історія вздовж всього проспекту Соборності, де зелень буяє та допомагає нам дихати, але для водіїв створює певну небезпеку. Тут простіше полічити ті дорожні знаки, яких видно, аніж ті, яких неможливо розгледіти завчасно.
Але не лише кореспонденти Району.Луцьк помітили цей хаос на дорозі, до якого по факту вже кілька місяців нікому немає діла. Наші читачі надіслали кілька своїх прикладів таких критичних місць на дорозі.
«По суті таких випадків можна купу назбирати, але єдине що мене часто вибиває з толку це невидимість знаку на вулиці Данила Галицького. Перед нами пішохідний перехід, він є доволі активний у будь-який час, адже це Старе місто, багато туристів, які ходять відвідати Кірху та будинок архітектора. Ще тут є технікум, у який так само ходить багато студентів», – пояснює причину особливо занепокоєння лучанин Іван Тібеж.
«Виходить, якщо їдеш по цій вулиці у сторону Гнідавської, тоді не бачиш знаку «Пішохідний перехід», його справа затуляє огорожа колишнього польского посольства», – розповів Іван.
Інший лучанин зауважив, що певну проблему створює погана видимість знаку на перехресті вулиць Ковельської та Данила Галицького.
«З Данила Галицького поворот на Ковельську знак «Головна дорога» зміщений вправо, ближче до ринку. Їдучи від ринку його видно, а при повороті з Данила Галицького на Ковельську його не бачать. Тому коли не працює світлофор, то немісцеві водії зупиняються, щоб пропустити авто з Богдана Хмельницького», – розповідає про ще одне неоднозначне місце лучанин Сергій.
До речі, ще одна проблема, про яку ми дізналися від місцевих власників авто – поганий огляд дороги.
«На Вишкові при виїзді з вулиці Липлянської на Селищну, справа дорога не проглядається за деревами і неможливо нормально оцінити дорожню обстановку», – написала нам у Facebook Оксана Никитюк.
Схожу ситуацію на вулиці Задворецькій описав Сергій Бусько.
«Там знаходиться гаражний кооператив і приватний сектор. Виїхати і повернути ліворуч дуже важко. Оскільки з Київського майдану мчать авто, а поворот дуже крутий, і за парканом не видно машин. У Європі в таких випадках встановлююсь оптичне дзеркало навпроти, щоб водій бачив чи нема там машин. Багато вже було аварійних випадків», – розповів Сергій Бусько.
Речниця Управління патрульної поліції у місті Луцьку Ольга Бузулук запевнила, що патрульні знають про погану видимість дорожніх знаків.
«Ми в міру можливостей виявляємо такі порушення, фіксуємо їх та передаємо у сектор безпеки дорожнього руху. Звідти працівники направляють вимоги на обрізку в департамент ЖКГ і встановлюють термін, протягом якого там мають ліквідувати проблему. В основному, дається тиждень, хоча може бути й місяць часу», – стверджує Ольга Бузулук.
До речі, нещодавно таку вимогу видали щодо знаку «Дати дорогу» на перехресті вулиць Шопена-Огієнка.
«21 липня також винесли таку вимогу щодо знаку «Зупинку заборонено» на Кривому валу, 34, протягом тижня проблему мають ліквідувати. Цим в першу чергу має займатись департамент ЖКГ, там є відповідні відділи. Якщо громадяни виявляють випадки, що знаки позаростали або вони закриті чимось, мають телефонувати на гарячу лінію до міськради. Це значно спростить вирішення», – радить Ольга Бузулук.
Начальник департаменту ЖКГ Луцької міської ради Юрій Крась запевняє, що у місті слідкують за видимістю та станом дорожніх знаків. У коментарі Район.Луцьк він розповів, що проблему усувають у 5-тиденний термін.
«Всі приписи поліції, які даються по дорожніх знаках, їхній перестановці, виправленню положення, в більшості виконуються у п’ятиденний термін Департаментом ЖКГ, відповідно «Луцькпескомунтрансом» чи КП «Парки та сквери». Але зараз наше зелене господарство трохи зайняте, тому трохи довше це відбувається. Але фактично 90% приписів виконуються вчасно», – пояснив начальник міського ЖКГ.
За словами Юрія Крася, він та його колеги, об’їжджаючи щодня місто, вказують відповідним службам, що знак закритий чи повернутий.
«Буває таке, що трохи затримки, бо вони (ред.- КП «Парки та сквери» ) задіяні на облаштуванні прибудинкових територій, де ми робимо капітальний ремонт дворів. Крім того, якщо громадянин побачив такий знак, то йому варто телефонувати на 15-80. Це повідомлення передається нам, а ми реагуємо», – переконує начальник департаменту ЖКГ Луцькради.
Нагадаємо, що не так давно, 12 травня, міські активісти та представники влади обговорили проблему впорядкування дорожнього руху у місті Луцьку. В тому числі на цій зустрічі розглядали стан та розміщення дорожніх знаків. Проте минуло вже два з половиною місяці, а ситуація суттєво не покращилася.
«Вся проблема в тому, що наші служби працюють лише у трьох випадках: перший – з-під палки, другий – коли вже є проблема і вона стала публічна, третій – до Дня Незалежності України, – переконаний один із ініціаторів травневої зустрічі Сергій Шараєвський. – Коли вказали на конкретні ситуації, то вони проблему усунули. Не вказали — проблема залишилася. За станом знаків ніхто не слідкує. То є факт».
P.S. Всі фото зроблені з 10:00 до 11:00 22 липня 2016 року.
Сподіваємося, що ця публікація допоможе департаменту Луцької міської ради у 5-денний термін, як і зазначив його керівник Юрій Крась, забезпечити видимість дорожніх знаків на вулицях нашого міста. Ми ж в свою чергу обіцяємо нашим читачам, невдовзі здійснити таку ж саму автоекскурсію та перевірити, чи відреагували на наш матеріал представники місцевої влади.
Ірина НОВОСАД
Використання цього матеріалу без дозволу редакції «Район.Луцьк» заборонене. Авторські права захищені українським і міжнародним законодавством. Під «використанням» мається на увазі повна або часткова републікація цього матеріалу на сторінках інших інтернет-видань (окрім соціальних медіа). Щодо використання матеріалу телефонуйте +38 066 413 29 28 або пишіть на редакційну електронну адресу [email protected].
-
Сьогодні
-
Завтра
-
Незабаром
Коментарі