Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter

Бородафест, Invest Hub, міські топіарі та гондоли у парку – проекти, що можуть зробити Луцьк кращим

12:44 29.05.2016
2544

Яким буде Луцьк через 10 років, у якому напрямку рухається наше місто і ми разом з ним, чим ми можемо вразити туристів та як нам заробити гроші для розвитку культури, освіти та міського простору?

Відповіді на ці запитання шукала понад сотня лучан під час Форуму розвитку міста, який відбувся у суботу, 28 травня.

Варто зауважити, що це перший у Луцьку захід такого формату. Адже конкретні ідеї та проекти жителі міста напрацьовували самостійно, після чого спеціальні добровольці – «хранителі» – систематизували всю інформацію та озвучили доволі стислий план дій, як на короткострокову, так і довгострокову перспективу.

За словами одного з організаторів заходу, програмного директора Інституту Політико-Інформаційних Досліджень Михайла Войтовича, напрацьовані ідеї не залишаться просто на папері, їх передадуть центру стратегічного планування розвитку міста при Луцькій міській раді.

«Це перший публічний масовий захід у Луцьку по напрацюванню стратегії розвитку міста. Я переконаний, що саме сьогоднішній день можна назвати початком розробки цього важливого докменту», – переконаний Михайло Войтович.

Лучани, що брали участь у форумі отримають змогу подати заявки на фінансування своїх проектів, запевнив ще один організатор заходу, голова ради правління СГО «Молодіжна платформа» та керівник Молодіжного центру Волині Захар Ткачук.

«Ми готові ресурсно підтримати деякі проекти. На жаль, всі не зможемо профінансувати. Якщо це будуть ті проекти, які народилися сьогодні тут на форумі, то ми хочемо їх профінансувати. Це будуть ті самі швидкі перемоги, про які тут говорили сьогодні», – зазначив Захар Ткачук.

Район.Луцьк пропонує ознайомитися з ключовими тезами, які напрацювали лучани впродовж одноденної стратегічної сесії за різними сферами життя.

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЄМНА ЕКОНОМІКА: ІТ, КРЕАТИВНА ЕКОНОМІКА

***

Яке бачення майбутнього цього сектору економіки у лучан, чого вони прагнуть?

Жителі міста в першу чергу хочуть розвитку інфраструктури для туристів та для тих, хто зацікавлений в економічному зрості.

***

Ми хочемо, аби у Луцьку в туристичному плані був задіяний не тільки замок, а й інші місця. Можливо, вони не історичні, але цікаві. Наприклад, той самий найдовший у світі будинок на 33-му можна облаштувати і водити екскурсії на дах. Можна у «сотових» дворах робити цікаві штуки.

***

Нам потрібна ІТ-освіта для кожного: від самого маленького лучанина до більш старших та вже дорослих людей. Щоб кожен розумів, у чому суть креативної економіки і для чого вона нам потрібна.

***

Що ми маємо наразі, щоб розвивати цей напрямок?

В Луцьку є багато «айтишників», але вони у нас ховаються . Ми маємо чимало фестивалів, а відповідно й досвід їх проведення. А також у нашому місті повно креативних людей з креативними ідеями, хоча проблема в тому, що немає реалізації цих ідей.

***

Чому ми маємо навчитися?

Ми всі повинні вивчати інформаційні технології. Бо людина, яка пише програму, впорядковує ці всі буковки та циферки, часто не розбирається в електронному врядуванні чи в транспорті. Натомість чиновник, який отримає первинну ІТ-освіту, розумітиме, що всю рутинну повсякденну роботу можна замінити одним алгоритмом. Тоді він зможе пояснити «айтишнику», що треба зробити, аби наше життя стало кращим.

***

Нам потрібно робити фестивалі ідей. Бо інколи люди мають купу задумів, які насправді важко реалізувати, або навпаки – думають, що їхню ідею неможливо втілити в життя.

***

Які ми маємо проблеми у цій сфері?

В першу чергу, відсутність інноваційних підходів у співпраці «влада-бізнес-освіта-громадські організації». Ми якось всі працюємо окремо, бережемо власні ідеї і просто їх хоронимо, бо боїмося, що хтось перехопить та реалізує це швидше.

***

Крадіжка інтелектуальних продуктів – це те, що також заважає нам розвиватися у напрямку інновацій.

***

У Луцьку відсутня подієва промоція. Ми маємо багато заходів, що стосуються промоції міста, але насправді промоції того самого «Бандерштату» за кордоном немає. Відсутнє позиціонування, що місто Луцьк – це місто фестивалів чи фестів у Луцькому замку. Нам необхідне таке брендування.

***

Що нам заважає розвиватися?

Одна з найпопулярніших думок сьогодні: це стара гвардія. Молодь не може дорватися до влади або щось самостійно вирішувати. Крім того, ми не маємо секторальної стратегії розвитку.

***

Нам не вистачає сучасної інфраструктури: наприклад, WI-FI на зупинках, у тролейбусах, автобусах, екозаправок, розумних смітників, які б дякували, коли дитинка викидала б туди сміття. Тобто технології SmartCity та Луцьк – це поки окремі речі.

***

Ідеї, які запропонували лучани на стратегічній сесії для розвитку цього напрямку

  • Створити простір для всіх Invest Hub – місце, де креатив зустрічатиметься з владою та бізнесом.
  • Розробити платформу з чіткими правилами гри: там має бути прописано, що чекає Луцьк від інвестора, вказати об’єкти інфраструктури, які готові до того, щоб їх переобладнували, вказати, яке ми маємо виробництво та його потужності, включити мапу, де вказати потенційно-привабливі об’єкти.
  • Організувати у Луцькому замку фестиваль професійного весільного фото та відео.

ТУРИЗМ ТА КУЛЬТУРА. САМОБУТНІСТЬ ТА ЦІННОСТІ

***

Що мало б змінитися у Луцьку в культурі та туризмі?

Перша теза: лучани хочуть, аби в місті збільшилася кількість унікальних фестивалів. Друге, щоб у Старому місті знесли ринок, який, на думку людей, захаращує і спотворює картину історичної частини Луцька. На місці ринку можна зробити, або вернісаж з народними ремеслами, презентаціями творчості. Або ж створити підзамкову площу, яка стане майданчиком для фестивалів, щоб не руйнувати мури самого замку.

***

Сьогодні всі відзначили, що популяризація міста як для лучан, так і для гостей за кордоном та в інших областях України дуже низька.

***

Що вміємо і чого маємо навчитися?

Ми таки вміємо проводити фестивалі і маємо вже їх чималу кількість. Ми порівняно з жителями південних , північних та східних областей знаємо іноземні мови: найчастіше польську та англійську. Також ми вміємо зберігати народні традиції, передавати звичаї з покоління в покоління.

***

Нам варто збільшити знання лучан про своє місто. Мова про історичні знання та знання загальної спрямованості: в якому місті ми живемо, яка кількість населення, які тут є цікаві місця, де варто побувати. Мало знаємо свою історію, наприклад, рік заснування міста.

***

Ми повинні сформувати спільні цінності лучан, щоб зберегти самобутній стиль. У нас є якесь бачення тої чи іншої спільноти, окремих людей. І це веде до того, що ми не бачимо, а в яку сторону нам всім рухатися. Щоб ми точно знали: лучанин – хто я? Луцьк – що це за місто?

***

Що нам заважає розвиватися?

Низький рівень культури лучан та загальна пасивність. Фінансування культури за залишковим принципом з боку не лише влади, а й грантів, меценатства. Відсутність експертів та мала кількість заходів за їх участі.

***

Як нам зрозуміти, що щось змінюється на краще?

У місті з’явиться багато туристів. Хтось сьогодні висловив цікаву думку: якщо на вулицях Луцька буде багато китайців, то значить у нас з туризмом все добре. Збільшиться кількість закладів культури та кількість туристичних вказівників із дублюванням англійською мовою.

***

Ідеї, які запропонували лучани на стратегічній сесії для розвитку цього напрямку

  • Проект «Мала Венеція» . У Центральному парку є водні канали, їх можна облагородити та облаштувати різні локації на кшталт човники-гондоли. Можна проводити змагання моделей кораблів.
  • Створити у Луцьку музей міста, який розповідатиме про його історію та сьогодення не лише теоретично, а й за допомогою інтерактивних екскурсій.
  • Створити незалежний мультикультурний центр, де буде багато мистецької «тусні».

РОЗВИТОК БІЗНЕСУ ТА ІНВЕСТИЦІЙ

***

Які у нас проблеми?

У місті відсутня системна робота по залученню інвестицій. А також на території Луцька є дуже багато об’єктів, які важливі для нього в інфраструктурному плані, але вони не належать місту. Якась карта інвестиційних можливостей мали б всі ці речі об’єднати. Тому що місто не може бути із білими плямами.

***

Нам необхідно розвивати бізнес-освіту, створювати загальноміську систему виховання підприємництва.

***

Під час дискусії ми зрозуміли, якщо розвивати бізнес та покращувати інвестиційний клімат, то ми не можемо уникнути теми туризму. Наприклад, завтра до нас в місто приїдуть хлопці із British Petroleum і скажуть: «Ми вам хочемо побудувати величезний нафтоперегінний завод. Жити будете дорого, але коротко». Тому тут потрібно буде обрати: або туризм, або British Petroleum.

***

Якщо ми визначимо, що Луцьк туристичне місто, то інвестиції потрібно шукати саме для його розвитку. Також потрібно, щоб у нашому місті щодня відбувалося щось цікаве, незалежно від часу доби чи пори року. Щоб турист не нудьгував у нас.

***

Нам необхідно підвищувати урбаністичну культуру. Люди мають відчути, що у маршрутках зникли хамуваті водії, а жінки перестати ламати підбори через поганий асфальт на тротуарах.

***

Ідеї, які запропонували лучани на стратегічній сесії для розвитку цього напрямку

  • Запуск онлайн-ресурсу з інвестиційною картою
  • Створити бізнес-інкубатор, коворкінгу для малого бізнесу у місті

ЛЮДСЬКИЙ КАПІТАЛ. ОСВІТА. МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ МОЛОДІ

***

Чого прагнуть жителі міста і що ми маємо сьогодні?

Вони бачать наше місто, як мультикультурний центр освіти. Але вже зараз у нас є навчальні заклади, які сприяють закордонному стажуванню учнів та студентів. Також до нас повчитися по обміну приїздять іноземці.

***

У місті є багато молодіжних громадських організацій, але у них немає єдиного місця, де можна було б збиратися. Знову тут доречна ідея створення Hub’у. Крім того, ми повинні більше подбати про те, щоб інтегрувати в громаду людей з обмеженими фізичними можливостями.

***

Які проблеми наразі має галузь?

Одна з перших – це дороге навчання. Друге, це недостатня кількість проектів спрямованих на інклюзію, тобто включення неповносправних в освітній процес.

***

Одним із індикаторів того, що у нас відбуваються якісні зміни був би той факт, що молоді люди володіли б, принаймні, трьома іноземними мовами.

Ідеї, які запропонували лучани на стратегічній сесії для розвитку цього напрямку

  • Побудувати студентське містечко
  • Запустити електронний портал для обміну інформацією для молоді: навчальні заклади, житло, робота, перелік громадських організацій
  • Створити кількаповерховий Hub, де були б площі для творчої та активної роботи, а також можливість короткотермінового проживання.
  • Провести фестиваль для громадян з особливими потребами

УРБАНІСТИКА. МІСЬКИЙ ПРОСТІР

***

Що заважає розвиватися у цьому напрямку?

Сьогодні ми визначили кілька ключових проблем. Перша з них – низький рівень культури як лучан, так і гостей міста. Також часто у людей є унікальні та цікаві ідеї, але вони не можуть достукатися до влади. І, звісно, відсутність необхідної інфраструктури. Наприклад, у Центральному парку немає нормальної громадської вбиральні. Й логічно було б, якби на вході до того ж таки парку була інформаційна карта із розташуванням основних об’єктів.

***

Що дасть сигнал, що місто змінюється на краще?

Якщо ми помітимо, що наші паркові зони впорядковані та охайні, а навколо менше сміття, то це перший індикатор того, що відбуваються якісні зміни. Також свідченням позитивних перетворень буде поява урн чи контейнерів для роздільного збору сміття. Крім того, у місті мають бути різні зони для відпочинку, занять спортом, творчості.

***

У Луцьку варто краще інформувати населення. Наприклад, зайшов до парку і бачиш табличку, що там місце для пікніка, а ось тут для вигулу собак.

Ідеї, які запропонували лучани на стратегічній сесії для розвитку цього напрямку

  • Створити впорядковані зелені зони, на яких би проводилися тематичні вечори, фестивалі чи зустрічі для різних верств населення
  • Організувати буккросиниг, а поряд з ними створити зони для відпочинку, де людина могла б почитати книгу
  • Відновити міські фонтани та питні фонтанчики
  • Створити міські топіарі (фігурна стрижка кущів та дерев)
  • Створити Hub – простір, де було б цікаво людям з різними інтересами
  • Впорядкувати зовнішню рекламу.

ЕКОЛОГІЯ ТА ЯКІСТЬ ЖИТТЯ У МІСТІ

***

У місті є три ключових напрямки в цій темі, за якими потрібно працювати: врегулювати збір сміття, розвивати відновлювальну енергетику та підвищувати рівень екоосвіти.

***

Наразі до людей доносять мало інформації про те, як правильно викидати сміття, що потрібно сортувати чи переробляти. Необхідно створити просвітницьку програму, яка нас вчитиме культурі споживання.

Після виголошення ключових тез з розвитку міста ведуча заходу Олена Швець попросила присутніх скласти перелік проектів – швидких перемог, які можна було б реалізувати найближчим часом. У залі прозвучали наступні ідеї для втілення у життя:

  • Флешмоб «Запроси друга до Луцька»: кожен лучанин кличе своїх друзів та знайомих до міста.
  • Енергетична зарядка в Луцьку: Центральний парк, 8:00, неділя, 1000 учасників. Запрошуємо тренера, щонеділі міняємо напрямок. І будь-яка людина може взяти участь у такій зарядці.
  • Фестиваль середньовічної культури.
  • Луцьк – центр особистої культури: на кожній зупинці у місті повісити «злі таблички» Наприклад, написати «Ти смітиш своїй дитині в душу».
  • Цікавинки про Луцьк: на українській та англійських мовах зробити відеоролики.
  • З’їзд європейських монархів.
  • Організувати вуличну школу, викладачі могли б розповідати простими словами про складні речі.
  • Проводити регулярні міські толоки.
  • Розмалювати занедбані паркани і будівлі у яскраві кольори.
  • Організувати у місті буккросинг.
  • Розробити додаток для соцмереж, який би розсилав корисні повідомлення про те, що відбувається у місті.
  • Створити серію малюнків на найдовшому будинку у світі: щоб раз у рік приїздили до Луцька люди з інших міст й на цьому будинку малювали свої міста.
  • Фестиваль річкового транспорту.
  • Створити інвестиційний клуб.
  • Провести ІТ-форум.
  • Організувати фестиваль ідей.
  • Організувати ярмарок громадських організацій, щоб вони могли познайомитися один з одним.
  • Аукціон непотрібних речей: провести гаражний розпродаж.
  • Профорієнтаційний форум: щоб люди могли вчити один одного своїм професіям.
  • Організувати воркшопи для людей з особливими потребами.
  • Провести фестиваль робототехніки.
  • Встановити соціальні контейнери для збору одягу, взуття та книг.
  • Встановлення сонячних дерев для зарядки гаджетів.
  • Організувати у Луцьку «Бородафест».
  • Провести анімаційний фестиваль

Організатори форуму запевнили, що кожну ідею чи проект зафіксують, тому є велика ймовірність, що врешті слова перетворяться у конкретні справи. По завершенню заходу кожен учасник мав змогу приєднатися до групи однодумців за одним із шести напрямків.






























































Використання цього матеріалу без дозволу редакції «Район.Луцьк» заборонене. Авторські права захищені українським і міжнародним законодавством. Під «використанням» мається на увазі повна або часткова републікація цього матеріалу на сторінках інших інтернет-видань (окрім соціальних медіа). Щодо використання матеріалу телефонуйте +38 066 413 29 28 або пишіть на редакційну електронну адресу [email protected]

Текст і фото: Ірина НОВОСАД

Коментарі

Станіслав

09:26 01.06.2016

Звучить привабливо. Але дайте мені відповідь: як 2-мільйонна Словенія зуміла мати у більш як 20-мільйонній Югославії 60% валового продукту? Дістанете правильну відповідь, Ваші проекти дістануть чудове втілення, а не просто, вибачте, балаканиною. І ще одне: чи можуть вчителі Любомльського району і Луцька мати заробітну плату 100000 EU на рік? Вчителі Люксембургу та Ліхтенштейну мають, проведіть порівняння!

25 вересня
Сьогодні
Вчора
23.09.2018
22.09.2018
Підписатися на наші новини
*ви у будь-який момент зможете відписатися від наших новин