«Форум – це нове для мене»,  – West Media Forum очима наймолодшого учасника Тараса Лобацького

09 Грудня 2019, 14:06
Нещодавно в Луцьку відбувся четвертий West Media Forum 4070
Нещодавно в Луцьку відбувся четвертий West Media Forum

Нещодавно в Луцьку відбувся четвертий West Media Forum. Вже другий рік поспіль до участі в зібранні професіоналів долучаються юні учасники, вихованці гуртка «Юний журналіст» Палацу учнівської молоді. Актуальна тема представницької медіатусівки «Брендам потрібні медіа», можливість побачити на власні очі відомих волинських і київських «акул пера» і почерпнути нові знання – таку нагоду не можна було оминути.

Програма четвертого West Media Forum, яка включала виступи відомих спікерів на трьох тематичних панелях, запропонувала медійникам і підприємцям дієві механізми співпраці та порозуміння, шляхи достойної презентації брендів та їхніх цінностей завдяки сучасній нативній рекламі. Форум продемонстрував широке коло можливостей для майбутніх журналістів, конкретизував напрямки їхньої підготовки. Тому до участі в ньому долучилася керівниця гуртка «Юний журналіст» ПУМа Маша Пилипчук і запросила свого 15-річного вихованця Тараса Лобацького.




Дев’ятикласник Луцької спеціалізованої школи №1 Тарас Лобацький займається в гуртку «Юний журналіст» Палацу учнівської молоді вже другий рік.

Мотивом вступу до гуртка стало не стільки бажання бути в майбутньому журналістом, скільки можливість навчитися писати тексти, які «чіпляють» читача. Навіщо це Тарасові? Справа в тому, що хлопчина готується стати маркетологом і використовує кожну можливість, яка наближає його до омріяної професії.

Протягом часу навчання в гуртку він вже відвідав кілька майстер-класів з медіаграмотності, мистецтва публічних виступів, а також взяв участь у ділових іграх і тематичних презентаціях. На сайті палацу з’явилися його перші публікації. І ось нова можливість! 

Без сумніву, форум справив враження на юного учасника! У своєму першому в житті інтерв’ю Тарас розповів про найцікавіші доповіді спікерів, атмосферу зустрічі професіоналів і корисні настанови для журналіста-початківця.
– Тарасе, чим тебе приваблює журналістика? Адже у твоїх планах  стати маркетологом!
– Мене приваблюють заняття журналістикою тим, що на них я отримую знання і досвід, які мені можуть знадобитися. Також я знайомлюся з різними людьми, яких запрошують на наші заняття. На посиденьках у нашому гуртку вже побували відеоблогерка Анна Єкименко-Поліщук, фотограф Віктор Чухрай, журналістки Світлана Зозуля і Анастасія Кушнарьова, блогерка Лєна Шторм, скульптор Василь Рижук, співачка Соломія Денисюк. У кожного з них є чому повчитися. Форум журналістів – це нове для мене.
– Форум – це формат навчання і спілкування професіоналів, своєрідна школа. І теми тут теж були досить складні. Чи не було тобі важко тут? Якою ти відчув атмосферу заходу?
– Звичайно, керівниця гуртка мене попередила, що тут збираються «дорослі журналісти»! (жартома,  -авт.) І запитала, чи я дійсно цього хочу. Я погодився, бо була можливість обрати і прослухати найцікавіші теми від крутих спікерів. Для початку, я вирішив послухати доповіді І та ІІ панелей. Атмосфера зберігалася діловою. Деякі спікери жартували, і це було і доречно, і весело. Було важкувато, бо вони використовували професійні терміни, скорочення, англійські слова. Добре, що були перерви між панелями, коли можна було перепочити і посмакувати кавою зі смачним печивом (сміється -авт.). Але я вже не вперше беру участь у подібних заходах, тому такі речі мені вже знайомі.




– Розкажи, будь ласка, які доповіді справили на тебе найбільше враження?
– Мені найбільше запам’ятався виступ Гая Гелдієва на тему «П’ять причин, чому медіа потрібні бізнесу, а бізнес медіа». По-перше, він виступав українською мовою, хоча це не його рідна мова. Його презентація мене вразила, бо вона була англійською і показувала успішні приклади закордонних медіавелетенів: це The Guardian (Європа), The Washington Post (США), Ekspress Group (Прибалтика). Я побачив, що майбутньому журналісту потрібно знати декілька мов, окрім рідної української. Гай Гелдієв – молодий чоловік, який вже заснував власну компанію. Вона допомагає зробити ЗМІ дійсно незалежними від олігархів і політиків.

– Які англійські терміни, які використовували журналісти на форумі, тобі запам’яталися?
– Це такі, як кейс, фактчекінг, піар, едвертайзинг, інсайт, сторітеллінг, конверсія, нативна реклама. Тепер я знаю значення цих слів. Особливо цікаво було дізнатися саме про нативну рекламу.

Читайте також: «Нативна реклама працює на репутацію», – PR-менеджерка компанії «Дмитрук»
– Що на цю тему запам’яталося тобі найбільше?
– Дуже вдалі приклади нативної реклами в «Українській правді» показав у своїй презентації Андрій Швайка. Звичайна реклама вже не сприймається, на неї ніхто не звертає увагу. Нативна (від англійського слова native, тобто природня) реклама – це така реклама, яка працює не стільки на продаж продукту, як на донесення цінностей компанії і підвищення її репутації серед споживачів. Наприклад, мені особливо сподобався успішний кейс нативної реклами компанії Huawei: журналісти розповідали про маловідомі туристам локації Карпат і зробили фоторепортаж камерою нового смартфона Р30, використавши усі його нові можливості. Ось так ненав’язливо були показані технічні переваги нового ґаджета.

Читайте також: За що живе видання Українська правда


– Форум – місце зустрічей і налагодження контактів. З ким пощастило познайомитися, кого побачити?
– Серед двохсот учасників заходу було багато волинських, київських журналістів, а також підприємців. Тепер я знаю візуально відому волинську медійницю, головну редакторку мережі rayon.in.ua Наталію Пахайчук, яка була модераторкою заходу. Мені пощастило почути виступи маркетинг-директорки FinTech-журналу PaySpace Magazine Тетяни Кулькової, засновниці PR-агенції Yevstihnieieva Consult Ольги Євстігнєєвої, керівниці нативних проєктів видання Liga.net Катерини Венжик,  PR-менеджерки компанії «Дмитрук» Катерини Пекни. Я познайомився з луцьким фотографом Олегом Бурлакою, який знімав подію. 
Читайте також: «Нативна реклама треба, бо все інше припиняє працювати», – керівниця спецпроєктів видання «Liga.net»






– Які головні уроки ти засвоїв під час навчання на West Media Forum?
– Я по-новому тепер дивлюся на свої додаткові заняття англійською мовою! Знання іноземних мов – необхідність і для журналіста, і для маркетолога, словом, для будь-якого спеціаліста. По-друге, потрібно вчитися робити гарні презентації. А по-третє, варто докладніше вивчати нативну рекламу. Саме за нею – майбутнє!

Маша ПИЛИПЧУК

Коментар
20/04/2024 Субота
20.04.2024
19.04.2024
Афіша
  • Сьогодні
  • Завтра
  • Незабаром