Роман Хорзов

У Луцька задатки міста-багатія, — цитатник Романа Хорзова

01 Грудня 2018, 14:00

У Луцьку відомий бізнесмен та ресторатор Роман Хорзов розповів про власний досвід та тонкощі роботи в бізнесі.

Зустріч відбулася 30 листопада в «Молодіжному центрі Волині».

«Район.Луцьк» пропонує читачам цікаві цитати Романа Хорзова.

  • Страх – це одне з перших, що заважає нам рушити з місця. Його породжують різні чинники – це відсутність стартового капіталу, незнання, диванні «знатаки», ситуація (час+місце).
  • Шкода, що такі «знатаки», таке тягло попадається серед близького оточення, друзів. Ви просто набираєте від них негатив та страх, які не дають рушити з місця. Це як якір на нозі, який тягне до низу.
  • Бізнес – це не тільки раціональність, це ще й емоції. Правильне мислення воно знаходиться десь між мозком і серцем.


 

  • Я міг багатьох інвесторів залучити з-за кордону, але вони бояться вкладати в Україну, адже невідомо, що буде завтра. Наша держава не несе ніякої відповідальності, «клімату» вони не створюють. Тому мікробізнес буде розвивати тільки в розрізі місцевих інвестицій, завдяки тим, хто щось знає, «плаває» в зоні ризику й не буде боятися вкладати гроші.
  • Тільки надзусилля можуть привести до якогось результату. Я, як амбітний, бізнесмен хочу більшого. Робиш і хочу ще більшого, робиш – знову треба більше.
  • Я зрозумів, що аби мати якийсь капітал та кудись рухатися, мені потрібно заробляти. Вам треба усвідомити, що ви вмієте і куди потрібно «прикласти» ці ваші знання. На сьогоднішній день, аби заробити якісь гроші, великих зусиль не треба, бо є багато варіантів як пасивної, так й активної роботи, а раніше це було складніше.
  • У мене була мрія  купити BMW, але я вклав зароблені гроші в свій перший заклад. Тоді я відкрив у Ківерцях на автостанції клюб «Гопачок». Першу машину купив у 27 років, хоча вже в 24 роки міг дозволити собі купити нормальну тачку.
  • Сезонність – це одна з факторів ризику бізнесу.
  • Повернувшись другий раз у Німеччину, я на стільки надивися на той маркетинг, на те, як у них там все рухається, і побачив, на скільки у нас не клієнтоорієнтований бізнес. Ті, хто вміли, зараз мільярдери. Бізнес і клієнт – це одне ціле. Нема такого, що я цар, а ті, хто приходить до мене щось купувати - ніщо.


 

  • У мене горіли очі, я розумів, що у нас все роблять не так. Тоді у «Зефірі» почав вести перші вечірки, тоді мене побачили хлопці, які займалися консалтингом. Вони в мене запитали, що мені не подобається, і я їм розповідав про сервіс, організацію. Спочатку я ж мовчав. Дивився і мовчав, бо треба мати повагу до роботи людей, але як запитали, то я відповів. Вони на мене подивилися і запропонували бути замдиректора. За той рік у мене були дуже позитивні зрушення, «Зефір» взагалі на той час був дуже перспективним. Ми вперше розказали Луцьку, що таке коктейль, не просто водка з соком. Тоді ще Діма Монатік до нас приходив, він танцював брейк, і я запрошував його до нас виступати. Ми всі з того «Зефіра» «вийшли». Ось тоді я й починав збирати  гроші.
  • Працювати з людьми дуже важко. Це морально виснажлива робота.
  • У мене теж була така штука, що я думав, що ось цей директор отримує 500-600 доларів у місяць, а я мав – 100, але всі удари приймав на себе. Мене нормально «утюжили», але я розумів, що це навчання, добре, що мене за це ще трошки доплачують, кормлять.
  • Я прийшов до «консалтингових рібят» і сказав, що я маю 10% заробітку, а хочу мати 30%. Ви молодці, ви навчили мене, зробили класну стратегію, але я хочу якогось фінансового росту. Тоді вони мені сказали: «Ти в житті не будеш заробляти стільки, скільки і ми». Я ж сказав: «буду» і написав заяву на звільнення. Зараз я впевнений, що вийшов вище.


 

  • Відкриваючи якийсь заклад, маєш зрозуміти, в чому твоя фішка, аби вибитися з маси. Ця родзинка може бути в меню, в інтер’єрі, сервісі. Це як ніби коли ти йдеш на звану вечерю – одягни помаранчеву краватку, бо тоді хтось тебе й замінить. В тому й фішка закладу, бо ми продаємо не тільки їжу, а ще й емоцію.
  • «Ротонда» - це інвестиція, яка є цікавою. Я не зробив її тільки для себе і це не той хліб, з якого я живу.

Читайте також: Окупність проекту «Ротонда» очікують не менше, ніж через 5 років

  • Проблема будь-якого стартапера - це ресурс, треба позичити десь гроші. Якщо ти впевнений, що ти їх повернеш, то позичай, але треба бути впевненим. Моя порада – це мають бути СВОЇ кошти.
  • Ми підбирали ось ці фішки, які здивують. Цей принцип не змінився і зараз. Чим більше ви міняєте й дивуєте людей, тим цікавіше.
  • Не може все триматися на одній ідеї, на ній далеко не заїдеш, бо тебе швидко копірнуть. Не буду називати тих закладів, які «виїхали» на наших темах.


 

  • Вода і сонце мають заворожуючу дію. Це дві речі, які дуже сприяють продажам. Не знаю чому, але якщо ви зробите заклад, в якому буде видно, як сідає або встає сонце, то це гарантована удача ресторану. Ви побачите, яка це магія.

Читайте також: Хорзов запросив на кухню найкращого піцайолу Італії

  • Ще на Новий рік я загадав собі, що маю знайти місце куди переведу «Оперу». І тут мені кажуть «йдемо на дах». Хоч це був січень, але там така магія сонця. Тому буквально за тиждень ми домовилися, що це буде моє приміщення, хоч я ще точно не знав, що там буде. Зараз в «Mojo» ми плануємо зробити «Sky garden», де буде вид на сонце, на Старе місто.

Читайте також: «Я не бачу вогню в очах гостей Опери», – Роман Хорзов

  • Працювати в парі можна, якщо прибрати егоїстичні амбіції і зрозуміти, що ніхто не хоче гіршого, то ви знайдете свою нішу та сегмент.
  • Мій світогляд формувався, що я повинен, совість й відповідальність, а світогляд тих, хто народився з 2000 року – подивилися в інтернеті, вклав, вийняв – багатство. Доступ до публічної інформації й подача «прикладу», що багатим стати легко формує ту ілюзію, що ніби дійсно воно так і є. Але ніхто не відміняв старої мудрості, що треба працювати і працювати, аби чогось досягти. А в покоління Z слова «повинен» взагалі нема.

  • Німці мені «всадили» в голову, що потрібно структуровано працювати. Всі ці збори, планеровки – вони потрібні.

Читайте також: Луцький ресторатор Роман Хорзов розповів, яким має бути якісний персонал

  • В нас нема туризму і це капець. У нас завдатки міста-багатія, близько два кордони. Але поки нема, нема для кого відкривати ті туристичні фішки, тому потрібно працювати так, щоб своїм місцевим було цікаво сюди заходити.








 

Іванна СОЛОМАНЧУК

Автор фото Павло БЕРЕЗЮК