Фонд Ігоря Палиці «Новий Луцьк» відкрив представництва в районах міста*

07 Жовтня 2015, 15:37
6204

У Луцьку понад місяць тому розпочали роботу Офіси розвитку кварталів. Фактично їхні працівники виконують завдання органів місцевого самоврядування: збирають інформацію про проблеми, які найбільше турбують місцевих мешканців, дають рекомендації, як правильно вчинити, а також самі долучаються до їхнього вирішення.

Офіси стали логічним продовженням роботи Фонду Ігоря Палиці «Новий Луцьк». На четвертому році його активної діяльності з’явилася ідея стати ще більш доступними для людей і відкрити представництва в різних мікрорайонах міста. Якщо раніше до головного офісу Фонду зверталися здебільшого в критичних випадках, коли допомоги вже було просити ні в кого, то тепер «Новий Луцьк» закликає не відкладати й більш побутові питання: житлові, комунальні, юридичні, – усі вони знайдуть кваліфіковану пораду й супровід менеджерів Офісів розвитку кварталів.

Робота Офісів – не передвиборчий проект, запевняють у Фонді. Навпаки, вони стануть  майданчиком для співпраці майбутніх депутатів міськради із мешканцями. Семеро працівників Офісів уже стали кандидатами в депутати, і після виборів готові продовжувати роботу. Й оскільки робота «на окрузі» уже є їх  постійним місцем праці, то й спілкуватимуться з лучанами не «від сесії до сесії», а протягом цілого робочого тижня.

Експеримент

Найкращий спосіб перевірити – відчути на собі. Тому знайомство із роботою Офісів розвитку кварталів вирішили розпочати, поскаржившись туди на поганий стан під’їзду та байдужість «жеку».

Проблема не вигадана: п’ятиповерхова «хрущовка» у привокзальному мікрорайоні Луцька і справді в поганому стані – як ззовні, так і всередині. Працівники житлово-комунального підприємства №3, що обслуговує будинок, багато років поспіль посилаються на відсутність коштів. Коли мешканці запитують, куди йдуть сплачені гроші за «квартплату», вказують на підмурований минулоріч цоколь: мовляв, у цьому будинку цоколь відремонтували, в іншому – дах, ще десь вікно в під’їзді вставили – на всіх не настарчишся.

Офіс розвитку кварталу у цьому мікрорайоні розташований на вулиці Романа Шухевича (колишня – Кузнєцова). На порозі відвідувачів зустрічає сіра смугаста кішка – проводжає поглядом до дверей і поводиться, як господиня. Помітивши інтерес до чотирилапої, працівниці офісу розповідають, що тваринка прибилася кілька тижнів тому, але не проганяють, бо коти відчувають хорошу енергетику і на погане місце не підуть.

Менеджер Тетяна Янчук пропонує сісти і запитує про мету візиту. Почувши розповідь про неефективну роботу «жеку», цікавиться, чи не розглядали варіант створити у будинку Об’єднання співвласників (ОСББ). Пояснює переваги: уся «квартплата» лишатиметься у розпорядженні будинку, і самі мешканці будуть приймати рішення, на що тратити гроші. Пояснюємо, що такий варіант – малоймовірний, адже в будинку мешкають переважно пенсіонери, а молоді жильці – здебільшого квартиранти.

Тетяна розповіла, що набув чинності Закон, за яким до липня наступного року усі жильці багатоповерхівок змушені будуть визначитися зі створенням ОСББ або співпрацею з управляючою компанією. Інакше рішення щодо утримання будинку, починаючи від ремонтів і закінчуючи формуванням тарифів, міська влада буде приймати самостійно і не радячись із людьми.

– Ми проводимо безкоштовні навчання для всіх бажаючих створити ОСББ, – каже Тетяна. – Надаємо всі необхідні консультації. Мешканцям, навіть якщо це пенсіонери, не треба далеко йти, наш офіс поруч. До того ж зараз Фонд «Новий Луцьк» у рамках програми підтримки ОСББ компенсує витрати на реєстрацію об’єднання. Загалом ОСББ можна створити за два тижні.

У ході розмови викрились і інші проблеми: старі дерева перед вікнами, купи сміття, які двірники змітають під бордюри і не вивозять, погана електропроводка в під’їзді, через яку лампочки «горять» чи не щодня… Тетяна запропонувала заповнити заявку із вказаними проблемами, а також поцікавилась, чи зверталися до депутата свого округу. Зізнаюся чесно: ні…

Менеджер – кандидат – депутат?

– Я 14 років працювала в «Укртелекомі», це була моя єдина робота, – розповіла Тетяна Янчук. – Тому прийняти рішення про зміну роботи було непросто. Але так склалися обставини… Шукати інше місце почала ще в червні, але якось не знаходила нічого, що було б до душі. Коли дізналася, що будуть відкриватися Офіси розвитку кварталів від Фонду Ігоря Палиці, відіслала резюме. І невдовзі мене запросили на співбесіду. Вже під час цієї розмови зрозуміла, наскільки хочу працювати з цими людьми. Ставлення до мене як до потенційного працівника відрізнялося від типової поведінки роботодавців. Раніше складалося враження, що прийшла проситися на роботу, а тут відчула, що мене запрошують, що я – потрібна.

Тетяна Янчук працювала трохи більше місяця менеджером Офісу розвитку кварталів, як отримала нову пропозицію: разом з кількома іншими працівницями Офісів стати кандидатами в депутати Луцької міської ради від «Українського об’єднання патріотів – УКРОП».

Як розповів під час представлення своєї команди кандидат на посаду луцького міського голови Олександр Товстенюк, ідея делегувати менеджерів Офісів розвитку кварталів не була спонтанною, і насправді вже під час першої співбесіди відбирали не просто хороших працівників, а – майбутніх депутатів.

– Ми підготували сильну команду, на сьогодні у Фонді «Новий Луцьк» працює 50 людей: 21 людина в центральному офісі і 29 – в Офісах розвитку кварталів. Ми дуже ретельно відбирали людей, опрацювали більше 130 резюме, провели 68 співбесід і вибрали 29 чоловік. Після того, як ці люди стануть депутатами, вони продовжать роботу в Офісах і будуть працювати щодня – із понеділка до п’ятниці, із 9.00 до 18.00. Це буде ядро міської ради.

Робота на результат

Тетяна Янчук каже, що розуміє мешканців, які звертаються по допомогу в Офіси розвитку кварталів. По-перше, тут працюють для того, щоб вирішувати проблеми, а не шукати пояснення, чому це зробити неможливо. А по-друге, сама атмосфера робить відчутною різницю між затишним Офісом та «совковим» «жеком».

– Нещодавно довелося побувати в «жеку», бо оформляла документи на субсидію, – розповілає Тетяна. – Усе навколо в паперах, вони і на столі, і під столом, на них каву п’ють, бутерброди їдять… Жах.

Серед працівників іншого Офісу розвитку кварталу, що в старій частині Луцька, на вулиці Кондзелевича, так само є кандидат у депутати міськради – Олена Оліферович.

– Попри те, що наш Офіс розташований в історичній частині міста, звернень з приводу збереження архітектурної спадщини чи чогось подібного поки не було, здебільшого звертаються щодо комунальних проблем, – розповіла Олена.

На відміну від Офісів у спальних районах, тут відвідувачів поки небагато, в середньому 3-5 на день. Усе – через недовіру людей, вважає Олена Оліферович.

– Приходять відвідувачі, показують кіпи паперів зі зверненнями, довідками, відмовами… Вони пройшли вже не одну інстанцію. Не дивно, що зневірилися.

Серед звернень чимало й таких, що стосуються матеріальної допомоги. Звертаються люди, які потрапили в складні життєві ситуації. Працювати з такими історіями – робота не для кожного. Запитуємо в Олени, чи не було пов’язаних із цим сумнівів.

– Перед тим, як відіслати резюме, зайшла на сайт «Нового Луцька». Чесно кажучи, була шокована від кількості програм Фонду і тих добрих справ, які робить… Люблю працювати з людьми, а коли є можливість допомагати їм – хіба можна вигадати кращу роботу? – зізналась Олена Оліферович.

Тільки з позитивом

Офіс розвитку кварталу на проспекті Відродження у Луцьку – унікальний. Усі троє працівників – Юлія Дацюк, Катерина Матвійчук і Микола Калапуша – були відібрані кандидатами в депутати.

За кількістю звернень цей Офіс є одним із найактивніших. Працівники розповідають, що мають і досить несподіваних гостей. Приміром, перед нашим візитом в Офіс заходила працівниця «жеку»: познайомитися та домовитись про співпрацю.

– Ми порозумілися, домовилися співпрацювати, – каже Юлія. – Проте, пам’ятаю, нещодавно зверталася до них як мешканка. Живу на останньому поверсі, у нас протікав дах. Офіційно зверталися в ЖКП №7, проте ремонт довелося робити за власні кошти.

На запитання, яким Юлія бачить хорошого депутата, відповіла просто: близьким до людей, ініціативним та з прогресивними поглядами.

– Працювати в Офіс вийшла з декретної відпустки, – розповіла Юлія свою історію появи в «Новому Луцьку». – Роботу почала шукати, ще сидячи вдома з донькою. Раніше працювала і бухгалтером, і в банківській сфері на керівній посаді. Але подобається працювати з людьми. Тим більше, до нас усі люди приходять з позитивом. Навіть якщо мова йде про якусь проблему, репутація у Фонду така, що люди ідуть з хорошими емоціями, бо знають, що обов’язково отримають підтримку.

– Чесно кажучи, я цього не афішую, але коли запитуєте… У мене була непроста життєва ситуація, і свого часу Фонд дуже допоміг моїй сім’ї, – каже Катерина Матвійчук. – Тому коли чоловік розповів, що «Новий Луцьк» шукає працівників, я зрозуміла: дуже хочу! Так у житті складалося, що пробувала себе в різних сферах і відчувала, що не можу «себе знайти». А от коли почула про цю роботу, зрозуміла: хочу тут працювати, хочу допомагати людям.


– Знаєте, наші люди вже стільки разів втрачали віру… Пам’ятаю, була студенткою, як ми стояли за Ющенка, вірили в зміни. Тепер – Революція гідності, і знову – повірили, продовжує Катерина. – Але час іде, знову все не клеїться. Зараз з’явився шанс взяти ситуацію в свої руки. Ми не йдемо в політику, але ми маємо можливість вирішувати проблеми людей, а після виборів отримаємо для цього і необхідні повноваження. Кажуть, починати зміни треба із себе. Ми – почали. Приєднуйтеся!

Ярослава ЛИПНЮК

Коментар
20/04/2024 П'ятниця
19.04.2024
Афіша
  • Сьогодні
  • Завтра
  • Незабаром