У Луцьку випускають безрогі тролейбуси

03 Квітня 2019, 17:54
6959

У 2019 році тролейбуси на батарейках вже замовили Київ, Харків та Суми.

Про це повідомили на сайті автозаводу "Богдан".

Сучасні тролейбуси з автономним рухом можуть об’єднувати віддалені куточки у містах і водночас сприяють збереженню довкілля.
 
Загазовані й перезавантажені транспортом дороги на сьогодні є невтішною реальністю не лише для України, а для розвинених держав. У Євросоюзі для вирішення проблеми планують повністю заборонити рух таких засобів в містах. Та й наша країна до 2030 року збирається перейти на електричний громадський транспорт. Національні виробники вже готові відповісти на цей виклик. Зокрема, за допомогою сучасних тролейбусів з автономним рухом, які можуть об’єднувати віддалені куточки у містах й водночас сприяють збереженню довкілля.
 
Технологічні новинки українського машинобудування
 
Вітчизняні автобудівники тривалий час за власною ініціативою підтримують тренд екологічно безпечного електротранспорту, прагнучи підвищити комфорт населення у містах. У чому ж полягають переваги саме тролейбусів?
 
По-перше, вони заощаджують бюджетні кошти. Наприклад, тролейбуси «Богдан» на 40% менше споживають електроенергії. На зупинках їхній двигун вимикається, а під час гальмування генерує енергію та віддає її до контактної мережі. До того ж обслуговування такої техніки значно дешевше в довгостроковій перспективі: вона піддається капітальному ремонту, її ресурс можна подовжувати.
 
По-друге, тролейбуси комфортніші для водіїв та пасажирів. Влітку електричний транспорт не нагріває салон двигуном, тож не виникає потреба в додатковому охолодженні. Також вони значно тихіші за іншу техніку і не збільшують рівень транспортного шуму в місті, який негативно впливає на здоров’я населення.

2

Раніше тролейбусам часто закидали, що вони - повільні. Причиною цьому була контактна мережа, яка значно обмежувала мобільність транспорту. Проте сучасні технології дозволяють бути незалежними від неї.
 
Для забезпечення руху без під’єднання до електрики тролейбуси «Богдан» обладнані літій-іонними батареями. Вони дозволяють проїжджати по відрізку дороги від одного кілометра самостійно. Що більше таких акумуляторів – то більшою є дальність автономного ходу.
 
Минулого року у Кременчуці «Богдан» з’єднав береги Дніпра завдяки цій технології: досі тролейбуси не могли проїхати Крюківським мостом, оскільки на ньому відсутня контактна мережа. Таким чином виникло важливе сполучення, спрямоване на зняття транспортної напруги та поліпшення екологічної ситуації в промисловому місті. Більше того – цей маршрут створив конкуренцію приватному транспорту, який тривалий час був єдиною альтернативою на правобережжі Кременчука.
 
Літій-іонні акумулятори в конструкції тролейбуса дають можливість доходити до найвіддаленіших районів і долати перешкоди без створення заторів. Це означає, що міській владі не потрібно шукати гроші на зведення електричної контактної мережі. Водночас мобільність руху тролейбусів з автономним ходом надає можливість об’єднувати кілька маршрутів в один. А також змінювати їх відповідно до потреб населення без зайвих витрат.

Раніше тролейбусам часто закидали, що вони - повільні. Причиною цьому була контактна мережа, яка значно обмежувала мобільність транспорту. Проте сучасні технології дозволяють бути незалежними від неї.
 
Для забезпечення руху без під’єднання до електрики тролейбуси «Богдан» обладнані літій-іонними батареями. Вони дозволяють проїжджати по відрізку дороги від одного кілометра самостійно. Що більше таких акумуляторів – то більшою є дальність автономного ходу.
 
Минулого року у Кременчуці «Богдан» з’єднав береги Дніпра завдяки цій технології: досі тролейбуси не могли проїхати Крюківським мостом, оскільки на ньому відсутня контактна мережа. Таким чином виникло важливе сполучення, спрямоване на зняття транспортної напруги та поліпшення екологічної ситуації в промисловому місті. Більше того – цей маршрут створив конкуренцію приватному транспорту, який тривалий час був єдиною альтернативою на правобережжі Кременчука.
 
Літій-іонні акумулятори в конструкції тролейбуса дають можливість доходити до найвіддаленіших районів і долати перешкоди без створення заторів. Це означає, що міській владі не потрібно шукати гроші на зведення електричної контактної мережі. Водночас мобільність руху тролейбусів з автономним ходом надає можливість об’єднувати кілька маршрутів в один. А також змінювати їх відповідно до потреб населення без зайвих витрат.

1

Потреба в екологізації транспорту

Ще одна велика перевага тролейбусів – це їхня екологічність. Міста відчувають гостру потребу в такому транспорті, оскільки потерпають від перевищення рівня загазованості. Так, у Києві минулого року показник забруднення діоксидом азоту та формальдегідом подеколи був більшим у 4-6 разів за норму. За цими складними назвами приховуються причини захворювань дихальних шляхів та загострення хронічних недугів. Згідно з досліженнями українських науковців, серед підлітків-мешканців середмістя – здорових істотно менше, ніж серед тих, хто проводить час у спальних районах з меншим транспортним потоком. Ці результати свідчать про нагальну необхідність зменшити кількість техніки, що не відповідає екологічним стандартам.
 
На сьогодні у більшості з 460 міст держави переважають автобусні маршрути. Електротранспорт функціонує лише в 51 з них. Водночас із майже чотирьох тисяч зареєстрованих тролейбусів 67% вже вичерпали термін експлуатації і потребують заміни.

Відтак підвищення якості пасажирських перевезень за рахунок нового електротранспорту – один із основних шляхів подолання проблеми загазованості. Головне, що модернізація техніки має відбуватися разом із реформою інфраструктури, яка передбачатиме виокремлені смуги для громадського транспорту та чіткий графік руху.
 
Наразі «Богдан» готовий забезпечити модернізованими низькопідлоговими тролейбусами усі міста, які виявлять бажання оновити рухомий склад: луцький «Автоскладальний завод №1» здатен виробляти до шести тисяч одиниць техніки на рік. У 2019 році нові тролейбуси вже замовили Київ, Харків та Суми, продовживши рух до екологізації своїх транспортних систем.

Читайте такожЯк у Луцьку катали міністра на першій українській електровантажівці. ФОТО, ВІДЕО

Коментарі
11 Квітня 2019, 13:44
Який неук готував цей матеріал?Змішав в кучу безконтактні тролейбуси і контактні!Спочатку пише , що безконтактні "можуть дістатися до найвіддаленіших куточків міста" , а потім - що може проїхати ОДИН км ,,,Половина тексту є повторенням першої половини.: це що -для тих ,хто не розуміє з першого разу...ГАНЬБА!!!
11 Квітня 2019, 22:48
1 км автономного ходу?<br/>Та це курам на сміх!<br/>А я то думав що цілу зміну зможе їздити без рогів.<br/>Ще б ціну написали щоб ще більше люди посміялись!
16 Квітня 2019, 17:08
Якщо він &quot;берогий&quot; то це вже по визначенню :не тролейбус.Вчіть мат.частину:(
16 Квітня 2019, 17:11
Електробус....ще так сяк:)
22 Квітня 2019, 15:38
В Білорусі випускаються автобуси на йоністорах, здатні проїхати від кінцевої зупинки до кінцевої без підзаряджання. Процес підзаряджання йоністорів триває кілька хвилин. Автобуси, описані в статті, вже морально застарілі!
Коментар
28/03/2024 Четвер
28.03.2024
27.03.2024
20:39