Ківерцівська: хто врятує ізольованих мешканців від проблем околиці
Жителі вулиці Ківерцівської не мають чим виїхати в місто, тим часом як їхні будинки розвалюються від потоку вантажних автомобілів.
Район Гуща межує з Вишковом і Завокзальним масивом. Житлова частина району розташована на місці колишнього однойменного села. Нині територію важко порівнювати із центральними районами, хоча до міста її приєднали ще 1959 року.
Район.Луцьк вивідував, які проблеми турбують жителів мікрорайону і які шляхи їхнього вирішення бачать містяни.
Показати, як живуть мешканці на межі Гущі та Вишкова, зголосився депутат округу № 41 Юрій Безпятко. Розпочали екскурсію по району з вулиці Ківерцівської, що веде до окраїни міста.
ПОПИТ Є – ПРОПОЗИЦІЇ НЕМАЄ
У потоці різноманітних автомобілів на вузькій вулиці побачити маршрутне таксі можна вкрай рідко. Місцевий мешканець Микола Кухарчук розповідає, що колись, ще 1995 року, тут було хороше сполучення. Маршрутки їздили з інтервалом у 10 хвилин. Проте нині на цілу вулицю пустили лише один маршрут № 27. Автобус вочевидь розрахували на потреби працівників підприємства «Луцький ремонтний завод «Мотор», тому він з’являється на вулиці зранку та ввечері з невеликим інтервалом. За словами мешканців, в обідню пору маршрутка не їздить взагалі.
Крім того, увесь потік працівників, незважаючи вже на інших жителів вулиці, транспорт вмістити не може. Після закінчення робочого дня біля підприємства можна помітити велику кількість людей, які розходяться у різні боки, щоб добратися до потрібної зупинки.
«Кому треба в центр, ідуть до Вишкова. Там ходять маршрутки. Кому на Прилуцьке – звертають до мосту і сідають в ківерцівський автобус», – каже Микола Кухарчук.
Тим, кому потрібно добратися до району залізничного вокзалу, доводиться долати небезпечний шлях через колії. Крім того, пішохідна дорога знаходиться у вкрай занедбаному стані. Особливо важко дістатися місця призначення у негоду.
Якщо звернути на вулицю Карпенка-Карого, то і тут пішоходи мають проблеми. Маленькі за площею тротуари щодалі звужуються. Біля гаражної забудови пішохідна доріжка взагалі зникає.
Не менше незручностей графік міського транспорту викликає і в батьків, які змушені ходити із дітьми до зупинки на іншій вулиці.
«Ідемо на Вишків і звідти уже добираємося до школи. Коли діти навчаються у початковій школі, взагалі важко, особливо у зимовий час. Треба постійно ходити туди-сюди, щоб дитина безпечно добралася», – розповідає місцевий мешканець Олег Зубенко.
Мешканці не раз пробували вирішити проблему «відірваності вулиці від міста» за допомогою звернень у відповідні інстанції. Проте, за їхніми словами, це не давало потрібного результату.
Перед виборами, розповідають жителі, обіцяли пустити новий маршрут № 34, який мав би сполучати вулицю Ківерцівську з районами КРЗ та ЛПЗ. Торік 7 жовтня, під час засідання виконавчого комітету, стало відомо, що автобус курсуватиме від вулиці Карбишева до Дружби Народів. Маршрут мали створити на прохання жителів вулиці Ківерцівської. Проте автобус на своїй вулиці вони так і не побачили.
25 січня 2016 року жителі знову звернулися до міської влади з вимогою вирішити проблему з транспортним сполученням на вулиці Ківерцівській.
У відповіді на запит депутата Юрія Безпятка у міськраді зазначили, що транспортне сполучення можуть відкрити за умови необхідної кількості пасажирів. Якщо пасажиропотоку не вистачає, то автобусні маршрути вважають збитковими і закривають. Відповідно й нові не відкривають. Та мешканці стверджують, що пасажиропотік на їхній вулиці ніхто не відстежував.
Зате обіцяний новий маршрут № 34 тепер хочуть ввести на прохання мешканців зовсім інших вулиць – Клима Савура та Огієнка. На початку березня цього року про це повідомив начальник управління транспорту та зв’язку міськради Анатолій Миронюк. Автобус має курсувати від вулиці Глушець до Єршова. Ківерцівської вулиці у маршруті не передбачено.
ВУЛИЦЯ – ВАНТАЖІВКАМ, ЖИТЕЛЯМ – РУЇНИ
Поки мешканці добираються до міста з чужих вулиць, рідна проїжджа частина рясніє вантажними автомобілями. Жителі бояться, що скоро можуть опинитися під руїнами власного будинку. Тому вимагають обмежити рух вулицею вантажівок, які руйнують стіни, зведені ще у 1960 році. Двоповерхові будівлі, що розташовані за кілька метрів від проїжджої частини, просто тріщать по швах.
«Тут водії не обмежуються швидкістю у 60 кілометрів. Транзитні автомобілі, які масово курсують з боку Маневичів, скорочують шлях і їдуть через місто. Будівлі просто «трясуться» від такого руху. Як наслідок, на стінах з’явилися численні тріщини», – розповідає Микола Кухарчук.
Найстраждальнішим виявився будинок № 6, який не лише ризикує розвалитися найближчим часом від тріщин на стінах, а й потерпає від незручного розташування. У будівлю кілька разів в’їжджали автомобілі.
«В цьому місці ініціювали обмеження швидкості, оскільки тут знаходиться небезпечний поворот. Згідно з правилами дорожнього руху, обмеження ставлять у місцях, поблизу яких знаходяться школи чи лікарні, на небезпечних ділянках доріг і територіях з обмеженою видимістю. Очевидно, що на цій ділянці повинен бути відповідний знак», – зауважує Юрій Безпятко.
Потребує вулиця й освітлення. Ліхтарі встановлені вздовж проїжджої частини, тоді як тротуари не освітлюють взагалі. Ходити по доріжках, які знаходяться у занедбаному стані, у темну пору мешканці бояться. Тому просять допомогти їм у вирішенні й цієї проблеми.
А поки чиновники розглядають численні звернення від жителів, Ківерцівська вулиця лишається відірваною від міста і слугує плацдармом для проїзду транзитних автомобілів.
Оксана ВЛАСЮК
Використання цього матеріалу без дозволу редакції «Район.Луцьк» заборонене. Авторські права захищені українським і міжнародним законодавством. Під «використанням» мається на увазі повна або часткова републікація цього матеріалу на сторінках інших інтернет-видань (окрім соціальних медіа). Щодо використання матеріалу телефонуйте +38 066 413 29 28 або пишіть на редакційну електронну адресу [email protected].
-
Сьогодні
-
Завтра
-
Незабаром
Коментарі