Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter
Щоранку у дворі на проспекті Соборності, 30 автомобільний аншлаг
Щоранку у дворі на проспекті Соборності, 30 автомобільний аншлаг

Купив автомобіль – паркуй у квартирі? або Чи врятується Луцьк від автомобільного «армагедону»

11:05 12.02.2016
3099

Мешканці густонаселених частин міста потерпають від нагромадження у дворах хаотично припаркованих автомобілів. Автори совдепівської забудови мікрорайонів не думали, що власне авто буде у більшості сімей. Лучани-автомобілісти викручуються як можуть: паркують авто на платних стоянках, знімають гаражі, чи й просто шукають хоч який вільний клаптик землі під багатоповерхівкою.

Роки йдуть, автомобілі стають доступнішими, їх більшає… Чи не захлинеться рано чи пізно Луцьк у «автомобільному колапсі?... Район.Луцьк вивчив проблему.

НЕ ВСТИГ У ДВІР – НОЧУЙ НА ДОРОЗІ

Найбільше від нестачі паркувальних місць потерпають мешканці центральних та спальних районів міста. На окраїні такої проблеми вдається уникнути за рахунок не надто щільної забудови.

Один з найбільш густонаселених районів – проспект Соборності. Тут і щільна забудова, і велика кількість городян, які мають власні авто. Двір будинку на проспекті Соборності, 30 щодня під вечір ущент забивають автомобілі – люди повертаються з роботи. Хто не встиг – паркує машину на в’їзді у двір.

«Інколи навіть і на в’їзді місця нема. Тоді паркую на тротуарі під будинком. Щоправда, це заважає перехожим. Раз на моїй «Мазді» навіть нецензурне слово на дверях видряпали… Добре, хоч скла не побили. А що мені робити? Не на дорозі ж авто лишати?!» – ділиться власник одного із автомобілів.

Авто у цьому дворі, як і у багатьох спальних районах Луцька, займають практично усю територію між будинком і газоном. Проте, поблизу немає іншого місця, де можна розташувати автомобіль.

Така ситуація змушує людей порушувати правила. «Однозначно автомобілі не можна ставити на газонах. За таке порушення власника авто можна притягати до адміністративної відповідальності», – зазначає завідувач сектору демонтажу Департаменту муніципальної поліції Роман Кулик.

Лучанка Ірина Новосад живе у центральній частині міста. За 600 гривень у місяць знімає гараж у кооперативі на вулиці Івана Франка. «Це оптимальний варіант із знайомих мені. Раніше паркувала авто на платній стоянці біля «Кораблика», платила 12 гривень за добу», – розповідає лучанка.

Хоча, їй ще пощастило. У спальних районах міста платні автостоянки, де безпечно можна лишити автівку на ніч, «деруть» мінімум 25 грн за добу.

Виникає питання: а як щодо достатньої кількості парковочних місць у новобудовах, які як гриби після дощу, в останні роки ростуть у Луцьку? Чи вистачає парковочних місць там? Чи контролює хтось це питання?

ДОТРИМАННЯ НОРМ – НА СОВІСТІ ЗАБУДОВНИКА

Заступник начальника Управління містобудування та архітектури Ярослав Матвіїв каже, що кількість паркувальних місць у дворах визначається таким документом, як ДБН (Державні будівельні норми) України 360-92 «Планування та забудова міських і сільських поселень».

У 2011 році у ці ДБН були внесені зміни. У документі сказано: у житлових районах повинне бути забезпечене постійне зберігання усіх автомобілів, які належать мешканцям будинків. Розміщення автостоянок і гаражів слід здійснювати з розрахунку одне машино-місце на одну квартиру.

«У 2011 році відбулася так звана дерегуляція проектної діяльності. Відповідно до цього дотримання норм покладено на проектувальників і замовників», – запевняє Ярослав Матвіїв.

Чиновник наголошує: тепер контролюючі органи не мають права перевіряти наявність паркувальних місць у проектній документації нових житлових масивів. «Усе на совісті тих же проектувальників та замовників», – додає він.

«Перевіряють хіба тоді, коли категорія складності об’єкта більша трьох (багатоповерхові будинки, які мають більше 10 поверхів, готелі, архітектурні житлові комплекси зі складною об'ємно-просторовою структурою та приміщеннями громадського призначення – ред.). Якщо це багатоквартирні будинки до 10 поверхів чи офісні приміщення, перевірка не передбачена», – розповідає Ярослав Матвіїв.

«ДЕБЕЕНИ» – НЕ ЗАКОН

Виходить, призначену для забудови ділянку потрібно забудовувати таким чином, щоб було місце і для паркування, і для будинку. Відтак, якщо території замало – то це головний біль проектувальника?

Зрештою, у місті повиростало безліч багатоповерхівок і до 2011 року. І тут, скоріш усього, про кількість парковочних місць ніхто не дбав, користуючись застарілістю «дебеенів». Як наслідок – у житлових комплексах, збудованих у перше десятиліття 2000-х років, теж катастрофічно не вистачає місця для автомобілів.

У збудованих після 2011 року новобудовах – теж не завжди все в нормі. Будинок «Небос Хіл», що на Ковельській,47а, здали в експлуатації півтора роки тому – у 2014. Спорудила його фірма «Українські будівельні системи». Тоді забудовник звів будівлю у десять поверхів, однак місця для паркування авто у дворі будинку практично не залишилось, як і для повноцінного дитячого майданчика.

Завгосп десятиповерхівки Анатолій Миколайович розповів, що фірма-забудовник намагалася викупити приватний будинок поряд, аби на його місці облаштувати автомайданчик для місцевих жителів. Проте, власник сусідньої земельної ділянки оцінив своє майно надто дорого: ціною у 6 квартир, стверджує завгосп.

«У нас ніколи не вистачатиме паркомісць, адже якщо порахувати кількість квартир і припустити, що у кожного мешканця є авто, то можете собі уявити, яку територію потрібно для автостоянки? Хто купував квартири, їх попереджали, що це всі місця для авто, вони знали на що йдуть», – розповів Анатолій Миколайович.

На його думку, власники автомобілів можуть залишати на ніч свої машини на стоянці біля супермаркету «ПАККО», що навпроти багатоповерхівки.

Також завгосп нарікає і на «заїжджих»: «Ми плануємо ставити ворота, щоб обмежити проїзд чужих автомобілів. Власники квартир матимуть чіпи, за допомогою яких потраплятимуть у двір», – розповів Анатолій Миколайович.

* * *

Як вирішити проблему: Чиновники розводять руками, нарікаючи на нехватку вільної землі або розповідають про «наполеонівські» плани будівництва багаторівневих чи підземних парковок. Будівельники і проектанти роблять очевидну ставку на кількість квартир і поверховість, а не на додаткову землю під автопаркінги. А лучани усе частіше опиняються перед дилемою: порушуй, плати, або ходи пішки.

Тему досліджувала Оксана ВЛАСЮК

Коментарі
22 вересня
Вчора
20.09.2018
Підписатися на наші новини
*ви у будь-який момент зможете відписатися від наших новин