Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter
Фото ілюстративне
Фото ілюстративне

Як гучна тролейбусна історія в Луцьку перетворилася в пшик

17:00 10.10.2018
893

Старі, пошарпані, переповнені саме в таких тролейбусах лучани щодня мусять діставатися на роботу.

Замість потрібних 110 у Луцьку наразі - тільки 42 одиниці техніки. І поки ситуація не змінюється на краще. Адже від купівлі вживаних тролейбусів міська рада нещодавно відмовилась. Мовляв, не має охочих продавати тролейбуси, — пише Аліна Бекерук на сторінках Волинь24.

СКАНДАЛЬНІ ТРОЛЕЙБУСИ

Ще у березні цього року навколо закупівлі тролейбусів у Луцьку розгорівся справжнісінький скандал. Луцька влада розповіла: буде купувати тролейбуси в Швейцарії. Навіть показали світлини транспорту. Проте, за українським законодавством, не мали права цього робити. Адже спершу треба було провести тендер і обрати найвигіднішу пропозицію.

Директор підприємства електротранспорту Володимир Пуц таку ситуацію пояснює просто: Швейцарія – єдина країна, де на той момент списували тролейбуси.

«Ви знаєте, ми кожен день шукаємо тролейбуси, кожен день. Знаємо ситуацію, яка є сьогодні в Європі, сьогодні не має вживаних тролейбусів в Європі і, на щастя, ми натрапили на ті, які нібито мали бути наші. Це нам повезло, що ми їх знайшли, але не повезло, що ми їх не отримали», – розповідає Володимир Пуц.




Така ситуація з закупівлею обурила працівників місцевого автозаводу «Богдан». Люди навіть вийшли на протест.

Читайте також: «Нові луцькі тролейбуси кращі за швейцарський металобрухт», − депутат Петро Нестерук

Місцеві активісти також були не менш обурені заявою влади – придбати швейцарські тролейбуси.

«Ідея придбати бувші у вжитку тролейбуси не є поганою. Ми цим теж користувалися. І ми таких тролейбусів купили – 23. Однак виникло питання за скільки ж їх купляють, які тролейбуси і які взагалі умови. Якщо, наприклад, говорити про ті тролейбуси, які купувалися в Польщі, то вони обійшлися значно дешевше. Ми їх купляли в середньому по 200-220 тисяч гривень. Це вартість з придбанням самого тролейбуса за ціною металобрухту практично, розмитнення, транспортування і реєстрація його вже у місті Луцьку», – розповідає експерт «Волинського Центру Розвитку Урядування» Тарас Яковлев.


«Нічого не заважало Луцькому підприємству електротранспорту укласти договір і купити тролейбуси безпосередньо в публічної транспортної компанії міста Біль», – додає Тарас Яковлев.

НЕВИПАДКОВІ ФІРМИ-УЧАСНИКИ

Луцька делегація їздила оглядати тролейбуси у депо швейцарського міста Біль, проте коли дійшло до тендеру, у схемі з’явилися приватні компанії, які донині ніколи не продавали тролейбусів.

Переможцем у закупівлі стала німецька фірма «Норстек». За документацією, вона мала постачати для луцька ті самі швейцарські тролейбуси тої самої марки і комплектації.

Проте представник луцької влади каже: це – звичайний збіг. Таких тролейбусів у Європі – чимало.

«Таких тролейбусів дуже багато в Європі. І фактично вони нас влаштовують тим, що у них є можливість автономного ходу, саме без використання контактної мережі», – розповідає заступник луцького міського голови Григорій Недопад.



Фірма «Норстек», що перемогла на торгах, – зареєстрована у Німеччині. Проте її директором є українець, житель Дніпра – Олег Гуткін.

На сайті компанії зазначено, що фірма займається постачанням тролейбусів. Однак ні марок, ні цін на них на порталі знайти не вдалося.

Та щойно планували укладати договір із «Норстеком» – як нова несподіванка: результати тендеру скасовують.

На запитання, чому закупівля десяти тролейбусів таки не відбулась Григорій Недопад відповів:

«Претенденти, які подали документи, у них з документами не все було гаразд. І ми оголосили, що тендер недійсний».


За документами, тендер скасували через проблеми із печаткою у другої фірми, яка брала участь у торгах.

До речі, фірма із «проблемною» печаткою – «Світогор» – належить активному партнерові міської влади Василю Гордійчуку. Він виступав спонсором при облаштуванні центрального парку.

Також його пов’язують з фірмою «Ространс», що виграла чимало тендерів на ремонт дворів у Луцьку. Загальна сума – понад 15 мільйонів гривень.

ЗАМІСТЬ ДЕСЯТИ - ЧОТИРИ

Оголосили новий тендер. Але вже не на десять тролейбусів за 10 мільйонів, а лише на чотири.

Чому так сталося – пояснити не можуть. Та й цього разу бажаючих продати Луцьку тролейбусів не виявилось зовсім.

«Можливо, і через те, що засоби масової інформації почали цікавитися представниками, які брали участь, якісь питання уточнюючі ставили. Ви дзвоните, можливо, з вами домовлялись чи не домовлялись. Європейські продавці, європейські компанії не звикли до таких атак засобів масової інформації, зокрема, і вашого «12 каналу», – розповів Григорій Недопад.

Проте, чи дійсно через журналістів відмовились продавати тролейбуси, вирішили запитати у ще одного учасника тендеру фірми «Світогор».

Однак тут кажуть, що про другий тендер взагалі не чули.

«Ми не чули, ми не берем участі і нічого не знаємо про це», - розповів представник фірми «Світогор».


Посадовці кажуть: не мають права заохочувати потенційних учасників тендеру і попередньо спілкуватися. Цікаво, але така заборона не завадила свого часу поїхати аж у Швейцарію, щоб поспілкуватися з потенційним учасником.



«Тендер був оголошений по системі «Прозоро», ніхто їм не лікар, що вони не чули. Вони знали, всі знали навіть діти в дитсадку знали, що оголошений тендер. А чого вони не чули? Ну я ж не буду плітки тут розбирати з вами», – каже директор Луцького підприємства електротранспорту.

Через прискіпливу увагу до швейцарських тролейбусів, міська влада просто відмовилась від цієї ідеї. Але чому не купують інші вживані тролейбуси? Не зрозуміло. Натомість наразі лучани змушені обходитись тим, що є і їздити щодня у переповненому транспорті.

Коментарі
17 жовтня
Вчора
15.10.2018
14.10.2018
Підписатися на наші новини
*ви у будь-який момент зможете відписатися від наших новин