Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter
16 травня міськвиконком вирішить долю лучан щодо вартості проїзду
16 травня міськвиконком вирішить долю лучан щодо вартості проїзду

Підвищення ціни проїзду в луцьких маршрутках: чи підтримає міськвиконком простих громадян. БЛОГ

16:23 13.05.2018
2894

Про підвищення ціни проїзду в луцьких маршрутках говорять уже кілька місяців.

Писав про це неодноразово і Район.Луцьк. І ось 16 травня, у середу, на засіданні міськвиконкому мають розглядати відповідне рішення. Ним має бути встановлена межа тарифу на проїзд (тобто максимальна межа, яка передбачена, – 5 грн).

Громадські слухання, після яких мають прийняти певне юридичне рішення «за» чи «проти», цьогоріч не проводили. Для «відмазки» міське керівництво провело 12 квітня громадське обговорення, яке нікому нічого не довело.

Всі залишилися при своїй думці: пасажири – проти, перевізники й міське керівництво – за. Хоч пригадується, що представники правлячої в місті фракції «УКРОП» минулого року були проти підняття ціни проїзду. Правда, тоді вони не були при владі. Зараз же скидається на те, що вони виступатимуть за подорожчання проїзду.

Читайте також: У луцьких маршрутках почали встановлювати систему обліку пасажирів

Аргументи всіх сторін давно відомі й зрозумілі. Перевізники скаржаться на збитковість перевезень в силу підняття цін на пальне, запчастини, комунальні послуги, збільшення мінімальної зарплати. Розрахунки вартості проїзду, подані перевізниками, є складними й незрозумілими громадськості. Багато депутатів та членів виконкому теж не зможуть у них розібратися, тож керуватимуться простими логічними аргументами.

Наприклад, депутат Павло Данильчук вважає, що до кожного маршруту треба підходити індивідуально, адже їх відстань і собівартість різна. Тому варто встановлювати різні тарифи на різні маршрути. Так буде справедливо.

Також він вказує, що за рік міська влада не впровадила систему автоматизованого обліку пасажирів. Тому не можливо правдоподібно вирахувати пасажиропотік, а значить і рентабельність маршрутів. У такій ситуації аргументи перевізників щодо необхідності підняття ціни проїзду – виглядають сумнівними.

Член міськвиконкому Михайло Щур також наводить аргументи необґрунтованості вимог перевізників щодо підняття тарифу. Він каже, що перевізники дотримуються графіків руху десь на 60-80%, тому втрачають пасажирів, а значить і прибутки. Вони могли б збільшити інтервали між рухом своїх маршруток і так збільшили б число пасажирів за умови дотримання графіку і поліпшення сервісу. Ще для рентабельності перевезень багато значить компенсація проїзду пільговиків. І це питання треба вирішувати міській та обласній владі.

Також Михайло звертає увагу на підозрілу ситуацію із обліком зарплат у крупного перевізника «Санрайз». 70% його працівників-водіїв згідно з офіційними даними департаменту економіки Луцької міської ради за 2017 рік протягом 10 місяців показували зарплату меншу за мінімальну. Саме з такої зарплати сплачували податки. Така звітність підприємства викликає підозру щодо «зарплат у конвертах».

Наводили й наводять ще багато аргументів того, що підняття ціни проїзду є не на часі. Загалом же з усієї ситуації напрошується висновок, що два найбільші перевізники Луцька – «Санрайз» і «Луцьке АТП 10701», активно лобіюючи власні прибутки, «проштовхують» рішення про підняття ціни на проїзд.

Їх підтримує міська влада в особі Департаменту економічної політики й Управління транспорту та зв’язку Луцької міської ради. Це не може робитися без згоди перших осіб – очільників Луцька.

Читайте також: У Луцьку шукають перевізників на декілька маршрутів

Але постає питання: якщо бізнес великих підприємств не рентабельний, чому на основі ринкових правил конкуренції на маршрути міста не залучають більше дрібних підприємців-перевізників? Дрібний бізнес є гнучкішим, краще пристосовується до ринку і має більше способів здешевити собівартість проїзду.

Зараз же на весь Луцьк на маршрутах працюють всього чотири підприємці, які мають 1-2 маршрути.

Та, очевидно, саме крупні бізнесмени мають зв’язки у владних коридорах, тому про залучення нових перевізників поки не йдеться. В середу ж, 16 травня, стане ясно, чиї інтереси підтримає «укропівська» більшість міськвиконкому: крупних бізнесменів, про яких йшлося вище, чи пересічних лучан.

Сергій КІЧИЙ

Редакція Район.Луцьк не впливає на зміст блогів і не несе відповідальності за думку, яку висловлює автор

Дізнавайтесь останні новини Луцька першими.

Стежте за нами у Twitter, Google+ та Instagram. Приєднуйтеся до нашого каналу в Telegram!

Коментарі

ПЕТРО

15:44 15.05.2018

ричков вів слухання .Він за взятку десь подівся .Отож, це слухання не має сили . цю суку перевізники купили ,він був на стороні бариг .

луцьк

20:14 20.05.2018

З маршруту з'їзджають о 20-00 - то про яку рентабельність йдеться? А про те ,що хтось буде стояти за нас ,простий люд, ніхто вже й не думає. Бо треба дивитися на те хто саме має маршрутки...

26 вересня
Вчора
24.09.2018
Підписатися на наші новини
*ви у будь-який момент зможете відписатися від наших новин