«Луцьк був другим Вільнюсом, а замок Любарта – другим Тракаєм», – із минулого луцької залізниці
У першій половині XX століття в Луцьку планували збудувати залізницю, яку вважали рушієм пожвавлення відносин між Вільнюсом і Волинню.
Про це йдеться на сторінці «Музей залізниці в Луцьку» у Facebook.
«Ще немає потяга Вільнюс-Луцьк» – так звалася стаття професора географії із Вільнюса Мєчислава Лімановського.
«Луцьк був другим Вільнюсом, а замок Любарта – другим Тракаєм», – писав про історичні зв’язки Волині та Литви керівник відділу фізіографії Науково-дослідного інституту Східної Європи у Вільнюсі Лімановський.
Він відзначав, що російська політика роз'єднала краї.
Професор Лімановський обґрунтувув важливість будівництва залізниці через Слонім та Пінськ до Луцька потребою пожвавити стосунки Вільнюса з Волинню. Дійсно, в часи Російської імперії залізничні шляхи йшли радше по лінії Схід-Захід поєднуючи обидва краї з метрополіями Києвом, Петербургом та Москвою, а сполучення з півдня на північ було занехаяне.
Проте в той час перемогою вважався принаймні запуск міжнародного експресу, який мав інтенсифікувати культурні та торгові зв'язки Волині та Литви.
Крім цього нового експресу, Волинню у 1937 році курсували міжнародні експреси Варшава-Здолбунів-Київ та Бухарест-Здолбунів-Рига.
-
Сьогодні
-
Завтра
-
Незабаром