Луцькі мости по-капітальному
У місті завершують капітальний ремонт мостів на вулиці Шопена і на проспекті Перемоги. Міст біля «Там Таму», що з’єднує проспекти Соборності і Перемоги, ремонтують вперше за час його існування – приблизно з 1980-х років. Раніше його хіба фарбували і латали асфальтове покриття. Комунальники кажуть, що проект ремонту пройшов відповідну експертизу, відтак усі будівельні норми витримані.
На мості між проспектами Соборності і Перемоги кипить робота. Робітники у дві зміни і майже без вихідних відновлюють споруду. Як пояснюють ремонтники, головна проблема обох мостів, через яку, власне, і приступили до капітальних робіт, – руйнування деформаційних швів між бетонними основами мостів. Саме їх укріплення – основне завдання капітального ремонту.
Окрім того, міст на Шопена ще й укріплюватимуть бетоном.
На обидвох мостах обіцяють відремонтувати освітлення, відновити системи водовідведення та гідроізоляції. А ще – по-серйозному підійти до безпеки пересування по тротуарах. І мова тут не лише про високі і безпечні відбійники між пішоходами і проїжджою частиною. Комунальники обіцяють після закінчення ремонтних робіт – нанести на асфальтову основу тротуару спеціальний напил, який захистить перехожих від ожеледиці.
Ну і особливий «бонус» - ремонт багатостраждальних східців, які ведуть з мосту до залізничного вокзалу. Їх обіцяють відновити у комплексі з іншими роботами. Щоправда, сходами можна буде спускати хіба візки чи багажні сумки, спеціальних пандусів для самостійного пересування людей з обмеженими можливостями тут зробити не зможуть. За словами начальника департаменту ЖКГ Луцької міської ради Івана Кубіцького, конструкція не відповідає нормам – надто крутий спуск.
Старший викладач кафедри автомобільних доріг та аеродромів Луцького національного технічного університету Олександр Андрійчук: "Згідно з офіційними нормами, прийнятими у 2006-ому році, термін експлуатації мостів становить 100 років, гарантійний термін – 10 років. Але в 2009-ому році норми зменшили. Збірні бетонні мости (саме такі, як у місті Луцьку), згідно з новими нормами, повинні служити 70 років. Втім, автори наукового дослідження «Аналіз довговічності автодорожніх мостів України» стверджують що в дійсності середній термін служби залізобетонних мостів в Україні не перевищує 45-50 років".
До кінця липня комунальники обіцяють повністю завершити роботи з відновлення мосту, що на вулиці Шопена. Щодо споруди на Перемоги, то тут – серйозніший об’єм робіт. Заступник начальника департаменту ЖКГ міськради Микола Осіюк повідомив: планують «відкрити» міст до Дня Незалежності. Проте може бути й таке, що роботи закінчать лише у вересні.
Міський бюджет виділив понад 400 тисяч гривень на ремонт мосту на Шопена. На шляхопровід біля «Там Таму» вділили один мільйон двісті тисяч гривень.
* * *
Капітальний ремонт мостів – не новина для Луцька. Як повідомили у департаменті ЖКГ, минулого року укріплювали споруди для переїзду на Карпенка-Карого і Гнідавській. А на Винниченка повністю міняли конус, плити та по-новому бетонували. Комунальники переконують, що ситуація з технічним станом мостів у місті – під контролем.
Андрій ГЕРАСИМЧУК
-
Сьогодні
-
Завтра
-
Незабаром