Повний зал, і всі – жінки: луцький «Гармидер» показав унікальну виставу

12 Листопада 2017, 10:36
2932

За чверть  до сьомої перед Районним будинком культури на Ковельській стоїть невеличкий натовп. Підходимо ближче - і розуміємо, що то все жінки. Вони стоять групками перед входом та жваво обмінюються очікуваннями від унікальної вистави, яку тут покажуть сьогодні. «Казки Ж» від театру-студії «Гармидер» дивилося більше 50 глядачок у суботу, 11 листопада.

Учасниць прийшло більше, ніж планували організатори
Учасниць прийшло більше, ніж планували організатори

«Чоловікам вхід заборонений»

Незвичність перебування серед такої кількості жінок – перше враження, що з’явилося після входу до будинку культури. Жінки та дівчата стояли в черзі за квитками, але ще до початку вистави всі місця були заброньовані. Організатори хотіли обмежити кількість глядачів до 50. Але дивитися жіночу виставу прийшло більше охочих.

Цікаво, що час від часу до приміщення заходили і чоловіки. Вони виправдовувались, що «не дочитали» в анонсі заборону чоловікам. Однак, побачити виставу їм не судилося. Принаймні, не цього вечора.

«Я – жінка, а отже я …»

Вистава-форум – цікавий формат, з яким вирішив поекспериментувати луцький театр. Головним у ній є те, що аудиторія взаємодіє з акторами, і стає учасником та співтворцем історії.

«Це випробування для акторів. Вони виходять зі своєї зони комфорту, розмовляють з глядачами. Для глядачів – це додаткова можливість порозмовляти з людьми, які, можливо, думають інакше, яких ти бачиш вперше в житті. Спробувати  поговорити публічно», – пояснює режисер вистави Руслана Порицька.

На початку спектаклю модераторка Баба Яга запропонувала акторкам продовжити речення «Я – жінка, а отже я …». Після того речення доповнювали глядачки вистави. Матір, принцеса, красуня, сильна, переможниця – далеко не повний перелік гостей спектаклю. Жінки в залі з’ясовували для себе, ким вони є та ким би хотіли себе бачити.

На сцені розказали чотири стереотипні історії з життя жінок
На сцені розказали чотири стереотипні історії з життя жінок

Спільно з акторками глядачі вирішували, ким є сучасна жінка
Спільно з акторками глядачі вирішували, ким є сучасна жінка

Спільно з акторками глядачі вирішували, ким є сучасна жінка
Спільно з акторками глядачі вирішували, ким є сучасна жінка

«А де ж хрещена?»

Під час вистави показали чотири стереотипні історії жінок. Однак, жодна з історій не була завершеною. Спершу глядачі познайомилися з Попелюшкою – жінкою, що пере одяг, прибирає, годує сестер і чекає, коли ж щастя прийде. Втомлена після важкої праці, вона щоразу питає, а де ж хрещена, яка у казці вирішила всі проблеми Попелюшки?

Хрещеною стала одна з глядачок. Спільно з аудиторією вони намагалися вирішити проблему жінки, що чекає свого щастя, але нічого для його наближення не робить.

«Я – принцеса!»

Наступна історія була про принцес – дівчаток, які з раннього дитинства звикли бути в центрі уваги та отримувати те, чого прагнуть. Глядачі спільно вирішували, як перевиховати дитину, аби вона не стала тою принцесою, яка вірить, що світ обертається тільки навколо неї.

Важко перевиховати маленьку Принцесу, яка звикла отримувати все, що забажає...
Важко перевиховати маленьку Принцесу, яка звикла отримувати все, що забажає...

Тому корону глядачі запропонували одягнути мамі Принцеси
Тому корону глядачі запропонували одягнути мамі Принцеси

«Тату, я тебе ненавиджу»

Історія Снігової Королеви не залишила байдужими глядачів, та була найемоційнішою з чотирьох розповідей. Дівчинка з дитинства страждала від насилля в сім’ї. Батько бив матір та маленьку доньку, і через те дівчинка стала ненавидіти чоловіків.

В дитинстві Снігова Королева описувала насильство з боку батька у щоденнику
В дитинстві Снігова Королева описувала насильство з боку батька у щоденнику

Доросла Королева ненавидить всіх чоловіків
Доросла Королева ненавидить всіх чоловіків

Самостійна і незалежна, вона вибудувала кар’єру, і мстила представникам чоловічою статі. Жінка сама не помітила, як зробила свою доньку такою ж нещасною, якою в дитинстві була сама. Глядачі разом із Королевою з’ясовували, як змінити ситуацію, та зробити доньку щасливою.

«Юльчік, зроби кави»

Історія Білосніжки постала на основі реального випадку з життя однієї з героїнь вистави.

«Історія Білосніжки викликала дискусію про те, наскільки жінка є рівноправною в компанії, наскільки її можуть сприймати як колегу. «Юльчик, зроби каву, - це фраза, якою звернулися на роботі до однієї з наших акторок. Це реальна історія, і таке в житті трапляється», – розповідає режисерка Руслана Порицька.

Чи повинна Юля з вищою освітою та досконалим знанням двох іноземних мов робити каву своєму керівнику?
Чи повинна Юля з вищою освітою та досконалим знанням двох іноземних мов робити каву своєму керівнику?

Наприкінці спектаклю глядачки визначали, які позитивні характеристики можна взяти для себе від кожної героїні історії, а також додавали власні «секретні інгредієнти», аби створити «коктейль успішної жінки».

Кожна з героїнь має в собі щось, чому варто повчитися
Кожна з героїнь має в собі щось, чому варто повчитися

Коктейлю успішної жінки налічує близько півсотні інгредієнтів
Коктейлю успішної жінки налічує близько півсотні інгредієнтів

У «Гармидері» кажуть, що до наступних постановок обов’язково залучать чоловіків.

«Наступного показу ми хочемо спробувати залучити чоловіків, аби вони спробували приміряти жіночі ролі і образи. І тоді ми побачимо, наскільки іншою може бути розмова», – інтригує Руслана Порицька. 

Коментар
19/04/2024 П'ятниця
19.04.2024
Афіша
  • Сьогодні
  • Завтра
  • Незабаром