«Дощ для луцьких дахів перестав бути катастрофою», - Лариса СОКОЛОВСЬКА

02 Липня 2015, 11:09
2474

Мешканцям багатоповерхівок пропонують керувати своїм житлом по-новому: з 1 липня 2015 року вступив у дію Закон України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку». Тепер люди можуть самостійно визначати, хто буде обслуговувати їхні будинки.

Про перспективу таких нововведень, а також долю луцьких «жеків», які наразі обслуговують багатоповерхівки, – у розмові із заступницею луцького міського голови Ларисою Соколовською.

– Ухвалений закон передбачає, що мешканці багатоповерхівок можуть розпоряджатися обслуговуванням будинку та його ремонтом самостійно. Напрошується висновок, що держава заохочує до створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків...

– Насправді такі процеси почалися задовго до ухвалення цього закону. Я в міській раді із 2006 року, і відтоді ми створюємо об’єднання співвласників. Навіть перший десяток ОСББ уже був, коли я прийшла на посаду. Ще з початку 2000-х років у наших законах стали з’являтися норми, які дозволяли власникам житла об’єднуватися. І при цьому не платити «комуністичному жеку», а збирати ці гроші на свої рахунки і користуватися ними.

І попередній уряд, і той, який був перед ним, ставив завдання: треба створити стільки-то ОСББ. Але, на жаль, законодавство поки трохи заскладне. І створення ОСББ через багато причин гальмувало.

– У новому законі передбачено, що в будинках будуть з’являтися управителі. Прокоментуйте.

– Це голова ОСББ, ключова фігура. Питання голови ОСББ чи управителя – надзвичайно важливе. Адже одним із основних завдань при створенні ОСББ є саме пошук ініціативної людини з числа мешканців, яка візьме усі клопоти на себе.

Фото volga.lutsk.ua
Фото volga.lutsk.ua

– У законі йдеться: якщо раптом така ініціативна людина не знайдеться, є альтернативна процедура. Яка саме?

– Можна вибрати старшого в будинку, але знову ж таки – затвердженого протоколом зборів. Крім того, закон передбачає, що управителями можуть бути не лише фізичні особи, а й юридичні. Тому можливий і такий варіант, що мешканці захочуть лишити ті самі «жеки» в ролі управителів.

– Однією з проблем ринку послуг ЖКГ називають надавачів послуг, які є монополістами. Наприклад, «Луцьктепло», «Луцькводоканал». Чи можна вважати виходом, приміром, встановлення індивідуальних теплових пунктів?

– Індивідуальні теплові пункти все одно не відокремляться від загальноміських мереж. Це може сприяти лише підсиленню подачі тепла, поліпшенню якості. Але мережа та сама, і «Луцьктепло» однаково лишиться монополістом.

Щодо автономного опалення, на жаль, у нас була така тенденція на початку 2000-х років, коли масово встановлювали в квартирах котли. Два роки тому до нас приїжджали колеги з Ужгорода і розповідали, що в них абсолютно всі багатоповерхівки переведені на автономне опалення. Котелень як таких в місті немає. Але є інші проблеми. У першу чергу – екологічні. Уявіть лише: у кожній квартирі стоїть котел і хай яким він був би, забруднює атмосферу. Простіше контролювати котельню, щоб вона працювала в нормальному режимі.

У будинку, де є, приміром, 70 квартир, 20 може захотіти автономне опалення, а 50 – лишитися на централізованому. У Луцьку є такі приклади. Що маємо? Котельня однаково працює, подає тепло, утримує персонал, використовує газ, і для тих 50 квартир тепло стає дорожчим. Тому десь п’ять років тому наказом міністерства ЖКГ заборонено переводити квартири на автономне опалення. Лише при капітальному ремонті і якщо це щонайменше під’їзд.

– На вашу думку, яке майбутнє у житлово-комунальних підприємств Луцька? Вони зникнуть, чи, навпаки, в умовах конкурентного середовища, коли таке з’явиться, виживуть і стануть ефективними надавачами послуг?

– Це буде залежати в першу чергу від колективу, який працює на підприємстві, від керівника, як він зорієнтується, як зможе організувати роботу.

Особисто я бачу, що після того, як ми в 2013 році переглянули тариф на утримання будинку і він став самоокупним, ситуація кардинально змінилася. Поки не можу сказати, що всі «жеки» зараз працюють на повну силу. Але саме цей закон, який ми обговорюємо, примусить їх зрозуміти, що лише високоякісне надання послуг залишить їх на ринку.

Ще кілька років тому кожен дощ ставав мало не катастрофою для луцьких дахів, він викликав особисто в мене страх. А цього тижня, коли пройшла злива, я ввечері зателефонувала на службу 15-85 і було приємно почути: диспетчери не зафіксували жодної скарги, що десь протік дах. Коли тариф став самоокупним, «жеки» показали, що можуть справитися і з ремонтом дахів, і з іншими проблемами.

 

Спілкувався Андрій ЗУБЕНКО

Коментар
29/03/2024 Четвер
28.03.2024
Афіша
  • Сьогодні
  • Завтра
  • Незабаром