Робот для прибирання, модуль для розмінування та доповнена реальність: в Луцьку презентували молодіжні стартапи

У Луцьку відбувся конкурс підліткових та молодіжних страртапів «IT StartUP». На конкурсі луцькі підлітки презентували власні інноваційні ідеї у сферах освіти, екології, охорони здоровʼя, бізнесу, розваг та соціальних ініціатив.
На презентації та нагородженні команд, які представили найперспективніші проєкти, побувала кореспондентка Район.Луцьк.
Організатором конкурсу молодіжних стартапів виступила академія ITSTEP ACADEMY, партнерами – Адреналін Сіті, ITSTEP SCHOOL, інтернет-провайдер Coolnet, мережа супермаркетів Наш Край, Spar, Музей сучасного українського мистецтва Корсаків, IT компанія ScriptSolution.
Як розповів один з організаторів конкурсу, директор Луцької філії ITSTEP ACADEMY Микола Лінчук, подібний конкурс у 2025 році проводять вперше, участь у ньому взяли 15 команд з 27 шкіл Луцька, які місяць готували власні проєкти, аби презентувати їх перед журі. Серед учасників є учні 5-х класів і ті, хто в цьому році закінчує навчання в школі. Однак, найбільше учасників – підлітки, які навчаються у 7–9-х класах.
«Проєкти, які сьогодні презентують, покликані вирішити завдання в сферах: екології, IT бізнесі, соціальній, медичній. Тобто, ми не обмежували учасників якоюсь однією сферою. Серед них є проєкти, які мають лише прототип реалізації та ідею і ті, які вже повністю готові до впровадження. Основна умова участі проєкту в конкурсі – готовий прототип з логікою і дизайном. Можу сказати, що працюю в IT 20 років, але деякі проєкти мене дуже вразили», – розповів Микола Лінчук.
Перед презентацією він представив членів журі, серед яких були представники бізнесу та викладачі. На презентацію проєктів команди мали 10 хвилин.
Одними з найперших свої проєкти презентували команди «Аррly» і «Політ», до складу яких увійшли вихованці міського Центру науково-технічної творчості учнівської молоді. Вони презентували застосунки, які покликані допомагати школярам у навчанні, зробити його більш доступним завдяки доповненій реальності та лабораторії імерсивних технологій. За словами їх керівниці Ярослави Бондаренко, через застосунки доповненої реальності можна вивчати географію, біологію, природознавство.
«Тобто, такі застосунки можна використовувати, коли є малюнок, наприклад, зробити так, щоб він ожив. До речі, QR-код – це також доповнена реальність. За допомогою такої програми ми з вихованцями розмальовували писанки, які «оживали». Був у нас і доволі складний проєкт, коли на початку повномасштабного вторгнення, наші вихованці роздивлялися за допомогою програми, як виглядають освітні заклади чи відомі пам’ятки культури після російських обстрілів», – розповіла вона про важливість новітніх технологій в навчанні.
Команда EVENTS TEAM ліцею №9 презентувала додаток для телефону EVENTS APP – календар, який дозволяє користувачам збирати всі події, які б могли їх зацікавити, – заходи, концерти, вистави в декількох містах.
Вихованці гуртка робототехніки Волинської обласної Малої академії наук у складі команди «Genie restorator by brainstorm» представили на розсуд журі робота, який здатний прибирати та вивозити сміття там, де людина не може цього зробити. Робот висотою майже 50 сантиметрів та вагою трохи більше двох кілограмів здатен за допомогою клешні не лише прибирати сміття різного типу, а й посадити дерево чи кущ.
Команда «Pixel» ліцею №21 зібрала роботизований модуль для виявлення протипіхотних мін. Вартість такого модулю 45–48 тис. грн, але підлітки працюють над зниженням собівартості. Модулем можна керувати за допомогою мобільного телефону. Поки він реагує на всі металеві предмети, але згодом команда планує його удосконалити, аби пристрій реагував саме на вибухонебезпечні.
Команда «404» з ліцею №5 створила онлайн платформу «Path to work», де збирають та акумулюють корисну для ветеранів інформацію: вакансії, допомога, заходи підтримки військових та їх рідних. На такій платформі ветерани можуть знайти швидко будь-яку необхідну інформацію і для цього їм непотрібно довго шукати через різні сайти.
Журі було доволі складно визначити переможців серед такої кількості корисних та цікавих проєктів. Перше місце зайняла команда «IPL» з однойменним проєктом. Підлітки розробили програму, спрямовану на повну автоматизацію процесу контролю доступу транспортних засобів до паркувальних зон. Команда отримала планшет Lenovo Tab M10.
Друге місце зайняла команда TYPER team, яка створила сайт «TYPER» – клавіатурний тренажер, розроблений для навчання десятипальцевому – «сліпому» методу друку. Він допомагає користувачам покращити швидкість, точність та ефективність друку, зменшити навантаження на очі та розвити моторику рук. Команда отримала ігрові навушники.
Команда 404 з онлайн-платформою, яка допомагає ветеранам знайти нові можливості, зайняла третє місце та отримала ігрові клавіатури.
Крім того, всі три команди отримали сертифікат від «Адреналін Сіті» на розваги на команду, піврічний абонемент у Музей сучасного українського мистецтва Корсаків, командний сертифікат на покупки у «Наш Край» та Spar.
Учасники конкурсу також отримали сертифікати від «Адреналін Сіті» на командні розваги та безкоштовні квитки до Музею Корсаків.
Як розповів виконавчий директор VolWest Group, член журі конкурсу страртапів «IT StartUP» Петро Кульпач, кожен представлений проєкт заслуговує уваги.
«Величезне задоволення дивитися, як наша молодь працює з комп’ютерними технологіями, робототехнікою, створює щось нове. Це майбутня зміна, покоління, яке технічно і технологічно розвиватиме нашу країну. Круто, що ITSTEP ACADEMY проводить такий конкурс, що у нас є така молодь, і тут зібралися розумні молоді люди, які роблять щось цікаве та корисне, мають ідеї і будуть їх реалізовувати. Як потенційного інвестора мене зацікавив проєкт IPL з програмою, яка дозволяє відстежувати онлайн місця для паркування авто», – розповів він.
Читайте також: Misto.cafe у Луцьку оголосило про другий грантовий сезон
-
Сьогодні
-
Завтра
-
Незабаром