Як насправді працює розхвалена система озвучення зупинок
Оповіщення у транспорті – важливе питання насамперед для людей з вадами зору і туристів, але водії надають перевагу в динаміках шансону, а не озвученню зупинок.
Міська влада час від часу любить похвалитися, що у луцькому транспорті озвучують зупинки. В ЗМІ навіть є дані, що з 261 машини перевізників лише 19 не обладнали озвученням зупинок. Район.Луцьк перевірив, як працює система озвучення в міських маршрутках.
На прохання прокоментувати нинішню ситуацію з озвученням зупинок у громадському транспорті заступник начальника управління транспорту та зв’язку Олександр Середа відповів, що не володіє реальною ситуацією стосовно транспортних засобів та не в змозі провести перевірку через те, що «залишився один, бо сезон відпусток».
Тому я вирішив самотужки порахувати маршрутки, в яких наявна система GPS-моніторингу, що передає інформацію на колонки. Я провів півгодини на зупинці навпроти Там Таму - думаю, це достатньо часу, щоб не потрапляти двічі в одну і туж машину. Зазирав у віконце кожного маршрутного таксі і виявив, що з-поміж 33 транспортних засобів, 22 були обладнані навігаторами (наприклад, маршрутки 18, 9, 32, 24, 29), в інших 11 такі пристрої узагалі відсутні (19, 9-А, 19, 3).
Після підрахунку транспортних засобів вирішив проїхатися маршрутівкою, щоб послухати, як працює ця система. Виявляється, що не так то просто знайти маршрутку з навігатором, де система озвучення зупинок працювала би справно. І цей пошук зайняв також доволі тривалий період часу.
Так, наприклад, водій маршрутного таксі №29 на запитання «чи працює у нього голосове озвучення зупинок» відповів, що воно «то включається, то виключається». Шофери транспортних засобів № 1, 9, 47 ввічливо повідомили, що у них озвучення не працює, тобто вимкнене, а пан керувальник маршрутки № 9 на запитання «чому не включаєте?» сумовито змахнув рукою.
І, нарешті, трапилось: водій транспортного засобу № 8 підтвердив справність роботи голосового озвучення. Сідаємо і готуємося записати на відео зразок чіткого спрацьовування системи. І ще не здогадуємось, що й тут нас чекає гірке розчарування, адже при наближенні до зупинки «ЗахідІНКОМБАНК» тихо-тихо, ледь чутно лунає з динаміка жіночий голос (на відео узагалі його не чути).
Під час розмови з один водієм почув пояснення, що налаштовують цю систему спеціалісти, і він нічого не може зробити. Пан за кермом сказав: «воно мені так потрібно, так само, як і вам»:
Однак, маршрутне таксі зі справною системою голосового озвучення все-таки знайшлося, після ще енної кількості рейдів у громадські транспортні засоби. Це була маршрутка № 17-А. Зразок чіткого спрацьовування голосового озвучення зупинок у цьому транспорті зафіксовано на відео.
Думки мешканців міста на запитання «чи часто ви чуєте голосове озвучення зупинок в громадському транспорті?» розділилися: частина з них стверджувала, що чує озвучення часто, хоча іноді тихо. Інші люди нарікали на відсутність такого озвучення. Проте усі опитані схиляються до думки, що така система корисна і потрібна для людей з інших міст, а також осіб з вадами зору.
Віталій Ткачук, керівник волинського осередку громадської організації інвалідів з вадами зору «Генерація успішної дії»: "Система голосового озвучення зупинок у транспорті є двох типів: внутрішня і зовнішня. Перша функціонує за допомогою GPS-навігатора, друга спрацьовує на відкривання дверей. Проте ні одна, ні інша система не працює належним чином. І велика проблема в тому, що міський голова каже, що воно все працює, все нормально. Але насправді функціонує воно погано, тому що в багатьох маршрутах воно або за голосно, або за тихо, або взагалі виключено. Тобто, воно ніби є, ніби його й нема».
Василь БІДУН
-
Сьогодні
-
Завтра
-
Незабаром
Коментарі