Депутатам показали установу, якій «на руку» ліквідація комунальних підприємств

11 Березня 2016, 16:16
3209

За час існування установи до «Луцького міського трудового архіву» надійшло більш як 25 тисяч архівних справ, а за 2015 рік громадяни отримали понад три тисячі архівних довідок.

Ознайомили обранців громади з роботою трудового архіву під час дня депутата у п’ятницю, 11 березня.

Директор установи Людмила Карєва розповіла, що нині у штаті архіву мінімум працівників: директор, головний бухгалтер, два спеціаліста-архівіста, один з яких проводить прийом громадян в центрі надання адміністративних послуг, техпрацівниця і технік-електрик.

Комунальну установу «Луцький міський трудовий архів» в 1994 році створили для централізованого зберігання документів підприємств, установ та організацій, які ліквідуються. Тут можна знайти кадрові документи з особового складу та фінансової і господарської діяльності, які не відносяться до національного архівного фонду, тобто до історичних документів.

«Нам вдалося зберегти основну масу документів підприємств, що ліквідували у ті часи, коли розвалювався Радянський Союз. Саме у тоді постало питання про створення такої установи, яка виконуватиме функцію централізованого відділу кадрів. Тепер такі архіви створили майже у кожному районі», – зазначає Людмила Карєва.

Згідно із чинним законодавством, органи місцевого самоврядування зобов’язані зберегти усі документи ліквідованих підприємств. Тому на міський архів поклали функції соціально-трудового захисту громадян.

За час існування установи до архіву надійшло більш як 25 тисяч справ. Щорічно по довідки звертаються тисячі людей. Цікавлять жителів міста документи про підтвердження наявного трудового стажу, шкідливих умов праці, які використовують для оформлення пенсій чи пільг. За 2015 рік громадяни отримали більш як три тисячі таких архівних довідок.

Документи з різних комунальних підприємств
Документи з різних комунальних підприємств

Документи з різних комунальних підприємств
Документи з різних комунальних підприємств

Кількість прийому документів, за словами керівника установи, щороку збільшується. Протягом 2015 року на зберігання надійшло понад шести тисяч архівних справ. Зокрема передали документи ліквідованого шовкового комбінату, заводу КРЗ, станції швидкої медичної допомоги, «Волиньагробуду» та інших підприємств, які припинили свою роботу.

Документи з різних комунальних підприємств
Документи з різних комунальних підприємств

Документи з різних комунальних підприємств
Документи з різних комунальних підприємств

Приміщення архіву знаходиться на вулиці Бенделіані, 7. Сюди установа «переїхала» 2011 року. Раніше архів функціонував на проспекті Молоді, 5-Б. Проте місця для зберігання усіх документів стало не вистачати. Тому міська влада виділила архіву нове відремонтоване приміщення.

2015 року одне з архівосховищ обладнали системою мобільних пересувних стелажів. Така конструкція дає змогу зекономити місце на 80-100% і відповідно збільшити прийом документів вдвічі.

Мобільні пересувні стелажі
Мобільні пересувні стелажі

Мобільні пересувні стелажі
Мобільні пересувні стелажі

Мобільні пересувні стелажі
Мобільні пересувні стелажі

Нові стелажі в архіві
Нові стелажі в архіві


Мобільні пересувні стелажіМобільні пересувні стелажі
Мобільні пересувні стелажіМобільні пересувні стелажі

Комунальна установа займається й комерційною діяльністю, тому на певні розтрати може «сама на себе заробляти». До платних послуг відносять подальше зберігання документів, депоноване зберігання чи зберігання довідок, які не носять трудового характеру.

За 2014-2015 роки доходи архіву становили 157 тисяч гривень. Гроші витратили на утримання та розвиток установи, а саме придбання комп’ютерної техніки, встановлення на вікна сховищ жалюзі, додаткових дверей на вході для збереження тепла, частково замінили вікна тощо.

Кабінет бухгалтера
Кабінет бухгалтера

Справи фондів
Справи фондів

Кабінет директора
Кабінет директора

«Ми установа прибуткова, тому що підприємства закривають часто, особливо в часи нестабільної економіки», – зауважує Людмила Карєва.

Загалом документи в архіві зберігають протягом 75 років. В нашій молодій державі списання ще не практикували, проте це майбутня доля тих документів, які зберігатимуть більше назначеного терміну.


Депутатам міськради розповідають про установу
Депутатам міськради розповідають про установу

Секретар міської ради Юлія Вусенко (зліва), депутатки Майя Шостак та Вікторія Побережна
Секретар міської ради Юлія Вусенко (зліва), депутатки Майя Шостак та Вікторія Побережна

Головний бухгалтер Володимир Левосюк
Головний бухгалтер Володимир Левосюк


Керівник установи Людмила Карєва та депутат міськради Микола Яручик
Керівник установи Людмила Карєва та депутат міськради Микола Яручик

Депутати міськради Микола Собуцький та Сергій Балицький
Депутати міськради Микола Собуцький та Сергій Балицький

Справи фондів
Справи фондів

Депутатам показують найстаріший документ в архіві
Депутатам показують найстаріший документ в архіві

 

Використання цього матеріалу без дозволу редакції «Район.Луцьк» заборонене. Авторські права захищені українським і міжнародним законодавством. Під «використанням» мається на увазі повна або часткова републікація цього матеріалу на сторінках інших інтернет-видань (окрім соціальних медіа). Щодо використання матеріалу телефонуйте +38 066 413 29 28 або пишіть на редакційну електронну адресу [email protected].​

 

Коментар
25/04/2024 Середа
24.04.2024
Афіша
  • Сьогодні
  • Завтра
  • Незабаром