Центр: головний художник міста не вірить у швидке будівництво підземного переходу

07 Березня 2016, 14:29
2570

Заступник начальника управління містобудування та архітектури Луцької міської ради Ярослав Матвіїв переконаний, що найближчим часом підземний перехід у центрі міста нереально побудувати.

Про це він розповів у сюжеті телеканалу «Аверс».

Ярослав Матвіїв, вважає запропонований проект не до кінця продуманим. Найбільше заступника турбує транспортна проблема.

Якщо під час реконструкції з вулиці Винниченка на Словацького забудовник передбачив об’їзд біля готелю «Україна». То з проспекту Волі на вулицю Словацького – ні. Кажуть, що це дрібні деталі.

«Сам принцип влаштування торгового комплексу на перетині двох магістральних вулиць є необґрунтованим. Також дуже важливим є в перспективі, як ми взагалі будемо будувати. Як будемо розводити транспорт на період будівництва. Ми цього не знаємо», – зауважив Ярослав Матвіїв.

Також головний художник міста каже, що у центрі міста надто мало стоянок. А коли з’явиться торговий центр, то їх катастрофічно бракуватиме. На новому плані центральної частини міста враховані нові стоянки. Та вони розташовані аж за півкілометра від Театрального майдану.      

Нагадаємо, що концепцію розвитку театрального майдану, яка передбачала будівництво підземного переходу, міська влада пропонувала ще близько 10 років тому.

У 2007 році ДПІ «Дніпромісто» виграло конкурс на розроблення проекту, тоді йшлось про 2 гектари землі й те,щоб переставити пам’ятник Лесі Українки. Мав бути паркінг та торговий центр. Будівництво планували провести не за кошти міста, а за гроші інвестора. Луцька міська рада організувала тендер і тоді виграв його ТРЦ «Магніт».

З року в рік перехід збиралися будувати, але не могли зібрати потрібні дозволи. У 2014 році архітектурна рада погодила детальний план центральної частини міста. Втім, проект відхилили. Кілька тижнів тому вже доопрацьований проект вкотре представили на архітектурно-будівельній раді.

Проектанти з «Дніпроміста» запевнили, що усі неточності в новому проекті врахували. Проте краєзнавці та архітектори сумніваються у доцільності нового плану. Адже підземний перехід зачіпає зону охоронної пам’ятки, не є мобільним для міста, так як  новопредставленій частині Луцька немає парковок.

Також забудовники та міська влада не можуть вирішити проблему з рухом транспорту під час будівництва. Краєзнавці переконані, що цей проект є виключно комерційним.

«Особисто я вважаю, що це чисто бізнесовий проект. Він немає ніякого відношення до забезпечення переходу чи якихось зручностей для громадян. Це просто можливість використання службового становища певних осіб зробити комерційний проект в центрі міста.

Для історичного середовища Театрального майдану, цей підземний базар буде в 10-ти метрах від монастиря бернардинів. Тут знаходиться підземна забудова. Це фактично підземні ходи, які йдуть під театральним майданом. Є поховання саме в цій частині, що підтверджує сканування, яке провели «Волинські старожитності», – розповів краєзнавець Ігор Левчук.

Цікаво, що думки жителів міста щодо будівництва підземного переходу розділилися. Так, 1 лютого, лучанин Богдан Павлюк запропонував збудувати підземний пішохідний перехід від центрального універмагу до пам'ятника Лесі Українки.

Через деякий час з’явилася ще одна петиція щодо підземки у центрі міста, але цього разу Анатолій Котлюк просив міську владу не зводити підземно-наземний базар на Театральному майдані, оскільки у центрі і без того достатньо закладів торгівлі та відпочинку.

Проти висловився й краєзнавець Ігор Левчук. Він вважає, що будівництво підземного переходу та ринку у центрі міста не відповідає ні правовим нормам, ні інтересам міста.

Остання петиція на цю тему з’явилася 4 березня. Лучанин Артем Склянчук стверджує, що головну транспортну «артерію» міста варто очистити від постійних заторів за рахунок підземного переходу на Театральному майдані. Проте, торгові точки там не потрібні.

 

Коментарі
08 Березня 2016, 18:49
Матвіїв геть ідіотом прикидається, з Влоі на Суворова без проблем їздилось при заторах в центрі.<br/>Ще як мінімум 4 підземки треба, Возєднання,Грушевського,Соборності,Рівненська
08 Березня 2016, 23:07
Можливо замість підземного переходу зробити гарненький міст
Коментар
26/04/2024 Четвер
25.04.2024
Афіша
  • Сьогодні
  • Завтра
  • Незабаром