У місті немає кому перевіряти якість харчових продуктів

03 Березня 2016, 18:07
5344 Джерело: smachni-recepti.pp.ua

Уже півтора року інспекція захисту прав споживачів не має права перевіряти харчові продукти, а нова структура, яка б мала цим займатися, досі не створена.

Начальник інспекції з питань захисту прав споживачів Володимир Горішний розповів, що 20 вересня 2015 року внесли зміни до Закону про захист прав споживачів.

З того часу інспекція не має права перевіряти якість і безпечність харчових продуктів.

«Цим має право займатися Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, яка створюється уже півтора року», – розповів Володимир Горішний.

Зараз нова структура на стадії створення, тому поки що найкраще захистити себе може виключно сам споживач. Що стосується санітарно-епідеміологічної служби, то вона може перевірити продукт лише тоді, коли є факт отруєння.

«Зараз немає установи, яка могла б перевіряти якість продуктів. Я спілкувався з санепідемслужбою, вони мають право перевірити тільки той випадок, коли є отруєння. А ветеринарна служба може перевірити якість купленого продукту, проте, за ваш рахунок», – зазначив начальник відділу.

Що стосується прострочених товарів, то споживач має право отримати назад витраченні гроші за неякісний продукт, проте, виключно за наявності чека. Якщо маркування на упаковці не видно, варто утриматися від покупки та повідомити про це адміністрацію.

Якщо ж у магазині відмовляються повернути гроші за протермінований продукт, то варто написати скаргу та звернутися в інспекцію захисту прав споживачів. При покупці м’ясних продуктів на ринках чи у супермаркетах потрібно просити документи, які підтверджують їх якість.

«На ринках є ветлабораторія, яка відповідає за якість харчової якості продукції на ринку. А за наявності документів, які підтверджують факт покупки, можна звертатися до господарюючого об’єкта за відшкодуванням якості товару. Найгірше те, що на ринках не дають чеків, бо вони мають право не користуватися касовим апаратом, і тоді важко довести, що товар придбали саме там», – розповів Володимир Горішний.

Наразі до інспекції з питань захисту прав споживачів можна писати виключно ті скарги, які стосуються правил продажу товарів, а захистити споживача від неякісних продуктів немає кому.

«Раніше, якщо люди скаржилися на якість продукції, то ми йшли і перевіряли її. Зараз у нас немає на це права. Але що стосується правил продажу продовольчих товарів – неправильні цінники, продаж протермінованого товару, факти обважування – можна писати скарги до нас і ми будемо їх розглядати. Особливо, коли пишуть звернення, важливо, щоб вказали найменування суб’єкта і адресу, де він здійснює діяльність», – зауважив начальник відділу.

 

Використання цього матеріалу без дозволу редакції «Район.Луцьк» заборонене. Авторські права захищені українським і міжнародним законодавством. Під «використанням» мається на увазі повна або часткова републікація цього матеріалу на сторінках інших інтернет-видань (окрім соціальних медіа). Щодо використання матеріалу телефонуйте +38 066 413 29 28 або пишіть на редакційну електронну адресу [email protected].​

Коментар
25/04/2024 Середа
24.04.2024
Афіша
  • Сьогодні
  • Завтра
  • Незабаром