Гендерна чутливість у ЗМІ: «чоловічі» vs «жіночі» сфери

В антикафе «InnerSpace» провели медіа-кав’ярню з питань гендерної чутливості волинської журналістики.
Захід відбувся 28 вересня.
Гендерна експертка Оксана Ярош повідомила на початку зустрічі, що група експертів впродовж року проводила моніторинг медіа на гендерну чутливість в 22 областях України. І сьогодні вони показали свої результати.
Моніторинг друкованих і електронних видань проводили в два етапи (брали показники у лютому та серпні). З кожної області аналізували по п’ять друкованих і п’ять інтернет-видань. А потім підбивали підсумки, скільки експертів і експерток є у медіа, і чи використовують ЗМІ фемінітиви.
Експертка проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики» (Луцьк) Оксана Ярош зазначила, що у Волинській області аналізували такі друковані («Волинь-нова», «Сім’я і дім», «Вісник і К», «Луцький замок» і «Волинська газета») та інтернет-видання («Район.Луцьк», «Конкурент», «Волинь24», «Волинські новини» та «ВолиньPost»).
Дослідивши всі області, експертки дійшли висновку, що у журналістських матеріалах регіональних ЗМІ 22 областей України наявний розподіл на «жіночі» (освіта, культура, медицина) та «чоловічі» сфери (політика, економіка, бізнес).
Оксана Ярош зауважила, що відсутність у певній сфері жінок підтверджується їх низькою присутністю й у експертній царині в медіа, хоча інколи спрацьовує фактор редакційної політики та суб’єктивістський підхід.
«З використанням фемінітивів у нас більше-менш все добре, але немає такого системного використання», – зауважила координаторка Волинського прес-клубу, керівник проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики» (Луцьк) Богдана Стельмах.
Після виступів Богдани Стельмах і Оксани Ярош всі присутні обговорили ситуацію, навели приклади з різноманітних видань за чашками ароматної кави та солодощів.
Коментарі