«Платимо, як в сусідню область»: скаржаться на перевізника, який опікується маршрутом Луцьк-Клепачів

20 Липня 2021, 16:13
«Платимо, як в сусідню область»: у Клепачеві мешканці села проти перевізника 263
«Платимо, як в сусідню область»: у Клепачеві мешканці села проти перевізника

Мешканці села Клепачів Луцького району (колишнього Ківерцівського) скаржаться на перевізника, який нині опікується маршрутом Луцьк — Клепачів. Ціну за проїзд він раптово підняв із 21 гривні до 30. І це при тому, що протяжність маршруту — 15 кілометрів. 

Про це інформує «Вісник + К».

Мешканці села Клепачів вже не вперше приїжджають у Луцьк скаржитися на перевізника, який опікується маршрутом Луцьк — Клепачів. 

«Платимо 30 гривень, як в сусідню область. Ми приєднані до Луцької ОТГ, на мою думку, така ціна надто велика», - скаржиться мешканка села Юлія Рудчик.

Щодо неправомірного зростання ціни, мешканці села звернулися в Антимонопольний комітет. Там теж дивуються, яку захмарну ціну виставив за проїзд перевізник Віктор Варшава.

«Я безпосередньо звертався до заступника голови обласної адміністрації, тому що вартість до села Клепачів сягає більше 2 гривень за кілометр. Хоча доїхати до Києва коштує менше гривень кілометр. Це не нормально, тому, сам замовник, яким являється обласна державна адміністрація управління транспорту, мають викликати цього перевізника і вплинути на його. Привести вартість перевезення до економічно обґрунтованого рівня», — каже Сергій Луговий, начальник відділу досліджень і розслідувань Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України у Волинській області.

Натомість в управлінні транспорту та зв’язку Волинської ОДА повторюють, що вже 6 років перевізники не зобов’язані мати погодження цього управління на підняття ціни. Постановою Кабміну було скасовано регулювання тарифів міських і міжміських перевезень. А перевіряти зростання ціни може лише антимонопольний комітет. Тож, аби шукати справедливості, людям доводиться оббивати всі пороги.

Щобільше, договір з перевізником Віктором Варшавою мав закінчитися у жовтні. Але в управлінні транспорту та зв’язку Волинської ОДА його... продовжили.

«Перевізник звернувся із заявою та пакетом документів до управління. Згідно порядку проведення конкурсу, затвердженого постановою №10/81, перевізник має право продовжувати чинний договір, терміном на 5 років, якщо він подає певний пакет документів, передбачений Кабінетом Міністрів без тендеру», — каже Наталія Пивовар, виконуюча обов'язки начальника управління транспорту та зв’язку Волинської ОДА.

На всі скарги пасажирів, усні та письмові, мешканці отримали відповідь, що в управлінні транспорту та зв’язку Волинської держадміністрації провели бесіду з перевізником. Наталія Пивовар підтвердила це особисто. 

«Або вона ні вчому не розуміється, або думає, що ми дурні. Почнемо з того, що наше село уже в Луцькій ОТГ, відповідно, організатором перевезень виступає міська рада. А ОДА продовжила йому договір, згідно не відомо якої постанови. Я читала цю постанову. Але це не законно, бо вони не є організаторами. Ми були в них цілу годину і вони нам розповідали, що вони мають право продовжувати йому договір. А коли ми пішли до Степанова (начальник управління транспорту та зв’язку ЛМР) в міськраду, він сказав, що вони не мають таких повноважень», — каже Ганна Рогоза, мешканка Клепачева.

«На електронні скарги вони взагалі не реагують, хоча на звернення громадян мають 30 днів», — додає ще одна мешканка села Лариса Назарець.

В управління транспорту та зв’язку Волинської ОДА завітав і сам перевізник Віктор Варшава. Про профілактичну бесіду він не чув. Натомість спробував пояснити, чому ціна за проїзд така висока.

«Цієї осені буде три роки, як не піднімалися тарифи. За три роки зросла мінімальна зарплата у двічі, техніка і матеріали також зросли в ціні на 30-40%. Тобто ми підняли тариф на 33%. Я хочу чесно платити податки, якщо зменшувати вартість проїзду, треба буде звільняти людей і йти в тінь», — каже перевізник Віктор Варшава.

Місяць тому люди зверталися до Луцької міської ради. У червні на засіданні виконкому Луцькради оголосили конкурс на приміський маршрут №117 Луцьк — Клепачів. Він відбудеться вже 17 серпня. А те, що ОДА продовжили договір чинному перевізнику в міському управлінні транспорту вважають незаконним.

«Відповідно постанови Кабінету Міністрів, організатором перевезення на даних маршрутах являється виконавчий орган місцевої ради територіальної громади. Тобто, якщо взяти даний маршрут, то організатором перевезення є виконавчий комітет Луцької міської ради. Ці зміни прийшли в лютому 2018 року. До цього часу організатором на таких маршрутах була Волинська ОДА», — запевняє начальник управління транспорту та зв’язку ЛМР Володимир Степанов.

Також зауважив, що продовження договору даною установою є порушенням чинного законодавства.

А мешканці села Клепачів продовжують чекати добросовісного перевізника, який возитиме їх за нормальну ціну.

Читайте також: Олика та Цумань: незабаром відкриють історико-культурного екомаршруту «Волинський спадок»

Коментар
05/08/2021 Четвер
05.08.2021