Траса Луцьк – Ковель – Ягодин може стати платною: які ціни та правила

01 Липня 2021, 15:25
На Волині платною може стати лише одна траса 1577
На Волині платною може стати лише одна траса

Траси обирали не випадково – ці дороги з'єднують Україну з Європою та Азією. Втім, поки немає остаточних дат відкриття платного трафіка.

Про це повідомляє «Сьогодні».

77 гривень за 100 кілометрів – такою буде вартість користування платними дорогами в Україні. Інвесторам збираються передати одразу шість трас. Під них уже розробили спеціальні дорожні знаки, і незабаром водії побачать їх на шляхах. Чи не завелика ціна для українського водія і чому взагалі за проїзд на власному авто потрібно платити, читайте далі.

Водій автобуса Юрій за кермом 22 роки і об’їздив майже всю Європу. Дороги обирає платні, бо це, виявляється, економніше.

«Ми не стоїмо в корках, ми не проїжджаємо міськими вулицями. По-друге: якість доріг дає нам плюс, що ми не так часто ремонтуємо автомобілі», – ділиться водій.

В Європі платні дороги – норма, в Україні їх досі немає. Збудувати платні автошляхи хотіли п'ятеро інвесторів, але до справи так і не дійшло.

«Людина, яка інвестує мільярди або сотні мільйонів доларів, хоче, щоб ці гроші були захищені в Україні. Коли вони щодня дивляться новини про рейдерське захоплення, що держава нічого не гарантує. Ось збудували 100 кілометрів дороги, а потім у нас все забрали. Це міф чи реальність в Україні? Звичайно реальність», – нарікає автомобільний експерт Рауль Чілачава.

Платна дорога – означає якісна. В Європі такі майже всюди. Вартість проїзду становить:

  • Польща – $3 за 100 км;
  • Франція – $10;
  • Португалія – $1,5.

 

Це ціна для легковиків, фури платять більше. Щоб така дорога з’явилася, має бути: мінімум три смуги в обох напрямках і якісне покриття. З плюсів: на цих дорогах немає світлофорів, перехресть, вони не проходять через населені пункти, тож їхати можна 130 кілометрів на годину.

В Україні повною мірою таким стандартам відповідає лише одна магістраль – Київ – аеропорт Бориспіль. Вона завдовжки 22,5 кілометра, тут три смуги в кожному напрямку.

Будівництво автобанів – дороге задоволення. В середньому вартість стартує від 250 мільйонів доларів. Тому й залучають приватних інвесторів. Вони отримують від держави ділянку і роблять трасу власним коштом. Окупиться така інвестиція через 20 років. До того ж приватникам дають контролювати всю інфраструктуру в межах дороги: АЗС, ресторани, готелі.

У Мінінфраструктури вже навіть визначилися з першими шістьма трасами, які планують віддати інвестору. Це Харків – Дніпро – Запоріжжя, траса з Борисполя до Полтави, Херсон – Миколаїв. Зі столиці можна буде доїхати до Рівного через Житомир, Ягодин – Ковель – Луцьк і Дніпро – Кривий Ріг – Миколаїв.

Ці шість доріг обрали тому, що вони найважливіші та сполучають Україну з іншими країнами. Саме по них ми маємо найбільший трафік.

Коментар
25/04/2024 Четвер
25.04.2024
24.04.2024
Афіша
  • Сьогодні
  • Завтра
  • Незабаром