Творять в корінні міста: харків’яни Костянтин Зоркін та Оксана Солоп представили свою виставку

10 Червня 2021, 10:10
Констянтин Зоркін та Оксана Солоб представляють свої роботи 217
Констянтин Зоркін та Оксана Солоб представляють свої роботи

У Музеї сучасного українського мистецтва Корсаків відбулося відкриття виставкових проєктів Костянтина Зоркіна «Напад на місто» та Оксани Солоб «Хоум, світ хоум».

Захід 9 червня відвідала журналістка Район.Луцьк

Музей Корсаків експонує українських митців, проте частіше із Західної України. Харківські художники дуже раді, що їх запросили і вони мають можливість представити мистецтво свого міста. Кажуть, що в Харкові немає мистецької спільноти як такої, творять вони у підвалі, під землею, ніби заховані у корінні власного міста.

Митці радо привітали усіх, хто прийшов на відкриття виставки, а їх було немало. Організатори представили їх, усім запропонували шампанське, опісля автори провели екскурсію своєю виставкою, акцентуючи увагу на тому чи іншому творі.

 «Роботи у нас різні, для цієї виставки ми вибрали доволі суворі проєкти. Вони про тривогу, про страх і про відчуття, коли не можеш знайти систему координат у цьому світі. Наприклад, у роботах Оксани виражена ідея спирання на дитинство, яке нічого не дає. Вона показує типовість сімейних спогадів», — коментує Констянтин Зоркін.

Справді, привернула увагу картина, на якій зображена сім’я зі стертими лицями. Мисткиня говорить, що робила її з власних фото сім’ї. Каже, що часто не можна знайти відчуття захищеності у досвіді батьків. Наприклад, родина Костянтина – економісти, а він – митець, він не може знайти в їхньому досвіді допомоги для себе.

Проєкт чоловіка складається із двох частин – живопис та скульптура, а Оксани Солоп – це суцільний концептуальний проєкт.

«Ми намагалися поєднати наші роботи. Композиція мені дуже подобається. У нас тут і монохром, і звертання до архаїчних практик, і міфологія. Це робота із створення якоїсь власної мови, як карти таро: є символи, які конденсуються в маленьких зображеннях», — додає Констянтин Зоркін.

Твори справді доволі незвичні. Дивлячись на них виникає бажання міркувати та знаходити символи. Скульптури із дерева набули химерного перетворення і виглядають, наче вироби із металу. Картини спонукають довго вдивлятися у них.

У музеї розповідають, що «Напад на місто» (живопис, скульптура) митця Костянтина Зоркіна з Харкова показує, що будь-яке місце чи місто може стати домом, якщо дає притулок, якщо у ньому можна сховатися. Але наше відчуття безпеки – це продукт домовленості із зовнішнім світом, це угода, яка може бути порушена протилежною стороною без нашого дозволу. Імовірність такої можливості не дає спокою навіть у найкомфортніших умовах.

Проєкт «ХОУМ, СВІТ ХОУМ» (графіка, об’єкти) Оксани Солоп (Луганськ, Харків) – не про фанерні планшети, не про крука та череп із соняшникового насіння, не про чорно-білий, подряпаний, моторошний світ фотоколажів, створених мисткинею. Чому так? Хіба дитинство, родина, рідне місто, будинок, де минули перші роки життя, не мають викликати позитивних емоцій? Тому що насправді жодної ностальгії нема.

Є спогади, але вони типові. Є локації, що збереглися у пам’яті, але їх не можна відрізнити від таких само будинків, мікрорайонів, пустирів пострадянського світу. Саме тому багато об’єктів у роботах жінки замінено сонячним насінням.

Читайте також: У луцькій бібліотеці майстрували паперових собак

Коментар
20/06/2021 Субота
19.06.2021
18.06.2021