У костелі Петра і Павла на День матері відбувся концерт духовної музики

11 Травня 2021, 11:15
2031

У Кафедральному костелі святих апостолів Петра і Павла відбувся концерт духовної музики із циклу «Alleluia».

Про це Район.Луцьк повідомили у Волинській обласній філармонії.

Почався  концерт з певним сюрпризом, без оголошення ‒ звуками гітари Андрія Громика, який виконав прелюдію до 1-ї частини сюїти «Собор» визначного парагвайського композитора і гітариста Агустина Барріоса. Твір у стінах костелу прозвучав уперше.

Ведуча концерту Оксана Єфіменко нагадала про знаковість днів, осяяних Світлим Христовим Воскресінням.

Після цього ведуча запросила до виступу Академічний камерний оркестр «Кантабіле» Волинської обласної філармонії, представивши присутнім колектив і його художнього керівника ‒ лауреата Міжнародної премії «Жезл Йоганна Себастьяна Баха», народного артиста України Товія Рівця.

Чільною для всіх християн ‒ православних, католиків, протестантів, ‒ є Молитва Господня «Отче наш». Тож не дивно, що першою композицією, який виконав славетний колектив, був однойменний, оркестрований Мирославом Скориком твір видатного українського композитора, співака й диригента ХVІІІ ст. Максима Березовського. Наступною молитвою у відомій церковній тріаді (поряд із «Отче наш» і «Вірую» або «Credo») є славнозвісна хвала Богоматері ‒ «Аве Марія» (у православ’ї їй відповідає – «Богородице Діво, радуйся!»). Композиція прозвучала на концерті у виконанні оркестру «Кантабіле».

Наступною прозвучала «Сентиментальна сарабанда» ‒ 3-ї частини «Простої симфонії» Бенджаміна Бріттена, «Сарабанди» з Сюїти ре мінор для клавесина Георга Фрідріха Генделя, «Хоралу» Шевченківської лауреатки Ганни Гаврилець. Також запам’ятався слухачам виступ молодої співачки Юлії Єфімчук, яка виконала під акомпанемент «Кантабіле» ще дві версії «Аве Марія» ‒ Джузеппе Верді та Франца Шуберта, а також «Алілуя» Вольфґанґа Амадея Моцарта.

Народний артист України Василь Чепелюк представив у концерті твір Ігоря Соневицького «Під Твою Милість прибігаємо» з циклу «Духовні співи», в основі якого ‒ молитва-благання, просякнута християнським смиренням і довірою до Богородиці. Автор музики і співак не вдавалися до якихось надмірних ускладнень звучання чи мелодики – все було гранично просто, а саме тому ‒ надзвичайно щиро, мудро й зворушливо.

А якщо говорити про апофеоз дійства, то ним по праву стало славнозвісне «Адажіо» Томазо Альбіноні. Висока скорбота з приводу хресної смерті Спасителя, надія на Його Воскресіння, пам’ять про всіх достойників, які полишили Земний План Буття геніально переплелися в цьому безсмертному творі.

Після завершення дійства ведуча Оксана Єфіменко подякувала духівництву храму ‒ «за унікальну можливість творити у цьому сакральному місці», ‒ та слухачам, яких запросила на нові концерти Волинської обласної   філармонії.

Читайте такожУ Волинському краєзнавчому музеї відбудеться відкритя виставки чорнодимленої кераміки

Коментар
23/04/2024 Вівторок
23.04.2024