У Луцьку відбувся концерт подружжя Мацелюхів

12 Квітня 2021, 13:44
1388

Олена та Ігор Мацелюхи представили  концертну програму «Benedictus» (початкове слово католицького піснеспіву «Благословенний Господь, Бог Ізраїлів») у Кафедральному костелі святих апостолів Петра і Павла.

Про це Район.Луцьк розповіли у Волинській філармонії.

Захід відбувся 11 квітня. Ігор Берестюк розповів, що саме на сакральне сприйняття виконуваних творів налаштувала присутніх у слові-пролозі ведуча дійства ‒ лауреатка обласної літературно-мистецької премії імені Агатангела Кримського Оксана Єфіменко, ‒ наголосивши на знаковості дати концерту: у католиків ‒ Свято Божого Милосердя, у православних триває Великий піст.

Першим твором, який Олена Мацелюх представила слухачам, був Grand Choeur з Меси cлаветного французького композитора і органіста ХІХ ст. Сезара Франка. Велична і красива, сповнена розмаїття емоцій та містичної глибини музика пана Сезара стала зразком для прийдешніх поколінь митців-музикантів Франції.

Також слухачам представили три твори Йогана Себастьяна Баха. Спочатку були представлені Хорал із кантати № 147 та органна Пасакалія до мінор ‒ твір за мотивами 26‒28 глав Євангелії від Матвія, де йдеться про хресний шлях, розп’яття, Воскресіння й Вознесіння Ісуса Христа, цікавий ще й наявністю біблійної числової символіки (тема і 21 варіація ‒ 7х3). Токата ж і фуга ре мінор, за якою зазвичай і впізнається неповторний музичний почерк Й. С. Баха, прозвучала ближче до фіналу (передостанньою).

Слухачі вкотре отримали чудову нагоду почути (у згаданому вище Хоралі) як блискучу гру Олени Мацелюх, так і флейту Пана, якою віртуозно володіє Ігор Мацелюх. Цей чудовий дует (чи тандем) виконавців сповна виявив себе також у «Мелодії» з опери Крістофа Віллібальда фон Глюка «Орфей і Еврідіка», в «Роздумах» Жуля Массне із опери «Таїс», у «Радості кохання» Фріца Крайслера та «Забутті» великого аргентинця Астора П’яццолли.

На концерті були й сольні, суто органні виступи Олени Мацелюх. Коментуючи представлені в концерті твори, ведуча Оксана Єфіменко навела вельми промовисті слова пані Олени.

«Я просто не уявляю свого життя без органа. Граю кожен день. Коли у людини є мета, що втілюється в життя ‒ це неймовірні відчуття», – в одному з інтерв’ю зізнавалася мисткиня.

Підтвердженням цього є більш аніж 20 сольних програм музикантки, а якщо говорити про цей конкретний концерт, то впевнитись у рації Олени Мацелюх можна було, прослухавши такі композиції, як «Собори» з «24-х фантастичних п’єс» Луї В’єрна, «Benedictus» сучасного українського композитора Богдана Котюка, Токату з Симфонії ре мінор Александра Гільмáнна та, власне, всі твори, які прозвучали впродовж дійства.

Завершився концерт уже згаданим «Забуттям» Астора П’яццолли у виконанні Олени та Ігоря Мацелюхів. У березні цього року музична спільнота і численні шанувальники творчості Великого Астора відзначили 100-річчя від дня його народження. Маестро здійснив справжню революцію у мистецькій свідомості, вивівши танго за межі танцмайданчика й трансформувавши у яскравий жанр академічної музики.

Читайте також: Симфонія стін: Волинська філармонія 80 років дає концерти без власного залу

Коментар
29/11/2021 Понеділок
29.11.2021