Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter
Фото ілюстративне
Фото ілюстративне

ТОП-критерії якості освіти в школі: ключові компетентності, всебічний розвиток дитини, цікаві уроки

13:00 04.03.2021
1800

У жовтні-листопаді 2020 року дослідницька агенція «Vox Populi Agency» на замовлення Державної служби якості освіти України провела дослідження в межах ініціативи «Система забезпечення якості освіти» проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe).

Опитування організоване методом онлайн-анкетування у 60 школах України, в яких заплановано у 2021 році проведення інституційних аудитів. Слід відмітити, що це новий інструмент зовнішньої незалежної оцінки, який допомагатиме закладам освіти вдосконалюватись, прогресувати та розробляти сучасну стратегію розвитку української школи. Про це інформує управління Державної служби якості освіти у Волинській області

За результатами дослідження проаналізували відповіді 4901 респондентів, серед яких 59 директорів, 1560 учителів, 1631 батьків, 899 учнів та 752 освітніх експертів.

Найважливішим критерієм якості освіти усі респонденти визначили оволодіння учнями ключовими компетентностями: 81 відсоток директорів шкіл, 71 – учителів, 70 – учнів та 50 відсотків батьків. Розуміння компетентностей, необхідності їх набуття свідчать про сприйнятливість концепції Нової української школи. Зокрема, таку її складову, як комфортне освітнє середовище і позитивний мікроклімат, виокремлено серед важливих чинників якісної освіти.

На думку батьків, вчителів і директорів, якість освіти у школі передусім формують співпраця між учасниками освітнього процесу, безпечне для дітей середовище (відсутність булінгу/цькування або дискримінації за ознакою статі, релігії, доходів родини, місця проживання тощо), кваліфікація педагогічних працівників та комфортне психологічне середовище. Учні, в першу чергу, обрали критерії, що вказують на якісну школу – це доброзичливі взаємини між учнями та вчителями (78 відсотків), цікаві уроки (54 відсотка) та професійність учителів (47 відсотків). Цікаво, що 58 відсотків учнів, які взяли участь в опитуванні, назвали найбільш відповідальними за якість освіти самих себе. У відповідях учнів також спостерігається орієнтованість на результат: у топ-критеріїв якості для них — високі бали ЗНО (49 відсотків) та навчання, середній бал атестата.

Серед чинників, що впливають на якість освіти, лише 27 відсотків директорів шкіл відзначили налагоджені управлінські процеси, а 14 – роботу керівника над розвитком закладу. Такі дані засвідчують, що директори недостатньо оцінюють свою роль у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освіти в школах.

Дослідження показали, що чітко розуміючи потреби сучасних споживачів освітніх послуг, консолідуючи зусилля освітянської громадськості, діючи у партнерстві з батьківською громадськістю, учнями, педагогами, директорами можливо впровадити зміни, які забезпечать якісну освіту молодого покоління, формуючи особистість дитини, здатної до сприйняття і творення змін. Якісна освіта, надання освітніх послуг, які відповідають вимогам ХХІ століття мають стати відправною точкою всіх нових починань освітньої реформи в Україні.


Загрузка...

Коментарі
Загрузка...
17 квітня
Сьогодні
Вчора
15.04.2021