Як болгарських журналістів-розслідувачів фінансують читачі

04 Грудня 2020, 13:22
1993

Онлайн-видання болгарських розслідувачів Bird.bg існує завдяки своїй лояльній аудиторії і протягом цього року заробило 92 тисячі євро.

Як вдалося успішно залучити читачів до фінансування медіа, розповів представник видання Атанас Чобанов на п'ятому міжнародному  West Media Forum, який відбувся онлайн 27-28 листопада.

До слова, нещодавно кампанію зі збору коштів запустило видання Район.Історія. Долучитися можна тут.

Видання Bird.bg запустили 10 років тому без залучення зовнішніх інестицій. Потім сайт став набувати популярності і редакція вирішила організувати спільнокоштову кампанію. Спершу були лише одноразові пожертви – Pay Pall. Потім почали використовувати інші способи оплати.

«Найкращим способом для нас став спільнокошт, який дозволяє приймати платежі напряму на нашому сайті. Через місцеву болгарську систему. Є у нас і SMS-платежі. Можна надіслати SMS на відповідний номер і гроші спишуться.

Зараз я бачу, що все більше колег звертаються за порадами, цікавляться, як запустити платіжну систему. Це означає, що все більше людей готові платити за незалежну журналістику. Регулярні пожертви – стабільний дохід», – розповів Атанас Чобанов.

За його словами, редакція Bird.bg має різні платіжні системи для зручності. Зазвичай пожертви невеликі. Якщо хтось хоче пожертвувати багато, наприклад, більше 500 євро, тоді людину просять підписати спеціальну угоду. Там йдеться про те, що ці гроші підуть на розслідування і людина не очікуватиме нічого взамін.

Проте такі випадки бувають рідко. До прикладу, торік більше десяти пожертв були більшими за 200 євро. Завдяки постійним передплатникам видання Bird.bg цьогоріч заробило 92 тисячі євро, а торік – 55 тисяч. У сайту є 680 щомісячних передплатників. Середній розмір пожертви – сім євро.

Читайте також: Реклама та читацький клуб: як заробляє англомовний проєкт «The Local»

Атанас Чобанов каже, що таких успіхів вдалося досягти завдяки надійному імені видання. Бо для того, щоб отримати гроші, треба накопичити лояльну аудиторію.

Редакція працює віддалено, економлячи таким чином гроші. Можуть дозволити собі придбати техніку, оплатити якісні матеріали і дати зарплату працівникам. Видання не залежить від грантів і має свій дохід.

«У нас немає проблем із тим, щоб знайти кошти. Ми можемо інвестувати в великі розслідування. Наша мета – підтримувати наших читачів. Ми пояснюємо читачам, чому важливо нас підтримати. Модель платної підписки – як вуличний музикант. Треба добре грати, щоб кинули гроші. Так і в нас.

Підписникам  щотижня надсилаємо ексклюзивний контент – результати останніх розслідувань. Даємо ранній доступ до досліджень. Вони можуть прочитати результати ще до того, як вони будуть оприлюднені. Але це не платне членство. Люди від нас не очікують нічого за підписку», – пояснив Атанас Чобанов.  

За час існування видання болгарці налагодили технічну частину, яка стосується пожертв – підключили необхідні плагіни та додали бота, який генерується на сайті Pay Pall, запустили свій додаток. Усе працює саме по собі, але потрібен контроль.

Усі статті на сайті Bird.bg мають закінчуватися проханням про пожертву, бо реклами тут немає.

«Ми вирішили прибрати рекламу, щоб суспільство фокусувалося на змісті наших розслідувань. Від реклами Google нам крапало по 300 євро на місяць. Але коли прибрали рекламу – настав приріст пожертв. Люди, які читають якісні матеріали, ненавидять рекламу. Вони краще заплатять, аби її не було», – підсумував Атанас Чобанов.

Читайте також: Як побудувати роботу медіа виключно на внесках від читачів: досвід румунського видання

 

Олена ШВИДНЮК, Світлана КИРИЛОВА

Коментар
29/03/2024 П'ятниця
29.03.2024
Афіша
  • Сьогодні
  • Завтра
  • Незабаром