Лучани збирають підписи для зачистки неестетичної реклами
Громадські активісти Луцька заходилися вичищати місто від рекламних вивісок і стихійних щитів, які, на їхню думку, засмічують вулиці древнього граду.
Боротися з неестетичною рекламою активісти вирішили в цивілізований спосіб – через петицію, яку опублікували на сайті Єдиної системи місцевих петицій.
Автор петиції «Масштабна зачистка міста від рекламного сміття» Анатолій Котлюк вказав у зверненні:
«Луцьку потрібна чистка від візуального забруднення, до якого призвело заклеєння вулиць міста зовнішньою рекламою. Вона спотворює місто. Замість того, щоб створювати єдиний малюнок, який гармонійно поєднується з будівлями Луцька, вона покриває їх великими брудними плямами. Це стосується і великогабаритної реклами, і частини вивісок. На жаль, більшість бізнесменів дбає про привернення уваги клієнта, а не про вигляд міста, в якому він працює.
Ми знаємо, що в Луцьку існує Порядок, який регулюю вигляд зовнішньої реклами. Однак очевидно, що він неефективний. Тому пропонуємо міській раді цивілізувати рекламу шляхом змін у Порядку, залучивши до його створення не чиновників, а експертів у галузях дизайну та містобудування. Можливо, й за кордону.
Також пропонуємо заборонити великогабаритну рекламу в центрі міста взагалі. Приміром не лише білборди навпроти ЦУМу, але й великі розтяжки на «Пано». Ці «об'єкти реклами» замінити на великі малюнки вуличних митців, приміром, мурали.
Для нагляднішої агітації подивіться як виглядає Луцьк без реклами в проекті Вікторії Величко: http://slovovolyni.com/ukr/volyn/21815/
Також почитайте як від реклами позбавилися в Сан-Паулу, де за рік забрали з вулиць 15 тисяч «реклам»: http://geektimes.ru/post/263790/?mobile=no Це реально зробити в Луцьку. І перший крок - це збір голосів під петицією».
Ажіотаж навколо «рекламного питання» виник після публікацій у місцевих ЗМІ про величезні банери нового магазину з продажу вживаного одягу на вулиці Лесі Українки.
Власне, про це докладніше пише в спільноті «Теревені про Луцьк» користувач Facebook лучанка Олена Семенюк:
«КОРОТКО: У Луцьку з’явився мальовничий секонд-хенд прямісінько у центрі міста. Червона криклива вивіска, червоні вирви-око стіни на сірому тлі, довгі ряди вішаків у величезних вікнах... Я не хочу, щоб моє місто виглядало ТАК, тому поставила тут підпис. Ви теж приєднуйтесь Смайлик «smile»
ДОВГО: У Луцьку досі немає концепції, яка б регулювала встановлення вивісок, оформлення вітрин та фасадів у центральній частині міста. Але навіть ті невеликі обмеження, які встановлені Законом про рекламу, Концепцією про розміщення реклами постійно порушуються підприємцями. На жаль, у всій центральній частині - одиниці підприємств мають сучасні естетичні вивіски, які не конфліктують із середовищем.
Тому, підписуючи таку петицію з вимогою ми маємо змогу підняти шум навколо цього болючого питання і перейти до реальних кроків.
Що потрібно зробити у довгій перспективі?
1) Зробити моніторинг наявних вивісок на порушення чинних норм (наприклад, вивіска більше 6 м.кв. вже вважається рекламним засобом і може розміщуватися тільки після відповідного погодження)
2) Прийняти концепцію розміщення вивісок у центральній частині міста, або по всьому місту з зонуванням. Потрібно залучити дизайнерів та урбаністів. Таким чином буде закріплено обмеження, які і зекономлять кошти підприємців, які перестануть змагатися у гігантоманії і побережуть наші очі.
3) Втілити її у життя».
Чи долучаться лучани до підтримки петиції – запитання. Адже поки що електронну відозву підтримали два десятки городян.
-
Сьогодні
-
Завтра
-
Незабаром
Коментарі