Обговорили питання прозорості «комуналки»

25 Жовтня 2015, 15:48
2833

Учасники зазначили першочергові кроки, які потрібно здійснювати у напрямі реформування житлово-комунального господарства.

У коворкінг-центрі «Репортер» 23 жовтня представники громадського сектору, експерти та голови ОСББ зустрілися за круглим столом, щоб обговорити питання прозорості та підзвітності ЖКГ Луцька.

Захід відбувся в рамках проекту «Забезпечення прозорості та нового рівня взаємодії і відкритості у відносинах між споживачами та надавачами житлово-комунальних послуг у м. Луцьку», який реалізовує ГО «Асоціація підтримки та розвитку ОСББ та ОСН» за підтримки програмної ініціативи «Демократична практика» Міжнародного фонду «Відродження».

«На жаль, реформу житлово-комунального господарства ми відчуваємо лише у піднятті тарифів на житлово-комунальні послуги. Для прикладу, ціни на холодну воду зросли практично на 15%, на гарячу воду на 56%, газ – 400%, опалення – 73%. При такій ситуації ми бачимо лише зростаючу напругу населення і аж ніяк не зростання якості послуг. Ми хочемо в експертному колі обговорити чого ж справді потребує житлово-комунальне господарство Луцька і окреслити можливості нашої подальшої спільної роботи», – зазначив експерт проекту Петро Лавринюк.

У свідомості людей має бути викарбувана ця проста істина: власники квартир – це співвласники усього будинку.

«Прийнятий Закон України «Про особливості здійснення права власності в багатоквартирних будинках» суттєво вплинув на ринок житлово-комунальних послуг в Україні, поставивши в основу це поняття. Наша власність не обмежується стінами приватизованої квартири. Сходи, комунікації, ліфти – усе це знаходиться в спільний власності мешканців будинку. Закон дає людям сьогодні два варіанти спільного управління будинком – це або самоорганізуватись та створити ОСББ, або нічого не робити і через рік орган місцевої влади самостійно визначить управителя для кожного конкретного будинку. При цьому виникає велика вірогідність підняття тарифів, адже управительська компанія має отримувати кошти за свою роботу», – додав він.

Звичайно, не варто очікувати того, що увесь житловий фонд міста Луцька буде самоорганізований та у кожному будинку створиться ОСББ. 

«Ми намагались своїм проектом підняти дві теми. Перша стосується підвищення прозорості та підзвітності діяльності житлово-комунальних підприємств м. Луцька, інша – направлена на підвищення прозорості діяльності ОСББ. Якщо ми спонукаємо людей самоорганізовуватись і брати відповідальність за розвиток та збереження свого будинку, то маємо показати кардинально іншу форму роботи. Повсякденна діяльність голови ОСББ має бути прозорою. Мешканці мають знати, куди витрачаються кошти і які переваги отримує будинок від самостійної форми господарювання. Саме для цього ми напрацювали єдину форму звіту голови перед мешканцями. Цей звіт обов’язково раз у квартал має бути оприлюднений у кожному будинку. Тільки так буде рости довіра до ОСББ».

Інший напрям діяльності стосувався житлово-комунальних підприємств. Організатори подякували за співпрацю Богдану Климчуку, члену виконавчого комітету Луцької міської ради. Завдяки спільній роботі було прийнято два місцевих рішення, зазначила керівник проекту, Ірина Гайдучик.

«Під час своєї роботи вдалось прийняти два рішення. Перше – «Про інформування споживачів про плани проведення поточних та капітальних ремонтів житлового фонду міста Луцька» від 08.07.2015р., за яким ЖКП зобов’язані щокварталу розміщувати на офіційному сайті Луцької міської ради та у під’їздах житлових будинків плани проведення поточних ремонтів, департамент ЖКГ – відповідно плани проведення капітальних ремонтів. Та рішення «Про інформування споживачів про витрати на виконання робіт з утримання будинків» від 27.07.2015р. передбачає розміщення інформації на сайті Луцької міської ради про надходження коштів від мешканців як плати за утримання будинків та прибудинкових територій, і друге – звіт про фактичні витрати на оплату виконаних робіт», – розповів Богдан Климчук.   

Автор ідеї зізнався, що спочатку ініціативу сприйняли в штики. «За стільки років беззвітності раптом щось змінюється». Проте уже сьогодні відслідковується позитивна тенденція роботи.

Впродовж заходу учасники обговорили першочергові кроки, які необхідно здійснювати у напрямі реформування житлово-комунального господарства.

«У нас була спроба прийняти рішення про створення субрахунків для кожного будинку. На ці субрахунки відчислялись би кошти, які у тарифі на утримання будинку та прибудинкової території закладені на поточні ремонти. Це дало би добрий поштовх для підвищення відповідальності мешканців та, крім того, забрало б суттєвий відсоток негативу від житлово-комунальних підприємств. Адже  якщо ви заплатили, значить у вас є кошти на субрахунку і відповідно ми маємо за що робити поточні ремонти у будинку», – зазначила Ірина Гайдучик.


«На жаль, поки не вдалось цього зробити. В першу чергу нам мотивували це тим, що потрібно у штат вводити як мінімум двох бухгалтерів, які би ці субрахунки обслуговували. Проте ми переконані, за цим рішенням – майбутнє», – додав Богдан Климчук.
   







Коментарі
25 Жовтня 2015, 19:21
а де Сабатюк, невже такий цікавий захід і пропустила? щось розслабилась.
Коментар
27/04/2024 П'ятниця
26.04.2024