Лучани просять прем'єра заборонити в Україні купівлю старих польських тролейбусів

14 Березня 2017, 13:50
2614

Працівники автоскладального заводу корпорації «Богдан» у Луцьку, що випускає автобуси і тролейбуси, просять прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана заборонити закупівлю містами країни за бюджетні кошти старих тролейбусів, в той час як завод, який  випускає сучасну техніку, практично незавантажений.

Прол це повідомляє «Інтерфакс-Україна».

«Незважаючи на наявність високотехнологічного виробництва, ми в Луцьку спостерігаємо збільшення в місті вже списаних тролейбусів з Польщі: тільки в поточному році на вулицях можуть з'явитися до 10 таких машин.

Всі добре розуміють, що незабаром вони почнуть ламатися, для їх ремонту знову будуть потрібні чималі бюджетні кошти», – наголошується у листі трудового колективу заводу до прем'єр-міністра.

При цьому автори листа наголошують, що старі тролейбуси потенційно аварійно небезпечні.

Нагадаємо, днями у Луцьку горів один із вживаних польських тролейбусів, які міська рада планує ще дoкупити для пoпoвнення трoлейбуснoгo парку.

«Ми – працівники підприємства, яке може забезпечити потреби міста в вітчизняних тролейбусах, повинні добиратися на роботу на небезпечному транспорті, який може зламатися в будь-який момент», – наголошується в листі.

При цьому вони нагадують, що завод – один з великих платників податків в бюджет міста, на якому працює близько 1 тис. чол.

«Тобто, виходить, що за сплачені до бюджету міста кошти в Польщі закуповується техніка, яка вже відпрацювала свій ресурс та є небезпечною, тоді як завод, в який корпорацією інвестовано понад $ 150 млн на закупівлю обладнання, фактично змушений простоювати», – прокоментував агентству звернення працівників прес-секретар корпорації «Богдан» Сергій Красуля.

При цьому він підкреслює, що Польща купує у корпорації нові тролейбуси, а Україна, виходить, звідти ввозить брухт.

За даними корпорації, в 2013 році за бюджетні кошти було закуплено 80 тролейбусів, в тому числі 34 б/у, в 2014 році – 117 од. (53 б/у), в 2015 році – 154 од. (79 б/у). У 2016 році було заявлено 317 тролейбусів (в тому числі 69 б/у).

«Тобто, виходить, що до минулого року фактично кожен другий тролейбус, що купується за бюджетні кошти – металобрухт. Минулого року статистика по нових тролейбусах покращилася за рахунок фінансування ЄБРР програм оновлення електротранспорту», – констатує прес-секретар корпорації.

У 2017 році низка міст також планує закупити старі тролейбуси. 

Основним аргументом на користь старої техніки стає їх ціна в порівнянні з новими тролейбусами вітчизняного виробництва.

«Але порівнювати ціни старих і нових тролейбусів просто некоректно: наприклад, наша технологія катафорезу кузова дає гарантію 15 років. А яка гарантія у старого транспорту?», – зазначає Красуля.

Крім того, зазначає він, тролейбуси «Богдан» оснащуються системою GPS і кондиціонерами. Вони пристосовані для перевезення пасажирів з обмеженими можливостями, а використовувана система рекуперації електроенергії дозволяє заощадити 40% електроенергії.

«Все це у б/у техніки просто відсутнє. Старі тролейбуси не з низькою підлогою, вони зовсім не призначені для перевезення осіб в інвалідних кріслах. Крім того, експлуатаційні витрати по вживані в рази вище», – підкреслив Красуля.

Автобусно-тролейбусний завод корпорації «Богдан» розрахований на випуск 6 тис. автобусів і тролейбусів на рік. Він оснащений обладнанням фірм Firat, Eisenmam (фарбувальні комплекси), DURR, MAНА.

В Україні тролейбуси також випускає корпорація «Еталон» (раніше їх виробляв і Львівський автобусний завод).

Читайте також: «Залізний капут»: показали, як ремонтують старий луцький тролейбус

Коментар
29/03/2024 П'ятниця
29.03.2024
28.03.2024
Афіша
  • Сьогодні
  • Завтра
  • Незабаром