«Співають, рикають і мукають»: як живеться на карантині Луцькому зоопарку

08 Квітня 2020, 18:27
Зоопарк на карантині 4406
Зоопарк на карантині

У Луцькому зоопарку розповіли, як їм живеться в умовах карантину. 

Відповідний допис з'явився на фейсбук-сторінці звіринцю у середу, 8 квітня. 

В той час, коли у Венеції очищаються канали, у Китаї повітря, а в життя туристичних столиць Європи повертаються дельфіни, Луцький зоопарк ділиться і своїми маленькими карантинними радощами. Тут відновилися кущі, зазеленіли клумби, які не обсмикують відвідувачі. Спокійні і задоволені життям тварини радіють весні. 

Про те, як минають будні зоопарку на карантині, а також якої допомоги потребують підопічні звіринцю – читайте у дописі. 

«Сьогодні ми, як і усі інші зоопарки в державі, – на карантині. Тож, як і обіцяли, розповідаємо вам про наше обмежене протипандемічними заходами сьогодення.

Найперше – колектив КП «Луцький зоопарк» об'єднує розуміння, що на нас – посилена відповідальність за збереження життя та здоров'я кожної з понад семи сотень особин наших підопічних. Бо карантин завершиться, до нас прийдуть відвідувачі й захочуть побачити гарних і здорових звірів та птахів. Тому наша щоденна робота – це догляд, прибирання, годування, контроль самопочуття усіх носато-дзьобатих, наведення ладу та озеленення території, усування різного типу неполадок (зокрема і тих, які роблять самі тварини), декорування вольєрів, дезінфекція усіх типів приміщень.

Частина колективу – у планових оплачуваних відпустках. Усі інші – на місцях. Проблему відсутності транспортного сполучання вирішуємо по-різному. Хтось пересів на двоколісний транспорт, хтось добирається власними автівками. Для частини працівників організували довіз силами зоопарку. Маємо маски, антисептики, рукавички (хоча, якщо є бажання допомогти, то ми все приймемо). До роботи допускаються тільки здорові люди. Бо наші працівники свідомі того, що у Луцьку немає ні фахівців, ні апаратури, які здатні протистояти невідомим недугам типу коронавірусу у звірів.



Хоч як це прикро визнавати, але відсутність певної категорії відвідувачів позитивно вплинула численні моменти у життєдіяльності зоопарку. Немає отих надто «жалісливих» годувальників – і за останні три тижні жодна особина з нашої колекції не мала шлунково-коштових проблем (тоді як за умов нашої звичної роботи на їхнє подолання виділялися значні кошти, що спрямовувалися на закупівлю медикамнентів та обстеження). Не прогулються охочі до «запозичень» – і клумби стали щільнішо зеленіші, бо нічого з них не зникає. Спокійно росте розсада, а не потроху «зникає», як зазвичай. Не скубуться щепи з кущів, тож вони ніби аж «поправилися» на карантині.


Однак відсутність відвідувачів (а отже – власних надходжень) має негативний вплив на наші можливості здійснювати поточну господарську діяльність. По-перше, ми призупинили на невизначений термін спорудження 3-х вольєрів для пернатих. По-друге, відклали на далеке майбутнє наші плани щодо урізноманітнення колекції (бо коли вийдемо з карантину, заробляти буде потрібно на поточну діяльність і осінньо-зимовий період 2020-2021 років).

Хоча... ми таки встигли до карантину привезти самця-лапундера для урізноманітнення часопроведення нашим дівчаткам цієї ж породи та одного самця нового виду у нашій колекції (генета). Про них - у наступних повідомленнях.

Щодо харчування наших підопічних, то наразі критичних проблем немає. Бо восени, коли у зоопарках прораховуються потреби та здійснюється закупівля кормів, ми все зробили правильно і до середини травня (а це перехід на період заленої маси, трави) маємо необхідні постачання (два тенденри забезпечили нам необхідні для наших підопічних зернові та овочі). Також триває багаторічна співпраця із «Теремнохліб».

На щастя, маємо розуміння з боку постачальників м'ясопродуктів, які, попри відсутність у нас коштів, привозять усе необхідне для хижаків у борг. Цінуємо співпрацю із луцькими магазинами та супермаркетами, у яких ми забираємо продукцію, не придатну для продажу. Завдяки цьому, наприклад, перекривається потреба в екзотичних фруктах, яких наші підопічні споживають чимало.

А ще ми переконалися, що справжі друзі пізнаються у біді. Бо величезною підмогою у цей скрутний період є те, що наші спонсори не відмовилися від допомоги нам у період карантину. Як і зазвичай, переказали кошти на утримання тигрів і левів, компанія «Тигрес» і СП ТЗОВ «ХЕДОС ЛУЦЬК» (ПрАТ СП «ТЕРІХЕМ-ЛУЦЬК»).

Для усіх тих, хто дійсно переймається нашою долею, повідомляємо – спробуємо запустити один проект, який допоможе вам нас підтримати зараз, а отримати за це бонус – після завершення карантину. Аби лиш вдалося технічно… Сподіваємося, що незабаром про це повідомимо. На жаль, запозичити практику онлайн-трансляцій нашого життя Луцький зоопарк не може, бо така техніка вартує значної суми коштів, якою наш бюджет не володіє.

А в усьому іншому – все, як і щороку. Наші підопічні сваряться і миряться, співають, рикають і мукають, гуляють, їдять і відпочивають. Звичайно, і народжують потомство, причому хтось стає дбайливими батьками, а комусь матусь знову заміняють наші співробітники. Але це – вже зовсім інші історії, про які – наступного тижня на нашій сторінці. Причому – лише тут. Просимо з розумінням поставити до цього представників усіх ЗМІ, які просяться до нас, аби зробити матеріали. Ми дійсно дуже вдячні за співпрацю в попередні роки, але наразі, до завершення карантину, обмежуємо доступ на нашу територію для усіх. Вийдемо з пандемії – і знову будемо раді бачити кожного у місці найкомфортнішого відпочинку на природі у межах Луцька. А зараз – лише до зустрічі на офіційній сторінці нашого зоопарку зоопарку», – пишуть на сторінці зоо.







Читайте також: Луцький зоопарк випустив на волю хижого птаха

Коментар
27/04/2024 П'ятниця
26.04.2024