Із вартістю проїзду у маршрутках обіцяють визначитись найближчим часом

20 Лютого 2017, 17:52
1916

Члени виконкому розглянуть проект рішення про підняття вартості проїзду у маршрутках Луцька протягом найближчого тижня.

Про це йшлося під час громадського обговорення регуляторного акту проекту рішення виконавчого комітету Луцької міської ради «Про вартість проїзду в автобусах, що працюють на міських маршрутах у звичайному режимі руху та у режимі маршрутного таксі» 20 лютого, інформує видання «Волинські новини».

Заступник міського голови Сергій Григоренко зауважив, що перевізники неодноразово зверталися до міськради, повідомляючи, що їх не влаштовує вартість проїзду. Перевізники подали розрахунки на вартість проїзду у розмірі 5 гривень. Протягом січня-лютого працівники міськради та студенти навчальних закладів міста здійснювали обстеження пасажиропотоку на міських маршрутах.

Директор департаменту економіки міськради Олександр Озінович зауважив, що завдяки обстеженню пасажиропотоку встановили, що собівартість перевезення пасажирів на міських маршрутах становить від 2,25 до 4,34 гривні, отже діючий тариф у 3 гривні не покриває витрат перевізників. 

На думку присутніх представників перевізників, обстеження пасажиропотоку не відповідає дійсності, адже є маршрути, які менш рентабельні, ніж ті, які досліджували, наприклад, № 33 та №18, де пасажиропотік низький.

Окрім цього, вони стверджували, що у святкові дні виручка знижується на 40%, а не на 10-20%, як стверджують представники міськради. Також перевізники нарікали, що їхніх представників не запрошували до обстеження пасажиропотоку.

Депутат міськради Борис Смаль запитав, чи є порівняльна таблиця даних щодо пасажиропотоку, які наводять перевізники та міськрада. Такої порівняльної таблиці депутатам не надали. Депутат запитав, як перевізники можуть визначити, скільки продали протягом дня квитків за 3 гривні та за 1 гривню, якщо фактично пасажири квитків не отримують. 

Учасники обговорення зауважували, що фактично обліку пасажирів у маршрутках Луцька немає, і видачу квитків пасажирам водії не контролюють. Перевізники стверджували, що у цьому винні самі пасажири, які не беруть квитки, які водії, мовляв, відривають та складають біля лобового скла. Перевізники стверджували, що водії постійно відривають квитки, коли беруть гроші за проїзд і наприкінці дня бачать кількість проданих квитків.

Депутат міськради Юлія Дацюк зазначила, що під час минулої зустрічі з перевізниками депутати просили, щоб їм надали на електронну пошту інформацію щодо пасажиропотоку, яку мають перевізники та результати обстежень пасажиропотоку міськрадою. Такої інформації депутати не отримали. Також не виконали прохання депутата Бориса Смаля розмістити у маршрутках оголошення з закликом брати квитки та номером, на який можна зателефонувати зі скаргою. Вона зазначила, що водії наразі так і не почали видавати квитки, тож доводиться проводити обстеження пасажиропотоку.

Член виконкому Олег Бондарук запитав, чи готової перевізники запроваджувати електронну систему обліку пасажиропотоку та як вони обліковуватимуть пасажирів.

Перевізники відповіли, що готові підтримати таке нововведення, але все залежить від вартості нового обладнання.

Депутат міськради Андрій Козюра зазначив, що у водіїв немає часу передавати квиток та одночасно вести автобус, тож квитки ніхто не видає. Таким чином облік пасажиропотоку нереально здійснити. З його слів, у разі підняття тарифу, лучани не зможуть платити за проїзд і пасажиропотік знизиться. Оскільки перевізників на кожному з маршрутів визначають у рамках конкурсів, він пропонував тим перевізникам, які не спроможні надавати послуги за встановленим тарифом, писати відповідні заяви, і міськрада оголошуватиме нові конкурси на маршрути, завдяки чому послуги надаватиме інший перевізник, який буде спроможним.

Представник Антимонопольного комітету України Сергій Луговий зазначив, що проект рішення не погодять, доки не буде визначений порядок формування тарифу. Протягом 10 років, з його слів, ніхто так і не спромігся підтвердити пасажиропотік. За інформацією перевізників, найбільшу частину у тарифі становить вартість паливно-мастильних матеріалів (до 51%). З лютого 2015 року, відколи у Луцьку підняли тариф до 3 гривень,складова витрат з паливно-мастильних матеріалів підвищилася лише на 15-17%. Тобто, для того, щоб підняти тариф на 1 гривню, потрібно було б, аби ці втрати підвищилися принаймні на 50%. З його слів, варто дочекатися наукового обґрунтування пасажиропотоку, і після цього приступити до порядку формування тарифу. Він наголосив, що зараз немає підстав піднімати тариф на гривню. Лише за окремими найменш рентабельними маршрутами з найдовшим кілометражем міськрада може встановити тариф на рівні 4 гривень.

Сергій Григоренко підтвердив, що обстеження показало, що вартість проїзду різними маршрутами становить від 2,25 до 4 гривень, середня вартість – 3,7 гривні. З його слів, підняти тариф до 5 гривень нереально, але проект рішення щодо підняття тарифу до 4 гривень виноситимуть на розгляд виконкому під час найближчого засідання цього або наступного тижня. Вартість проїзду для дітей становитиме надалі 1 гривню.

Юлія Дацюк просила перевізників зобов’язувати водіїв видавати квитки пасажирам, а також розмістити оголошення з номером телефону, за яким можна поскаржитися, якщо водій не видав квиток.

Коментар
29/03/2024 П'ятниця
29.03.2024
Афіша
  • Сьогодні
  • Завтра
  • Незабаром