Із лучан стягнули 12,8 мільйона боргів за «комуналку»

30 Вересня 2015, 13:58
1782

Протягом восьми місяців цього року виконавча служба закрила понад три з половиною тисячі справ із стягнення з лучан заборгованості за комунальні послуги на загальну суму 12,8 мільйона.


Відповідні звіти щодо таких стягнень до відома Луцького міськвиконкому надали перший та другий відділи державної виконавчої служби Луцького міського управління юстиції. Загалом у державній виконавчій службі перебуває у рази більше подібних справ, пише Комунальний патруль.

Підприємства-надавачі комунальних послуг виграють у судах справи із стягнення заборгованості й відповідні рішення скеровують до державних виконавців. Частину боргів виконавці стягують відразу, проте більшість надсилають у бухгалтерії підприємств, установ та організацій, де відрахування відбувається частинами – із заробітної плати чи пенсії боржника.

Найбільше коштів лучани заборгували «Луцьктеплу». Загалом у першій та другій виконавчих службах станом на 1 вересня 2015 року перебувало понад дві з половиною тисячі справ щодо заборгованості за опалення та підігрів води. Із них 1718 справ закрили цьогоріч, стягнувши із лучан понад 4 млн грн.
«Луцькводоканалу» виконавці повернули 1,4 млн грн, «Волиньгазу» – 177 тис. грн, «Волиньобленерго» – 128,4 тис. грн.

Крім того, рішення суду зобов’язали чималу кількість лучан повернути гроші і «жекам» за неоплачені послуги з утримання будинків. Відтак виконавча служба за вісім місяців 2015 року стягнула на користь «жеку» №2 – 22 тис. грн, №3 – 3,6 млн. грн, №7 – 2,5 млн. грн, №8 – 228,5 тис. грн, №11 – 250 тис. грн і ТзОВ «М.Ж.К.» – 331,8 тис. грн.

Показовою є й ситуація з інтенсивністю стягнення «комунальних» боргів. Наприклад, якщо станом на початок року виконавці мали 10 справ із повернення боргів перед «жеком» №2, то за наступні вісім місяців отримали 122 нові справи.

Попри таку активізацію, нестягнутих боргів лишилося ще більше. Станом на початок вересня, на руках у державних виконавців лишилося 3 897 справ із примусової оплати за комунальні послуги на загальну суму 9,37 млн грн.

У звітах, наданих виконавчій владі Луцька, виконавці пояснили причини невиконання рішень. Серед них – невчасне надання або ненадання житлово-комунальними підприємствами даних щодо сплати заборгованості; відсутність майна у боржників, на яке можливо звернути стягнення; проживання разом із боржниками неповнолітніх осіб, що унеможливлює звернення стягнення на житло; відсутність доходів у боржників, на які можливо звернути стягнення, оскільки більшість з них не працює. Крім того, відсутність точної інформації про боржника, наприклад, ідентифікаційного коду чи повної дати народження, також суттєво перешкоджає проведенню перевірки майнового стану.

Виконавці зазначили, що траплялися і випадки, коли під час проведення виконавчих дій з’ясовувалося, що боржники померли ще до моменту винесення рішення суду, тому виникає проблема у встановленні правонаступників, які не мешкають за адресою, вказаною у виконавчому документі.

Також, як зазначають виконавці, деякі боржники намагаються уникнути відповідальності та перешкоджають виконанню рішення суду: не  відчиняють двері, переховують майно, не з’являються на виклики виконавців, чинять опір державним виконавцям, коли вони проводять виконавчі дії, що суттєво уповільнює та інколи унеможливлює виконання рішення суду.

Коментар
24/04/2024 Вівторок
23.04.2024
Афіша
  • Сьогодні
  • Завтра
  • Незабаром