Лучанам показали, як знизити рівень смертності на дорогах до нуля
Облаштувати острівці безпеки та кільцеві перехрестя, зробити підняті пішохідні переходи, створити вело‑автобусні й контрсмуги – це лише частина обговорених заходів, яких необхідно вжити, щоб покращити ситуацію на луцьких дорогах.
Обговорювали способи зниження рівня смертності під час круглого столу «Безпека руху на дорогах», що відбувся у вівторок, 29 листопада.
В рамках заходу експерт у сфері безпеки руху, засновник громадської організації «Vision zero» Віктор Загреба поділився досвідом організації дорожнього руху, що була здійснена у Івано-Франківську.
Як пояснив заступник Луцького міського голови Юрій Моклиця, круглий стіл провели для того, аби місто не «варилось у своєму соку», а мало нагоду дізнатись, що впроваджують за його межами.
Віктор Загреба одразу зауважив, що в питанні рівня смертності на дорогах не варто звинувачувати лише владу, або законодавство, а й варто брати відповідальність на себе. З його слів, українці найчастіше кажуть, що винні поліція та менталітет, у ДТП пішоходи звинувачують водіїв, а водії – пішоходів.
«Виходить, що винні всі навколо, тільки не ми з вами. Наша позиція проактивна. Ми кажемо: залиште в спокої поліцію, на рівні міста ключову відповідальність несе суспільство», – стверджує Віктор Загреба.
Експерт у сфері безпеки руху пояснив, що досягнути нульової смертності на дорогах реально і про це свідчить досвід інших міст. Проте він зауважив, що в Україні існує ряд проблем, які потрібно вирішити.
Засновник громадської організації «Vision zero» розповів, що потрібно вдосконалити документи, в яких прописана організація дорожнього руху, хоча з цим, на його думку, все не так погано. Значно гірша ситуація з інфраструктурою: плануванням вулиць, розміщенням знаків, розміткою.
Із соціальною реальністю теж існують проблеми. Люди не обізнані в правилах дорожнього руху і їхня реальна поведінка зовсім не відповідає прописаним нормам.
«Ми не пристібаємось, їздимо з будь-якою швидкістю, не пропускаємо пішоходів», – каже Віктор Загреба.
Важливою є зміна системи покарань за порушення правил дорожнього руху, оскільки якщо нема суворості покарання – правила не діють.
Для того, щоб знизити рівень смертності на дорогах, у Івано-Франківську реалізували ряд ініціатив. Оскільки вузькі смуги для руху спонукають до швидкості – їх розширили. Якщо дорожній простір був організований неправильно – його використали раціонально.
«На всіх вулицях, де реорганізовано рух, водії вже наступного дня паркуються правильно. Коли ми створюємо умови для людей, тоді люди виконують розмітку, дорожні знаки і стараються бути законослухняними громадянами», – запевняє Віктор Загреба.
Важливим елементом організації дорожнього руху є удосконалення велосипедної інфраструктури. Експериментом в Україні є облаштування контрсмуг, які дозволяють велосипедистам їхати проти руху на односторонніх вулицях, та вело-автобусних смуг.
Ще одним новаторством є підняті пішохідні переходи. Це зручно як для пішоходів, які почуватимуться більш безпечно, так і для водіїв, для яких в’їзд та виїзд з переходу не становитиме жодних незручностей.
Важливо облаштувати острівці безпеки, бо вони убезпечують пішоходів, знижують швидкість та унеможливлюють виїзд на зустрічну смугу. Наявність кільцевих перехресть теж є перевагою, оскільки вони зменшують важкість наслідків ДТП та заспокоюють трафік.
Юлія КАРМАНСЬКА
-
Сьогодні
-
Завтра
-
Незабаром