Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter

Скільки витратили на рекламу у Facebook кандидати у виборчому окрузі № 20

13:49 01.08.2019
421

Щонайменше 13,2 тисячі доларів США витратили кандидати-мажоритарники у виборчих округах Волинської області на рекламу в найпопулярнішій серед українців соціальній мережі.

Центр журналістських розслідувань «Сила правди» проаналізував дані бібліотеки реклами «Facebook» про витрати на рекламу публічних сторінок кандидатів у народні депутати в одномандатних виборчих округах Волині.

В соцмережі «Facebook» вдалося знайти публічні сторінки 31 із 46 кандидатів, зареєстрованих у виборчих округах Волині (ОВО № 19, 20, 21, 22 та 23). Відзначимо, що йдеться про публічні сторінки, а не особисті профілі, оскільки саме вони дають можливість залучати необмежену кількість підписників та просувати сторінку і політика з допомогою реклами. Дехто з кандидатів має особисті профілі у «Facebook» і саме на них інформував про перебіг виборчої кампанії, однак, так і не створив публічної сторінки.

5 кандидатів із 31-го, які створили свої публічні сторінки, не витратили на рекламу в «Facebook» жодної копійки. 8 із 26 кандидатів, які таки вклалися в електронну рекламу, витратили на неї менше 100 доларів США. Решта 18 кандидатів з Волині витратили на просування себе щонайменше 13,2 тисячі доларів США, тобто близько 340 тисяч гривень.

Більшу частину цієї суми (7,5 тисяч доларів США) витратили на рекламу 11 кандидатів-самовисуванців. Решта витрат розподілилася між висуванцями політичних партій. Із них найбільше в рекламу на «Facebook» вкладалися кандидати від партії «Європейська Солідарність» (близько 3 950 доларів США).

Натомість, із висуванців партії «Слуга народу» на Волині, лідер якої Володимир Зеленський активно послуговувався соціальними мережами під час президентської передвиборчої гонки, лише один серйозно вклався в соцмережну рекламу. Це висуванець у 20 виборчому окрузі Вячеслав Рубльов. Ще троє взагалі не витрачалися на рекламу у «Facebook», а один витратив на неї до 100 доларів.

Це може свідчити про певні політичні домовленості щодо виборів в деяких округах Волині. Зокрема партії «Слуга народу» з іншими політичними фігурами області стосовно виставлення від неї слабких кандидатів, а також відсутності їхньої передвиборчої активності.

Як і за скільки рекламувалися кандидати у виборчому окрузі № 20

Найбільше прихильників на свою сторінку серед кандидатів у 20 виборчому окрузі зібрав висуванець «Європейської Солідарності» Іван Мирка – більше 1 629. Сторінка переможця Вячеслава Рубльова натомість має дещо менше підписників – 1 428.

На другому місці за кількістю прорекламованих дописів кандидат від партії «Слуга народу» у 20 виборчому окрузі Вячеслав Рубльов. Його публічна сторінка створена на початку червня і лише в липні він прорекламував 100 своїх дописів. Так би мовити, активна «діджиталізація» за прикладом партійного лідера.


Третє місце за кількістю рекламних дописів у висуванця «Європейської Солідарності» в цьому ж окрузі – Івана Мирки (67). Один з них – відеоролик, який приховано закликає голосувати за «ЄС» – був таргетований на «день тиші» та день голосування, коли агітація заборонена. Аналогічна реклама поширювалася в ці дні з усіх сторінок кандидатів від «ЄС» на Волині.

Найбільше витратилися на соцмережну рекламу кандидати 20 виборчого округу з центром у Горохові – майже 4 300 доларів на п’ятьох. Саме тут була головна інтрига. Відповідно, найбільше вклалися кандидати між якими йшла основна боротьба – Вячеслав Рубльов (1 490 доларів) та Сергій Мартиняк (1 400 доларів).



Координаторка Громадянської мережі «Опора» у Волинській області Катерина Шарпата каже, що використання соціальних мереж під час парламентських виборів 2019 року стало ефективною технологією, однак вона не регулюється чинним законодавством. Тож, якщо ж кандидати оплачували таку рекламу не зі свого виборчого фонду (спеціального рахунку, з якого мають здійснюватися всі витрати на передвиборчу кампанію, – авт.), жодної відповідальності вони не понесуть.

– Використання кандидатами та партіями під час позачергових парламентських виборів соціальних мереж як інструменту для поширення агітаційних матеріалів стало ефективною технологією, яка, на превеликий жаль, не регулюється чинним законодавством. Закон України «Про вибори народних депутатів України» не виокремлює рекламу в Інтернеті, як окрему форму передвиборної агітації. У зв’язку з цим, за відсутності прямо визначених законом заборон притягнути до відповідальності особу за розміщення передвиборної агітації в Інтернеті та соціальних мережах за рахунок витрат поза виборчим фондом неможливо, – відзначає Катерина Шарпата.

Загрузка...
Коментарі
17 серпня
Сьогодні
Вчора
15.08.2019
Підписатися на наші новини
*ви у будь-який момент зможете відписатися від наших новин