Активісти хочуть реформувати систему розмитнення автомобілів

13 Листопада 2016, 09:17
3345 Джерело: Економічна правда

Представники громадськості з Волинської, Львівської та Київської областей напрацюють зміни до митного кодексу, аби вирішити проблеми власників транспортних засобів з іноземною реєстрацією.

Основні проблеми розмитнення автомобілів активісти та представники державних органів обговорили у п’ятницю, 11 листопада.

Юрист Сергій Книш розповів про основні проблеми, які виникають через недосконале законодавство. Одна з них – це облік та реєстрація транспортних засобів з іноземними номерами. Наразі у випадку вчинення водіями таких авто злочину, знайти винуватця практично неможливо.

Ще одна проблема – відсутність надходжень до бюджету від нерозмитненого транспорту. Важливим питанням є і черги на митниці, бо кількість автомобілів на перетині кордонів тільки збільшується, а зробити окрему транзитну смугу не завжди можна технічно.

Заступник начальника Волинської митниці Василь Герман розповів, що при розробці нового законодавства варто враховувати інтереси, як тих українців, що живуть близько до кордону, так і тих, хто від нього знаходиться далеко. Зараз ті, хто живе по-сусідству з європейським кордоном можуть перетинати його раз у 5-10 днів, згідно до умов транзиту, і не розмитнювати транспорт. В той же час громадяни України,  котрі живуть далеко, такої можливості не мають.

Окрім того, багато автомобілів не дотримуються умов транзиту та залишаються в Україні. Щомісяця Волинська митниця приймає тисячі автівок в режимі транзиту. З них 250 автомобілів більше кордон не перетинають, а залишаються в Українні з перебитими номерами, або ж розібрані на деталі. Від одного такого автомобіля держава недоотримує податків 38-40 тисяч гривень в місяць.

Відтак він вважає, що виходом може бути фінансова застава.Тобто при в’їзді на територію України громадянин декларує транспортний засіб,  вносить заставу та отримує дозвіл користуватися ним на митній території України. Після закінчення строку – вивозить авто та отримує назад гроші.

Проте голова громадської організації «Євро Авто Сила» Олег Ярошевич стверджує, що така норма дискримінує українців та порушує конституційні права.

«Українець повинен лишати заставу, а іноземець не має її залишати. Українець має заїхати на 5-10 днів, а іноземець має право заїхати на термін, необхідний для перебування на території України. Дискримінаційна норма в статті 380 – то є порушення конституційних прав громадян України. Змінивши дискримінаційну норму статті 380,  прийнявши поправки до Митного законодавства ми вирішимо питання одним законопроектом», – зазначив Олег Ярошевич.

Пропозиції до змін законодавства представив і член ГО «Завтра» Михайло Катрук. Він стверджує, що рішення щодо збільшення термінів транзиту та інші подібні пропозиції не вирішать, а тільки погіршать ситуацію.

1

«Нам не потрібні маленькі подачки, потрібно зробити один вирішальний постріл в голову цьому безладу. Тому пропозиція має бути, по-перше, єдина від всіх громадських організацій. Якщо не об’єднаємося у велику силу, то нічого не вийде. Влада має підписати з народом меморандум про те, що вони розуміють,  що проблема є, і вони будуть сприяти її вирішенню», – зауважив активіст.  

Крім того,  він вважає, що варто переглянути розмитнення і з точки зору екологічних характеристик автомобілів. Наразі існує знижений акцизний збір на імпортні автомобілі, які відповідають екологічному стандарту Євро 5.

«Потрібно змінити норму обмеження Євро 5. Не потрібно її знімати, але це має бути,  якщо не Єаро 3, то принаймні Євро 4. Наша держава не готова до Євро 5. У нас є заводи, які викидають бозна-що в повітря і в річки, у нас сміттєзвалища горять. Робиться повний безлад , але усі екологічні проблеми списують на польські бляхи, бо вони мають Євро2», – зазначив Михайло Катрук.

Олег Ярошевич також зауважив, що 17 листопада у Києві активісти організують акцію аби привернути увагу до проблеми та пришвидшити прийняття законопроекту №4223 про внесення змін до статті 380 Митного кодексу України. Він передбачає усунення дискримінаційної норми, яка надає перевагу нерезидентам над резидентами при ввезенні транспорту на територію України.

На зустрічі також вирішили створити робочу групу з числа громадських організацій, представників митної служби, поліції та депутатів, аби напрацювати зміни до Митного кодексу та винести їх на розгляд Верховної Ради України.


1
Олег Ярошевич
Олег Ярошевич


1
Михайло Катрук
Михайло Катрук

Текст та фото: Софія СІЧКУН

 

Використання цього матеріалу без дозволу редакції «Район.Луцьк» заборонене. Авторські права захищені українським і міжнародним законодавством. Під «використанням» мається на увазі повна або часткова републікація цього матеріалу на сторінках інших інтернет-видань (окрім соціальних медіа). Щодо використання матеріалу телефонуйте +38 066 413 29 28 або пишіть на редакційну електронну адресу [email protected].​

Коментарі
13 Листопада 2016, 13:44
Цікаво а яке ЄВРО в славнозвісної маршрутки Богдан???
13 Листопада 2016, 16:09
Тільки люди самі можуть щось для себе змінити і відвоювати це триває так усі 26 років не чекайте від держави милостині. Більша половина майна України належить двом десяткам людей вони самі не в змозі піти їх треба винести вперед ногами.
Коментар
26/04/2024 П'ятниця
26.04.2024