Зупинки постійні, тимчасові та на вимогу: де у Луцьку мають зупинятися маршрутки

02 Вересня 2015, 11:56
8485

Більшість луцьких маршрутних таксі їздять у звичайному режимі, тобто мають спинятися на кожній зупинці, де є стаціонарна споруда чи відповідний знак.

Лучани довго звикали до нових правил гальмування громадського транспорту. Роками завчене «Тута!» замінили зупинки у чітко визначених місцях. Не всі пасажири знають, проте більшість маршруток тепер їздять у так званому звичайному режимі, що передбачає обов’язкове паркування на кожній зупинці без додаткового крику із салону, пише Комунальний патруль.

Серед українських нормативних актів є документ під назвою «Правила розміщення та обладнання зупинок міського електро- та автомобільного транспорту» (затверджені Наказом Державного комітету України по житлово-комунальному господарству від 15.05.1995 р. №21). Саме ці Правила визначають порядок розміщення зупинок, а також принципи, за якими водії громадського транспорту мають спинятися і підбирати/випускати пасажирів.

Документ визначає, що усі зупинки міського транспорту за характером використання класифікуються на постійні, тимчасові та «на вимогу». На постійних зупинках транспортні засоби спиняються протягом всього часу роботи на маршруті, на тимчасових – лише в заздалегідь обумовлені періоди часу, а «на вимогу» – коли на зупинці є пасажири, або ж наявні в салоні автобуса люди бажають вийти і сповістили про це водія відповідним сигналом.

З іншого боку, закон «Про автомобільний транспорт» визначає режими, в яких можуть працювати перевізники. Таких режимів є три: звичайний, експресний та режим маршрутного таксі.

Перевезення пасажирів у звичайному режимі руху передбачає дотримання усіх зупинок, що є на маршруті – незалежно від того, чи повідомляє пасажир про бажання залишити автобус, чи ні.

Перевезення в експресному режимі означає, що автобус може спинятися лише на 25% зупинок: яких саме, має бути прописано в паспорті маршруту.

І перевезення пасажирів у режимі маршрутного таксі передбачає дотримання розкладу руху, в якому визначається час відправлення автобусів із початкового та кінцевого пунктів маршруту. При цьому автобус має спинятися на вимогу пасажирів «на шляху прямування в місцях, де це не заборонено Правилами дорожнього руху».

Начальник управління транспорту та зв’язку Луцької міськради Анатолій Миронюк розповів, що 70% луцьких автобусів їздять у звичайному режимі, тобто мають спинятися на кожній зупинці, де є стаціонарна споруда чи відповідний знак.

«Ми поступово переводимо й інші автобуси в такий режим, – розповів Анатолій Миронюк. – Лишилося небагато автобусів, які курсують у режимі маршрутного таксі й мають право не спинятися на зупинках, якщо там немає пасажирів».

Під час проведення нових тендерів на міські перевезення чиновники зобов’язують перевізників переходити на звичайний режим.

«Цього року багато автобусів перевели, – каже Анатолій Миронюк. – Зокрема, на маршрутах №№ 9, 24, 25, 28, 29. Наступний рік буде завершальним у цьому процесі. У першому кварталі буде багато тендерів на міські перевезення, і ми зобов’яжемо ще більше перевізників переходити на такий режим роботи».

За словами посадовця, до жовтня 2016 року всі міські автобуси будуть працювати у звичайному режимі, а відтак – спинятися на зупинках без зайвих нагадувань.

У Правилах розміщення та обладнання зупинок прописані цікаві норми, що ніяк не поєднуються із сучасним виглядом луцьких зупинок.

Зокрема, йдеться про те, що на посадочних майданчиках (до речі, їхня довжина має бути від 20 до 65 м. – Авт.) не повинно бути зелених насаджень, кіосків, рекламоносіїв та інших об’єктів і споруд. Щоправда, винятком є кіоски для продажу проїзних квитків та лави з навісом.

Також до винятків Правила відносять посадочні майданчики, які влаштовуються на тротуарах, де вже ростуть дерева. У таких випадках лунки дерев мають бути обладнані поребриком заввишки 10-12 сантиметрів і накриті декоративною решіткою.

Визначено, що в темну пору доби освітленість зупинок міського транспорту та підходів до них має бути не менш як 15 люксів. Щоб зрозуміти, про яке освітлення йдеться, можна порівняти, що при повному Місяці освітленість становить близько 0,5 лк, а при прямому сонці в літній полудень може сягати 100 тисяч люксів.

Йдеться в Правилах і про збір сміття. Зокрема, зазначено, що коли частота руху маршрутних транспортних засобів становить не більш як 30 одиниць на годину, достатньо однієї урни для відходів, якщо ж більше – потрібно встановити дві-три урни.

Зазначено і вимогу до лавок на зупинці. Наприклад, їхня довжина має становити не менш як три метри, а якщо зупинка розташована між проїзною частиною і тротуаром, не дозволяється споруджувати павільйон – лише навіс над лавками.

Ярослава ЛИПНЮК

 

Коментар
28/03/2024 Четвер
28.03.2024
27.03.2024
20:39
Афіша
  • Сьогодні
  • Завтра
  • Незабаром