Луцькому автозаводу – 60 років: від «Волинянки» до 12-метрових тролейбусів

30 Грудня 2015, 17:01
4871

Луцький автомобільний завод починає свою історію з далекого 1955 року. Тоді Луцький ремонтний завод розпочав свою діяльність із капітального ремонту вантажних автомобілів. У1959 році Луцький ремонтний завод перейменовано на Луцький машинобудівний завод, спеціалізацією якого стало виготовлення автолавок, авторефрижераторів та причепів-рефрижераторів.

Підприємство поступово освоїло більш складну автомобільну техніку. У грудні 1966 року на заводі зібрали перші 50 малолітражних автомобілів ЗАЗ-969В. З цього часу на Волині з'явилася нова галузь машинобудування – автомобільна. 11 грудня 1966 року Луцький машинобудівний завод перейменовано на Луцький автомобільний завод (ЛуАЗ).

Цього року підприємство святкує 60-річчя
Цього року підприємство святкує 60-річчя

З 1975 року розпочато серійний випуск автомобілів підвищеної прохідності ЛуАЗ-969А, а також автомобілів-транспортерів ЛуАЗ-967М.

У 1979 році завод розпочав серійний випуск модернізованого автомобіля ЛуАЗ-969М. У липні 1979 року на міжнародній виставці в Чехословаччині цю модель відзначили золотою медаллю.

Знаковою датою для заводу стало 14 квітня 2000 року – контрольний пакет акцій ВАТ «Луцький автомобільний завод» придбав концерн «Укрпромінвест». Почався новий етап в історії заводу – на підприємстві розпочалося складання автомобілів ВАЗ та УАЗ.

У 2005 році було створено Корпорацію «Богдан». На заводі почали складати легкові автомобілі «Kia» та «Hyundai». Цього ж року розпочалась реалізація автобусної програми, результатом якої став випуск перших 35 автобусів А066, А144 та А145. Наступного року випустили перші автобуси А06900, А06921 на шасі «Hyundai County».

З 2007 року на заводі розпочато виробництво низькопідлогових автобусів А50110.

З 2008 року завод почав випускати міські автобуси А09202, шкільні автобуси А06904, міські низькопідлогові автобуси А60110 та тролейбуси Т50110 та Т60111.

На підприємстві працює близько 700 працівників
На підприємстві працює близько 700 працівників

 

2009 рік – початок виробництва міських автобусів А09280 та туристичних автобусів А40162.

У 2010 році на заводі розпочато виробництво аеропортових автобусів А70190, створено нові моделі міських низькопідлогових тролейбусів – Т60112, Т70110, Т70115, Т90110.

У 2011 році року з’явилися модифікацій низькопідлогових автобусів А30212. Розпочато серійний випуск автобусів на агрегатній базі «Hyundai» – А20110, А20111 та міських низькопідлогових автобусів А70110.

У 2012 році на заводі створили новий гібридний автобус А70522 з двигуном «Euro 5».

У серпні 2013 року було виготовлено дослідний зразок низькопідлогового тролейбуса Т70116. Модель була сертифікована в Європі, що дало змогу заводу протягом 2013-2015 років реалізувати 38 тролейбусів Т70116 у Любліні (Польща).

Шкільний автобус
Шкільний автобус

У 2014 році було створено автобуси А70132 з двигуном «Euro 5» та розширено модельний ряд 12-метрових тролейбусів – Т70117, Т70118. Цього ж року було розроблено та виготовлено дослідний зразок електробуса А70100. Він отримав європейський сертифікат та був реалізований у Польщі в 2015 році.

У 2015 році на заводі розробили та виготовили приміські автобуси А14532 з двигуном «Euro 5» та міські автобуси на агрегатній базі «Ashok Leyland» – А22111, А22211. Протягом 2006-2015 років завод виготовив понад 3100 автобусів та тролейбусів «Богдан».

Новенькі автобуси чекають на відправлення
Новенькі автобуси чекають на відправлення

Протягом 2005–2011 років на заводі, що має сучасну назву «Дочірнє підприємство «Автоскладальний завод №1» Публічного акціонерного товариства «Автомобільна Компанія «Богдан Моторс», відбулася реконструкція виробничих площ, що дає можливість на сьогоднішній день виготовляти 2 200 автобусів та тролейбусів на рік. На підприємстві працює до 700 працівників. На заводі є навчальний центр, який готує кваліфікованих робітників за професіями – слюсар з механо-складальних робіт, електрозварник, маляр та водій тролейбуса.

На заводі є навчальний центр, який готує кваліфікованих робітників за професіями – слюсар з механо-складальних робіт, електрозварник, маляр та водій тролейбуса
На заводі є навчальний центр, який готує кваліфікованих робітників за професіями – слюсар з механо-складальних робіт, електрозварник, маляр та водій тролейбуса

Підприємство виготовляє автобуси від малого до надвеликого класів та тролейбуси великого і надвеликого класів. Завод займається перспективними розробками: освоєно виробництво електробусів, ведеться розробка газових автобусів малого та середнього класу, автобусів з двигунами «Euro 6», розширення модельного ряду низькопідлогових тролейбусів моделей Т70 та Т90 довжиною 19 метрів.

З 25 липня 2014 року завод очолює Микола Михайлович Джула.

«У 2015 році наше основне досягнення – виготовлення модернізованого приміського автобуса А14532 з двигуном «Euro 5» та участь гібридного автобуса А70522 у міжнародній виставці Bus World у Кортрейку (Бельгія). Це одна з найбільших у світі автобусних виставок, – розповідає Микола Михайлович. – У новому році ми плануємо модернізувати наші автобуси серії А22 та випустити їх з двигуном «Euro 5», розробити 12-метровий міський автобус А70 з двигуном «Euro 6» для ринку Європи, модернізувати на новій агрегатній базі тролейбуси серії Т70 і Т90, випустити бюджетну версію електробуса. Також плануємо розробити газові автобуси, покращити дизайн приміського 10-метрового автобуса А14532 та почати випуск шкільних автобусів на агрегатній базі «Ashok Leyland».

З 25 липня 2014 року завод очолює Микола Михайлович Джула
З 25 липня 2014 року завод очолює Микола Михайлович Джула










Коментар
29/03/2024 П'ятниця
29.03.2024
Афіша
  • Сьогодні
  • Завтра
  • Незабаром