Лабораторія ЛНТУ: рай для любителів автомобільної техніки

23 Листопада 2015, 11:25
3580

Дослідження роботи автомобільних двигунів у різних умовах та переробка дизельних моторів на газові – основні заняття студентів у лабораторії «Автомобільних двигунів, теплотехніки та термодинаміки» машинобудівного факультету.

Одним з найкращих зразків є двигун, який юні техніки власноруч переробили з дизельного на газовий.

Завдяки цьому агрегату вже захистили дві кандидатські та готуються до захисту докторської дисертації. 

Перероблений дизельний двигун
Перероблений дизельний двигун

Розробку навіть подали на конкурс і отримали іменний сертифікат від міністерства освіти.

Юні науковці виграли чималий приз
Юні науковці виграли чималий приз

«Було також переобладнано такий самий двигун на тракторі,  де перевіряли тягово-швидкісні характеристики. Він  показав, що не відрізняється від дизельних двигунів. Звичайно, жодних позитивних змін також немає, але і гірших показників не було. Всі ми знаємо, що кількість нафти зменшується,  то відповідно треба шукати альтернативні види палива», – розповів завідувач кафедри автомобілів і транспортних технологій Ігор Мурований.

Такий же перероблений двигун було запропоновано сільськогосподарському підприємству, де за його допомогою здійснювали перевезення вантажів і установка давала хороші показники.

Є в лабораторії і бензиновий таврійський двигун. На ньому також проводять дослідні роботи,  перевіряють тягово-швидкісні характеристики, режим напруг. А ще досліджують, як змінюються витрати палива при збільшених оборотах.

Таврійський двигун
Таврійський двигун

Зараз на факультеті розробляєть ще одну лабораторну установку. Складається вона з двох генераторів – дизельного та газового. Невдовзі на них проводитимуть дослідження та будуть порівнювати, скільки електричної енергії витрачатиме кожен із них.


Газовий двигун
Газовий двигун

Дизельний двигун
Дизельний двигун

Ще одна установка, яку розробили самі студенти, – система охолодження двигуна. Це макет автомобіля, де показується, яка його температура в різних точках і як відбувається процес охолодження. На такій установці проводять наукові дослідження і лабораторні роботи.

Макет процесу охолодження двигуна
Макет процесу охолодження двигуна

Проте в одній лабораторії розмістити всю техніку, пов’язану з автомобілями, просто неможливо. Тому на кафедрі є ще одна – «Реконструкції автомобілів».

У ній можна знайти макет рульової частини автомобіля, а також частини, що відповідає за гальмування. Обидва розробили студенти університету.

Макет рульової частини авто
Макет рульової частини авто

Гальмівна частина авто
Гальмівна частина авто

Доцент автомобілів і транспортних технологій Надія Куць розповіла, що у лабораторії є багато чого цікавого навіть для пересічних лучан. Адже окрім всього, тут також  зібрані ходові частини автомобілів різних марок.

«У нас є макети таких марок авто, як КАМаЗ, «Волга», ЗІЛ, «Таврія». Є двигун  від «Ауді». Практично двигуни старіших моделей нічим не відрізняються,  бо їхня основа незмінна», – зазначила Надія Куць.

Лабораторії машинобудівного факультету можуть зацікавити не лише студентів, а й кожного, кому цікаво, який вигляд мають найдрібніші деталі, заховані під капотом залізного друга.

Лабораторією гуляла Софія СІЧКУН


Ходова частина автомобіля
Ходова частина автомобіля








 

Коментар
24/04/2024 Вівторок
23.04.2024
Афіша
  • Сьогодні
  • Завтра
  • Незабаром