Лабораторія ЛНТУ: рай для любителів автомобільної техніки
Дослідження роботи автомобільних двигунів у різних умовах та переробка дизельних моторів на газові – основні заняття студентів у лабораторії «Автомобільних двигунів, теплотехніки та термодинаміки» машинобудівного факультету.
Одним з найкращих зразків є двигун, який юні техніки власноруч переробили з дизельного на газовий.
Завдяки цьому агрегату вже захистили дві кандидатські та готуються до захисту докторської дисертації.
Розробку навіть подали на конкурс і отримали іменний сертифікат від міністерства освіти.
«Було також переобладнано такий самий двигун на тракторі, де перевіряли тягово-швидкісні характеристики. Він показав, що не відрізняється від дизельних двигунів. Звичайно, жодних позитивних змін також немає, але і гірших показників не було. Всі ми знаємо, що кількість нафти зменшується, то відповідно треба шукати альтернативні види палива», – розповів завідувач кафедри автомобілів і транспортних технологій Ігор Мурований.
Такий же перероблений двигун було запропоновано сільськогосподарському підприємству, де за його допомогою здійснювали перевезення вантажів і установка давала хороші показники.
Є в лабораторії і бензиновий таврійський двигун. На ньому також проводять дослідні роботи, перевіряють тягово-швидкісні характеристики, режим напруг. А ще досліджують, як змінюються витрати палива при збільшених оборотах.
Зараз на факультеті розробляєть ще одну лабораторну установку. Складається вона з двох генераторів – дизельного та газового. Невдовзі на них проводитимуть дослідження та будуть порівнювати, скільки електричної енергії витрачатиме кожен із них.
Ще одна установка, яку розробили самі студенти, – система охолодження двигуна. Це макет автомобіля, де показується, яка його температура в різних точках і як відбувається процес охолодження. На такій установці проводять наукові дослідження і лабораторні роботи.
Проте в одній лабораторії розмістити всю техніку, пов’язану з автомобілями, просто неможливо. Тому на кафедрі є ще одна – «Реконструкції автомобілів».
У ній можна знайти макет рульової частини автомобіля, а також частини, що відповідає за гальмування. Обидва розробили студенти університету.
Доцент автомобілів і транспортних технологій Надія Куць розповіла, що у лабораторії є багато чого цікавого навіть для пересічних лучан. Адже окрім всього, тут також зібрані ходові частини автомобілів різних марок.
«У нас є макети таких марок авто, як КАМаЗ, «Волга», ЗІЛ, «Таврія». Є двигун від «Ауді». Практично двигуни старіших моделей нічим не відрізняються, бо їхня основа незмінна», – зазначила Надія Куць.
Лабораторії машинобудівного факультету можуть зацікавити не лише студентів, а й кожного, кому цікаво, який вигляд мають найдрібніші деталі, заховані під капотом залізного друга.
Лабораторією гуляла Софія СІЧКУН
-
Сьогодні
-
Завтра
-
Незабаром