Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter
Нове управління в Луцькій міськраді
Нове управління в Луцькій міськраді

Перевірку заборонено: чи буде працювати Луцьке управління праці

17:30 08.02.2018
722

Нове управління праці в Луцьку може так і не запрацювати. Річ у тім, що в Україні діє мораторій на проведення перевірок, чим, власне, і повинне було займатися нове управління. Перевіряти будь-що у 2018 році зможуть тільки ті органи державної влади та місцевого самоврядування, які внесуть у спеціальний список. Поки списку нема, робота органу заблокована.

Про те, чим займатиметься управління, і навіщо було створювати орган, який, імовірно, навіть не зможе запрацювати, журналісти Район.Луцьк дізнавалися у його начальника Назарія Ігнатчука.

Так вимагає закон

Нове управління з питань праці Луцької міської ради створили на базі відділу охорони праці. Рішення про його створення прийняли під час 34 сесії міськради 29 листопада минулого року. До його складу увійшли три відділи: праці, інспектування та охорони праці.

Завданням нового управління мали стати перевірки трудових відносин, виявлення порушень у сфері трудового законодавства, запобігання порушенням, – те саме, чим вже багато років займається державна служба з питань праці у області.

Створити ще один орган з аналогічними функціями та навіть вужчими повноваженнями – не забаганка місцевих чиновників. Такою є вимога постанови Кабміну №295, що вносить зміни у Кодекс законів про працю. Згідно з її вимогами, органи місцевого самоврядування делегували деякі повноваження в сфері трудових відносин.

Що робитимуть інспектори?

Відділ інспектування – саме той підрозділ нового управління, який отримав нові повноваження. Інспектори повинні перевіряти трудові відносини з трьох питань: дотримання мінімальних гарантій в оплаті праці, дотримання розмірів зарплатні, а також легалізація трудових відносин. Тут працюють четверо осіб – головний спеціаліст та троє інспекторів. Двоє інспекторок вже активно готуються до роботи – вивчають трудове законодавство, ознайомлюються з новими формами актів, які їм доведеться складати. Посада третього інспектора наразі вакантна.

Як відбуватимуться перевірки?

Є два види перевірки: виїзна і невиїзна. Невиїзна – це перевірка документів. На сьогодні вже затвердили уніфіковані форми актів, приписів і постанов, які складають інспектори за результатами перевірки. Якщо наявні порушення трудового законодавства, інспектор складає відповідний акт, ознайомлює з ним власника підприємства, видає припис, який є обов’язковим до виконання. А якщо є підстави – складає протокол про вчинення адміністративного правопорушення.

Є певні підстави, за яких інспектори реагують на порушення. Це звернення громадян, рішення суду про проведення перевірки, інформація від фіскальної служби чи управління статистики про те, що є певні порушення.

«Порушення, які ми реєструємо – це несвоєчасна виплата зарплатні та виплата її у розмірі, меншому за мінімальний. Всі інші питання здійснює Держпраця. Але якщо ми себе нормально зарекомендуємо, в подальшому законодавець нам може делегувати більше повноважень», – розповідає Назарій Ігнатчук.

Чим вони займаються зараз?

Цікаво, що посвідчень у інспекторів поки що нема. А виходити на перевірку без них вони не можуть. Зараз, однак, це не сильно турбує керівника управління. Він каже, що в будь-якому разі, здійснювати перевірки поки не можна. Виникає цілком логічне питання: для чого тоді утримувати з міського бюджету інспекторів з посадовим окладом 3800 гривень та доплатами за «особливо важливі завдання»? Справа в тому, що в Україні діє мораторій на проведення різних перевірок.

«І ми, і управління держпраці чекаємо перелік контролюючих органів, який має затвердити кабмін. Якщо ми будемо входити в цей перелік, він дозволить нам проводити перевірки», – каже Назарій Ігнатчук.

Поки інспектори не можуть перевіряти приватні підприємства та установи, вони «тренуються» на колегах. Нове управління перевіряє комунальні заклади міста на предмет дотримання трудового законодавства. Називають це, однак, не перевіркою, а «наданням допомоги».

Список із переліком контролюючих органів минулого року оприлюднили в середині лютого, тому найближчим часом можна сподіватися на його публікацію. Якщо ж новостворене управління не увійде в згаданий перелік, то їм залишиться тільки вести превентивну діяльність – роз’яснювати, що можна робити, а як робити не варто, роздавати інформаційні буклетики та поширювати знання про трудові відносини в місті.

Читайте також: Прокуратура та допомога по безробіттю: що відомо про нового начальника управління праці.

Людмила РОСПОПА

Використання цього матеріалу без дозволу редакції «Район.Луцьк» заборонене. Авторські права захищені українським і міжнародним законодавством. Під «використанням» мається на увазі повна або часткова републікація цього матеріалу на сторінках інших інтернет-видань (окрім соціальних медіа). Щодо використання матеріалу телефонуйте +38 066 413 29 28 або пишіть на редакційну електронну адресу lutsk.rayon@gmail.com

Коментарі
24 травня
Сьогодні
Вчора
Підписатися на наші новини
*ви у будь-який момент зможете відписатися від наших новин