Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter

У місті відкрили школу каліграфії

17:21 18.01.2016
1388

У антикафе «Innerspace. Простір для роботи творчості та відпочинку» відкрили першу у місті школу каліграфії у рамках неформального фестивалю каліграфії та шрифту «Простір літер».

Захід відбувся у неділю, 17 січня, за підтримки Марини та Кирила Ткачевих.

Про специфіку творення шрифтів, різноманітні курси каліграфії та власні здобутки розповіли Наталія та Олександр Ком'яхови, Олена Мишанська та Кирило Ткачев.

У форматі творчої зустрічі подружжя Ком'яхових розповіло про те, як створювались їхні роботи, хто був замовником та які виникали проблеми при створенні каліграфічних робіт. Зокрема, Наталія Ком'яхова згадала про те, як почала займатись каліграфією.

«Я дизайнер за освітою, але коли закінчила інститут, то дуже довго працювала як модельєр. Згодом народилась одна дитина, потім друга. Прийшов час повертатись у професію, то «підвернулись» курси «Art i Я». Мій чоловік на той час працював в продакшн-агентстві. Я закінчила один курс, другий, третій і мені це «пішло». Згодом ми почали працювати разом із Сашком», – розповідає Наталія Ком'яхова.

Кажуть, що на кожне замовлення витрачають дуже багато часу. Спочатку малюють ескізи, потім щось шукають, переробляють. Нещодавно робили логотип для мережі пекарень «Хлібний майстер». Замовлення запам'яталось тим, що клієнт дав простір для творчості і був, як самі кажуть, «толковим».

«Коли клієнт має смак і розуміння, що йому треба, тоді з ним дуже легко працювати», – констатує Олександр Ком'яхов.

Подружжя спільно робить багато обкладинок. Найбільше замовлень надходить від харківського видавництва Книжковий клуб «Клуб сімейного дозвілля». Олександр малює, а Наталія створює написи.

«Планка постійно зростає. Раніше це видавництво «не заморочувалось» естетикою книги. Зараз там є люди, які слідкують за трендами, щоб у них обкладинки виглядали достойно», – розповідають дизайнери.

Каліграф Олена Мишанська розповіла про те, як навчала людей шрифтознавству та каліграфії. Вона працює на освітньому майданчику, який готує графіків-дизайнерів. Стверджує, що каліграфія – не основна навчальна дисципліна, проте без шрифту хороший графічний дизайн неможливий. У професії Олена Мишанська працює майже 10 років.

«У багатьох вишах є «шрифтознавство». Проте, на жаль, навчання зводиться до того, що студенти здають залік і забувають про це, як про страшний сон. Таке ставлення мене дуже засмучує. Тому певну розраду я знайшла саме у викладанні», – каже Олена Мишанська.

На курсах студенти вчаться підбирати ілюстрації, верстати текст, загалом робити макет видання. Обов'язково вчать робити дизайн-дослідження.

«У людей часто ідеалістичне уявлення про професію дизайнера. Вони навіть не задумуються, що таке шрифт. Звикли просто читати букви і не бачать формальну сторону літер. Тому ми даємо завдання віднайти графеми літер у навколишньому середовищі», – розповідає каліграф.

Ще одне цікаве завдання – «матеріальний леттеринг». Студенти вибивають літери гвіздками, вирізають з дерева, скручують з проволоки, вирізають з паперу, випікають з тостів та тіста. Ілюстрували навіть серію казок Братів Грімм, літери робили зі справжнього гороху.

Окремо, Олена Мишанська зупинилась на інтенсиві «Printting calligraphy». Він був присвячений створенню принтів.

«Разом з Дариною Левук ми придумували для студентів уявні брифи. Наприклад, існує кав'ярня, для якої треба зробити серію наклейок на скляночки і фартушки для персоналу», – розповідає Олена Мишанська.

Проте, каже, кількох занять недостатньо, щоб повністю опанувати професію. Тому свого часу вона запровадила курс про те, як правильно використовувати шрифт в наборі та верстці.

Завершив зустріч один з ідейних натхненників неформального фестивалю «Простір літер» Кирило Ткачев.

Він пригадав власний досвід та розповів, що свого часу створив логотип Zaxid Fest 2015, також розробляв обкладинку для книги «Москва 2042» видавництва Книжковий клуб «Клуб сімейного дозвілля». Це замовлення не хотіли робити інші шрифтовики, бо воно було незвичним.

«Люблю роботи, від яких всі відмовляються», – розповів Кирил Ткачев.

Найбільше Кирил любить працювати над логотипами, але інколи розробляє і шрифти. Хоча зізнається, що рідко доводить справу до завершення, тому не всі береться продавати.

«Це творчий процес, я їх розробив і використовую. Мені цього достатньо», – каже Кирил Ткачов.

Відвідувачі заходу зізнаються, що курси каліграфії корисні не тільки для новачків, а й для тих, хто давно працює в професії.

«Цього ніхто у Луцьку не робив раніше. Можна познайомитись з тими, хто багато знає про каліграфію та шрифти. Знайти правильну інформацію можна й самому, але на це треба багато часу. Добре, коли хтось може пояснити, показати приклади», – розповідає відвідувачка неформального фестивалю, дизайнер Наталія.

Олена ЛАУЩЕНКО

Фото Романа ДОМБРОВСЬКОГО та Олени ЛАУЩЕНКО
























Хочете бути першими на районі? Підписуйтесь на наші новини у спільнотах Facebook та Вконтакте.

15 грудня
Сьогодні
Вчора
13.12.2017
Підписатися на наші новини
*ви у будь-який момент зможете відписатися від наших новин