«Маркетинг і поведінка споживача – це моя особиста знахідка», – Катерина Шаповал на медіафорумі у Луцьку

09 Вересня 2017, 18:10
2939

Редакторка рубрики «Бізнес» журналу «Новое Время» поділилась лайфхаками про те, як цікаво подавати економічну інформацію.

Катерина Шаповал - редакторка відділу «Бізнес» друкованої версії журналу «Новое время». У бізнес-журналістиці з 2009 року. Спочатку працювала у журналі «Фокус», а з 2011 року у «Forbes – Україна». Звідти пішла у 2013- му році, після покупки видавництва UMH олігархом Сергієм Курченком.
Останні два роки працює у виданні «Новое время».

Район.Луцьк зібрав для вас найцікавіші корисні поради спікерки на WEST MEDIA FORUM для тих, хто хоче писати легко і зрозуміло про складне.

***

Перший розділ в нас найважливіший, тому що на основі цього розділу читач приймає рішення, чи буде він читати цю статтю, чи ні. У першому розділі обов’язково повинні сказати, чому вона повинна читати наш текст.


***
Обов’язково треба показати масштаб події. Не варто розказуючи, чому читач повинен читати цю історію, уже починати цю історію розказувати, тому що він не зрозуміє, чому його читати.

 


***
Перший абзац – це так звана піжама. ЇЇ завдання – втягнути читача в текст, зачепити його око. Піжама – це репортажний момент на початку статті, це якийсь парадокс, якась парадоксальна цифра.


***
Інший розділ ми теж можемо почати піжамою, звичайно, не кожен розділ на це заслуговує і не кожен варто так починати, але це дуже гарний прийом.




***
Дуже часто журналістські тексти розбиті на главки механічно, щоб, скажімо так, не скучно було читати текст. Така історія не дуже хороша. Це неправильно, тому що такий текст все одно скучний.


***
Найкращий спосіб написати текст не скучно, а динамічно – це зробити так, щоб кожна главка відповідала на якесь окреме запитання, щоб вона була маленьким текстом, аби разом, як пазл складатися в один великий текст.


***

Звичайно, як ми знаємо з теорії журналістики, тексти повинні відповідати на питання хто, що, де, коли, чому і як.



***
Я раджу не шкодувати час, не шкодувати сили розпитувати про те, що хоче розказати людина, ну і, звичайно, що вона не хоче розказати. Щоб взнати, що не хоче розказати наш герой, ми повинні не гаяти часу з іншими людьми. Треба розпитувати про складнощі або якісь таємниці головного героя нашої статті.


***
Герої та їх історії мають бути прикладом того, що відбувається.


***
Маркетинг і поведінка споживача. Це моя особиста знахідка. Я працювала в журналі «Форбс» і помітила, що через маркетинг можна взагалі багато чого розказати.
Маю на увазі особливості поведінки людей, поведінки кампаній, відповіді на питання, чому склалася саме така споживча поведінка, а не інша, особливості споживчої поведінки залежно від тої чи іншої місцевості. Звичайно, ми не в кожному матеріалі можемо витягнути цей маркетинг, але якщо він є, це нам дає дуже багато нової інформації, яку б ми не отримали іншим чином.



***
Треба брати компанії або людей, чий досвід екстраполюється. Історії або герої компаній спрощують процес збирання інформації, тому що те, що ми ніколи не взнаємо з Держстату, з профільних асоціацій, ми можемо взнати лише у людей, які робили це своїми руками.


***
Завдання кінця тексту – запам’ятатися. Якщо мова йде про тест в інтернеті, щоб він викликав дискусію, що він викликав коментарі.


***
Вкінці може бути цитата, яка підсумовує сказане.



***
Найбільш простий формат того, як можна упаковувати тексти – це 1, 2, 3, 4, 5. Тобто, розбити тему на якісь пункти. Ці пункти формувати у вигляді піраміди, як звичайне інформаційне повідомлення. Перше речення – найголовніше, а далі ми розшифровуємо. Тому той, хто не любить читати довгі тексти, по цих пунктам уже розуміє, про що йде мова.


***
Намагайтеся брати героями відомих людей і відомі компанії.
Це виглядає дуже попсово і дуже шоу-бізнесово, але насправді читач, коли знає людину, про яку йде мова або користується продуктом, то він відчуває себе причетним до цього матеріалу.

***
Шукайте нові формати, нові форми подачі. Наприклад, в нас було інтерв’ю не просто журналіст розмовляє з бізнесменом, а експерт розмовляв з бізнесменом.

Захід відбувся у КРЦ «Адреналін Сіті»

 

Коментар
20/04/2024 Субота
20.04.2024
19.04.2024
Афіша
  • Сьогодні
  • Завтра
  • Незабаром