Валідатори вже «тестують» у луцьких тролейбусах: що, де і як

28 Березня 2017, 17:16
5398

У тестовому режимі в луцьких тролейбусах запрацювали прилади, які здійснюють електронний облік пасажирів, – валідатори.

До слова, нововведення почало діяти з понеділка, 27 березня. Журналіст Район.Луцьк спробував новинку на собі та дізнався, як проходить обілечування пасажирів за цією системою.

Для того, щоб побачити той самий валідатор в дії, необхідно сісти в «потрібний» тролейбус. Так, скориставшись тролейбусним маршрутом №15, нам довелось пересісти в маршрут в №5. Виявляється, тестування валідаторів в комунальному транспорті розпочалося вчора після обіду лише в декількох тролейбусах.

На сьогодні експеримент з такою системою оплати за проїзд діє уже в одинадцяти  тролейбусах за маршрутами №4 і №5. З кожним днем кількість «озброєних» валідаторами  транспортних одиниць планують збільшувати.

Перше, що спадає на думку – валідатори дещо схожі на термінали безготівкового обслуговування. Вони і справді  нагадують їх як і з вигляду, так і за функціями. Отож, ви заходите в транспорт, простягаєте гроші кондуктору і отримуєте для початку звичайний старий квиток за проїзд.

Далі працівник прикладає до валідатора необхідну картку,  залежно від того, повний  чи пільговий у вас проїзд – і ви отримуєте ще новий квиток, який друкує  валідатор. Така система подвійного обілечування буде характерна лише для тестового періоду, поки лучани звикнуть до змін.


За словами милої кондукторки у вишиванці Олени Брилюк, вони пройшли навчання з трьох занять, де їм показували, як працювати з валідатором: як заблокувати його, як зареєструвати, як стати на обід, як закрити рейс тощо. Одразу була і теорія, і практика, і екзамен-перевірка їхніх вмінь.

«Мені видали валідатор вчора, сьогодні я вже з ним з 5:30 ранку. Перш, ніж кондуктор отримає валідатор, касир відкриває нам зміну, видає касову стрічку і додаткову змінну акумуляторну батарею, поповнює картки. Я сама відкриваю собі маршрут, вводжу номер тролейбуса, бортовий номер транспорту і тоді працюємо. На обід стаємо – закриваємо рейс на валідаторі, виїжджаємо знову – відкриваємо. Якщо міняємо машину чи маршрут, то теж через валідатор вводимо зміни даних. Мені подобається з ним працювати, це зручно і легко», – говорить про свої робочі будні кондукторка Олена Брилюк.

Однак, наразі в кондукторів відсутня ще обіцяна третя картка, за допомогою якої планують видавати нульові квитки пенсіонерам для обліку їх кількості. Олена підтримує таку ідею і каже, що це необхідно робити, оскільки ЛПЕ знаходиться на дотаціях міської ради і потрібно знати реальну кількість пільговиків.

 «Поки що скарг від пасажирів немає, їм наразі цікаво, чому два квитки. Найбільше хвилюються таким змінам пасажири пільгового проїзду – пенсіонери», – продовжує кондуктор.

Але думку Олени поділяють не всі кондуктори і говорять про незручність використання валідаторів у заповненому транспорті.  

«Коли час-пік, то важко, бо людей багато і тяжко пройти, хоча пристрій зрозумілий у роботі. Сам валідатор, де вставляється касова стрічка, пластмасовий, тому треба бути обережним, щоб не зламати, вставляючи папір», – підсумовує кондуктор Андрій.

Як стверджують пасажири Карина і Марина, вони «за» таке нововведення, оскільки це дозволить протидіяти корупції в сфері перевезень, а наявність декількох карток у кондукторів не вважають проблемою і впевнені, що вони звикнуть.


Читайте також: Сім фактів, які треба знати про валідатори у луцьких тролейбусах

Ірина ТВЕРДА

 

Використання цього матеріалу без дозволу редакції «Район.Луцьк» заборонене. Авторські права захищені українським і міжнародним законодавством. Під «використанням» мається на увазі повна або часткова републікація цього матеріалу на сторінках інших інтернет-видань (окрім соціальних медіа). Щодо використання матеріалу телефонуйте +38 066 413 29 28 або пишіть на редакційну електронну адресу [email protected]

Коментарі
30 Березня 2017, 19:56
Корупція не в десятках, а в мільйонах гривень!
Коментар
29/03/2024 Четвер
28.03.2024
Афіша
  • Сьогодні
  • Завтра
  • Незабаром